Hlavní navigace

Aplikace RadioMetrics přináší nově data s aktuální poslechovostí rádií

5. 5. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Lagardere Active
Mobilní aplikace RadioMetrics, kterou před dvěma lety představila společnost Lagardère Active, nově nabízí i denní křivku poslechovosti rádií.

Data vychází z oficiálního měření Radioprojektu a aplikace nově přináší profil všech  rozhlasových stanic obohacený o denní křivku poslechovosti a také tzv. poslechovost nyní. Jde o odhad založený na průměrné čtvrthodině AQH v době, kdy uživatel aplikaci používá. Ihned si tak každý může při poslechu rádia udělat představu, kolik lidí poslouchá v danou chvíli stejnou věc, vysvětluje Petr Uchytil, ředitel pro strategický marketing.

Aplikace je určena zejména obchodníkům, inzerentům a mediálním plánovačům. Ti v aplikaci naleznou nejen hlavní data o poslechovosti rádií v ČR (denní poslechovost, týdenní poslechovost, podíl na trhu, dobu poslechu, základní sociodemografické ukazatele apod.), ale i hlavní rozhlasové produkty, včetně balíčků a kupláží stanic nebo slovníček mediálních pojmů.

BRAND24

Aplikace se dočkala i vylepšení v oblasti uživatelského rozhraní. Uživatel aplikace se může u každé rádiové stanice snadno podívat i na simulovaný hrubý výkon kampaně o určitém množství spotů. Výsledek tedy vidí přímo v GRP, říká Michal Beran, ředitel divize agenturního prodeje zastupitelství Radiohouse.

RadioMetrics je optimalizovaný pro mobilní prostředí a je dostupný pro iOS i Android. V tuto chvíli si aplikaci stáhlo přes tisíc uživatelů. Datově je aplikace nenáročná, protože má méně než 10 MB a aktualizuje si databázi jednou za čtvrtletí. Nová data se do aplikace dostanou prakticky ve stejný den, kdy dojde ke zveřejnění aktuálních výsledků Radioprojektu. Nikdo nenosí v hlavě přesná čísla o poslechu více než osmdesáti rádiích v České republice, která se navíc v čase mění. Do budoucna navíc plánujeme obohacení aplikace o další možnosti regionálního cílení, dodává Petr Uchytil.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).