Německá federace spotřebitelů (Verbraucherzentrale Bundesverband, VZBV) uspěla u soudu proti Applu a pravidlům týkajícím se ochrany soukromí zákazníků. Soud dospěl k závěru, že Apple v osmi případech z patnácti nevyhovuje místním zákonům, a nařídil nápravu. Zároveň zakázal Applu předávat data zákazníků dalším společnostem, které je poté používají pro inzerci. Rozhodnutí soudu se samozřejmě týká pouze Německa a Apple se ještě může odvolat. Zajímavé na rozhodnutí je, že zbývajících sedm pravidel se k soudu nedostalo, protože Apple se již dříve s VZBV dohodl na řešení.
Vedle Německa Apple čelí obvinění z neoprávněného shromažďování lokačních dat i v USA a také obvinění ze sdílení osobních informací s dalšími stranami.
V Německu je jedním z problémů „globální souhlas“ s použitím dat – místní zákony vyžadují, aby zákazník by konkrétně informován o každém použití dat a účelu použití. Apple dále nesmí žádat o souhlas s použitím jmen, adres a telefonních čísel kontaktů uživatele. V praxi něco takového znamená, že Apple žádá po uživatelích práva k osobním informacím nikoliv jejich vlastním, ale jejich kontaktů, a něco takového je v rozporu se zákonem.
Apple narazil i se snahou využít lokační data pro reklamu. Podle rozhodnutí soudu není slib Applu na anonymizaci výsledků dostatečný, protože prostřednictvím lokačních informací bude docházet ke sledování zákazníků.