Asociace pro elektronickou komerci (APEK) představila svůj projekt druhého stupně certifikací internetových obchodů. APEK chce hodnotit kvalitu nákupu v e-shopech a zavést jednotnou terminologii u termínů dodání zboží zákazníkovi. Tento druhý stupeň certifikace má přímo navazovat na již existující certifikaci APEK – Certifikovaný obchod, jež kontroluje bezpečnost a bezproblémovost nákupu v internetových obchodech.
APEK už má metodiku testu, který proběhne v několika kolech včetně skutečné objednávky. Nebude se tedy hodnotit jen papírová kvalita, ale i skutečné fungování z pohledu zákazníka. Obchodník následně získá dokument, z kterého jednoznačně pozná, v kterých oblastech by měl svůj e-shop zlepšovat a kde je třeba naopak daleko před konkurencí.
Značka APEK – Certifikovaný obchod dává zákazníkovi jistotu, že obchodník plní veškeré povinnosti dané zákonem. Všichni ale víme, že mezi obchodníky jsou velké kvalitativní rozdíly. Proto jsme se rozhodli připravit i metodiku, jejíž pomocí budeme moci ohodnotit reálnou kvalitu poskytovaných služeb. Zákazník tak bude mít přehled o tom, kteří obchodníci se nebojí takové hodnocení podstoupit a u nich pak uvidí jasné skóre, kterého dosáhli. Věříme, že tento druhý stupeň certifikace bude vést k velké kultivaci prostředí internetových obchodů a zásadnímu zlepšení kvality nabízených služeb,
říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK. (Tisková zpráva)