Získali je od pražského dopravdního podniku. Ten ale poskytl data platná v konkrétní den, nikoliv přístup ke každodenně aktualizovaným datovým balíčkům.
A proč data z Celostátní informačního systému nejdou získat podle "stošestky"? Zřejmě proto, že stát uzavřel smlouvu s jedním soukromým subjektem a dal mu na ně exkluzivitu...
Co vím tak ministerstvo na požádání dá aktuální data na CD kde je myslím vše v xls souborech :-D
Není to tak jednoduché.. seznam a google se o to dostávat aktualizované a strojově čitelné data snaží už pár let, co jsem četl seznam je teď v soudních sporech nejblíže za poslední dobu.
Ministerstvo poskytuje online vše pouze jedné firmě (která udržuje idos) a na oplátku oni zajištují veškerou podporukolem a zdokonalují služby veřejnosti zdarma.
Před dvěma lety jsem se o získání dat také pokoušel a ze smlouvy vyplývá, že ministerstvo má bezplatný přístup do DB. Podobné možnosti má i většina státních úřadů (minimálně všechny městské úřady). Takže by stačilo skrze úředníka data vydolovat.
Trošku mě tehdy zarazilo, že byla zveřejněna pouze základní smlouva s dodatky, které už pozbyly platnosti a na dotaz ohledně nových dodatků neodpověděli.
Ještě doplňuji, resp. opravuji, co mi v původním příspěvku chybí: nejenom, že se v bublině objeví informace o dojezdovém čase delším, než je nastavený (to je v pořádku), ale zóna okolo příslušné zastávky Hradištko,Pikovice, obec je žlutá, tedy údajně vyhovující podmínce max. dojezdového času - a to je ta chyba.
Ministerstvo je poskytlo, ale prostě k datu podání. Nemá žádnou povinnost vám je poskytovat každý den. Ale samozřejmě můžete tu žádost posílat každý den, například si nastavit skript, který každý den pošle e-mail "na základě zákona ... požaduji data ... ke dni podání této žádosti" ...
A když to budete dělat opakovaně, tak ministerstvu dojde, že bude pro něj možná jednodušší k tomu dát nějaký jednoduchý přístup, např. tedy že ta data každý den umístí na nějaké předem definované místo.
To není tak úplně pravda, firma má smluvní povinnost podle dodatku smlouvy, co jsem (nevím jestli vám nebo někomu jinému) posílala přes google+ data poskytnout dle zákona o svobodném přístupu k informacím.
Ta jedna firma je zpracovává, což je asi logické, že je k tomu účelu vybrána jen jedna firma.
Řešení jak dostat denní data jsem popsal o pár příspěvků výše
Problem je jinde, tohle se da pouzit - pro prahu a okoli, pokud budu chtit neco resit celorepublikove, znamena to parstovat stovky ruznych webu ... a v nekterych pripadech i vyrazit do ulic a opsat si to z papiru.
V tech date co ma min ministerstvo to je vsechno na hromade jako data.
Ehm. Na rozdíl od vás umím nejenom číst, ale i přemýšlet a navíc mám nějaké právní povědomí a viděl jsem dotčené smlouvy (kterou jsem mimochodem poskytl autorům této aplikace a bez ní by ta data vůbec nedostali). Soukromá firma není povinným subjektem pro poskytnutí údajů dle ZoSPkI, tím je ministerstvo. Ministerstvo má povinnost je poskytnout a samozřejmě je má, neboť k ním má bezplatný přístup (viz smlouva i článek). A dodatek ve smlouvě stanoví, že firma musí při žádostech dle ZoSPkI tahle data poskytnout. Formálně/právně tedy žádáte ministerstvo, i když vám ta data následně poskytne někdo jiný.
Máte pravdu. Všude je psáno pražská MHD nebo dopravní podnik, a cesty za Prahu se ukazují až pro delší interval (protože se zřejmě vždy počítá od času 7:45, takže pro spoje za Prahu s delším intervalem se velká část intervalu spotřebuje na čekání na příslušný spoj). To mne zmátlo, protože na moje pokusy se nikdy nic za Prahou nerozsvítilo.
No, ale podívej se na to z toho pohledu, že přijdeš na zastávku Tusarova, kde dlouho čekáš, protože to nikdy nejede na čas a záhy zjistíš, že cesta z Holešovic na ne příliš vzdálené Václavské Náměstí ti trvala déle, než půl hodiny. Přijde ti tohle v pořádku? Mě teda rozhodně ne.
Vydavatelství Economia může dělat aplikace typu MHD nebo něco podobného. Ale proč? Obzvláště když existují zadarmo aplikace (Google Maps...), které toto umí perfektně a specializují se na to. Jako čtenář a předlatitel produktů z Economia bych spíše ocení tvorbu aplikací pro čtení jejich žurnalistických produktů - eNoviny, eNoviny, přístup do archivů apod., zadarmo i placený přístup.
V tomto zaspali dobu. Tak proč ta MHD. To opravdu neoceni,.:-(
Mile pravni bezvedomi, zakon uklada zpracovani dat ministerstvu a povinym subjektem je taktez ministerstvo => je zcela irelevantni kdo data pro ono ministerstvo zpracovava, ministerstvo je musi mit a musi je dat k dizpozici (ze zakona).
Pripadnemu zadateli je totiz cela uprdele jestli server provozuje franta voprsalek nebo pepek vyskoc.
Je to asi tak totez, jako kdyby me na urade se zadosti o OP odkazali na firmu kapler a syn ... at si zajdu tam.
Klikněte v aplikaci třeba na zastávku Zdiby,U parku (funguje to i z jiných zastávek, letmo jsem nalezl asi 5 dalších). Posuvník vpravo dole nastavte dobu jízdy na 45 minut (fungují i některé jiné hodnoty) a kurzorem najeďte na zastávku Hradištko,Pikovice, obec (funguje i Hradištko,Pikovice,Pod Medníkem). V bublině se objeví informace o dojezdovém čase ze Zdib 111 minut (2012 špička i 2013 špička) - přestože je posuvník nastaven na 45 minut. Mimochodem Hradištko,Pikovice,most udává čas 29 minut, což je sice v limitu daném posuvníkem, ale tak krátký čas se mi nezdá reálný.
snahy získat přístup do DB mají IMHO za cíl získat data pro vytvoření konkurenčního vyhledávače spojení, což se monopolnímu držiteli hrubě nelíbí. Tyto jeho pocity mě však nechávají chladným.
Důvody uvedené v článku jsou však poněkud úsměvné. Pro to, abych zjistil, že se dopravní obslužnost mírně zhoršila, nepotřebuji denně aktualizovaná data. To už je známo a ti koumáci z ROPIDu by zasloužili nakopat tam, kde záda ztrácejí své poctivé jméno.
Jako BFU je mi srdečně jedno, kam dojedu z místa A za čas T. Potřebuji vědět, jak, kdy a za jak dlouho se dostanu z místa A do místa B, což mi IDOS řekne, pokud se ovšem občas nezblázní a neposílá mě tam velice složitými a nesmyslnými cestami.
Kdybyste si přečetl aspoň titulek článku, na který reagujete... Ono totiž to, čemu říkáte "aplikace typu MHD" je jednou mapa s vyhledáváním spojení (např. Google Maps), a podruhé je to statistické porovnání dostupnosti MHD před velkou změnou v linkovém vedení a po ní. Nebo-li je to každé něco úplně jiného. Na papíře by to druhé dříve vyšlo jako tabulka porovnávající vybrané trasy a případně nějaké souhrnné statistiky, Economia ta stejná data ale prezentuje formou interaktivní mapy. Což je podle některých směr, kterým se bude žurnalistika ubírat (že nedostanete článek, a něco pěkně barevného hejbacího, ze kterého si můžete ta správná data zjistit sám, kdybyste věděl jak).
No, navíc to nezohledňuje čekání před nasednutím do prvního prostředku. Které se na mnoha místech výrazně zhoršilo, například v Holešovicích, kde č. 14 nejezdí takřka nikdy na čas, takže si jízdu ani nemůžete naplánovat. A pokud vám kvůli tomu ujede další tramvaj, tak ... V Holešovicích se podle mě doprava pomocí MHD po zavedení nových řádů výrazně zhoršila.