Hodně zvláštní kauza v podobě napadení člověka v McDonalds (viz Physical assault by McDonald's for wearing Digital Eye Glass) stále pokračuje. McDonalds tvrdí, že k ničemu nedošlo. Napadený tvrdí že ano a na svém blogu zveřejňuje dokumentační fotografie. Celé je to zajímavé hlavně tím, že napadeným je Dr. Steve Mann, jeden z prvních uživatelů permanentních digitálních brýlí. Až tak permanentních, že jsou připevněny k jeho lebce a nelze je sejmout bez nástroje.
HARDWARE
Horace Dediu (Asymco) nabízí pár grafů ukazujících, jak na tom jsou jednotlivé mobilní, přesněji řečeno „smart“ mobilní platformy v USA. Detaily (a hlavně grafy) hledejte v How many Lumia phones were sold in the US?
Danny Sullivan říká, že Google Nexus 7 je perfektní tam, kde iPad je příliš. Nový tablet od Google je podle něj alternativa k iPadu tam kde si iPad nemůžete dovolit, nelíbí se vám, jak je velký, nebo prostě iPad nechcete. Více v The Google Nexus 7 Tablet: Perfect For When The iPad Is Too Much
WEBDESIGN, INTERNET
Zajímavý tip na používání regulárních výrazů pro vyhledávání v Gmailu. Ten je sice neumí, ale když to vezmete oklikou přes Google Docs, tak je možné leccos. Více v Use Regular Expressions to Find Anything in your Gmail Mailbox
A Rapid Responsive Wireframing Tool To Demonstrate Hierarchy And Functionality aneb Wirefy je kolekce CSS/JS/HTML5 hodících se pro rapidní experimentování s responsivním wireframe.
Jakob Nielsen zveřejnil další článek. Čtěte v The Most Important Usability Activity
SOFTWARE
Bude Office 15 skutečně tím zásadním momentem, který Microsoftu zajistí místo na čele cloud computingu? Viz Office 15: Microsoft's Best Bet For Beating Dropbox, iCloud, Google Drive
MARKETING
Czech Republike se dostává už i do zahraničních médií. Czech Republike? More like Czech Republican’t se o tomhle nápadu moc pochvalně nevyjadřuje.
Zajištění bezpečnosti Olympiády v Londýně se potýká s nedostatkem lidí, posily přicházejí i v podobě armády. Paradox? Stovky lidí se věnují hledání a pokutování každého, kdo v marketingu „parazituje“ na Olympiádě bez povolení. Podrobnosti v Olympics Can't Hire Enough Actual Security, But Fully Staffed With ‚Brand Police‘
Google má pár povedených reklam na Google Play - http://youtu.be/IqVYDwQRom4 ,http://youtu.be/OqOfoswnln8, http://youtu.be/fHIeKrh75NU a http://youtu.be/gqzoX280-yQ
BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO
Autorské právo je používáno k umlčení kritiky porušování autorského práva. Připadá vám to zvláštní a netušíte, o co jde? Jde o neuvěřitelnou parodii. Najdete ji zdokumentovanou v http://youtu.be/G-pT1CMy0EU. Tedy za předpokladu, že mezitím Google neodstraní i toto video.
Ve Velké Británii zablokovali The Pirate Bay. A ono to vůbec žádný vliv na BitTorrent nemá. Kdo by to byl řekl. Více v BitTorrent traffic returns to normal in UK, despite Pirate Bay ISP block
Nvidia a Phandroid AndroidForums.com hacknuty a výsledek je klasický. Hackeři získali informace o uživatelích, včetně hashovaných hesel. Klasika. Detaily v Nvidia and Android forums fall victim to hackers
Apple musí ve Velké Británii zveřejnit na svém webu a v tištěné inzerci oznámení, že Samsung nekopíroval design iPadu. Velmi zvláštní rozhodnutí tamního soudu. Podrobnosti v Apple ordered to run Samsung ‚did not copy iPad‘ adverts
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Search Engine Journal má zajímavý článek o falešných účtech na Facebooku. A hlavně o jejich vlivu na inzerci na Facebooku. Ve Facebook Ads: What Are You Really Paying For? najdete i zcela konkrétní příklady účtů – zjevně falešných – co jsou fanoušky třeba i desítek tisíc stránek.
Společnosti nejsou na kritiku v sociálních sítích připravené. Konstatuje to průzkum a podrobnosti najdete v Companies Seen Unprepared For Social Media Criticism
Facebooku poklesly akcie na základě zprávy, že jeho uživatelé jsou méně aktivní a zpomalil se růst počtu uživatelů. Což je v létě rozhodně obrovské překvapení. Více v User decline report causes Facebook stock slide
Tři lži, které vám říkají experti na sociální sítě? No, buď si přečtěte 3 Lies that ‚Social Media Experts‘ Like to Tell (kde je to trochu více rozvedeno), nebo si zapamatujte, že jde o: (1) komentáře na blogu jsou důležité, (2) musíte být na každé sociální síti, a že (3) marketing na sociálních médiích je o práci s komunitou. A pod všechny tři se podepíšu, jsou to klasické často se vyskytující mýty.
Nejvíce jsou uživatelé spokojení s Wikipedií a Google+. Facebook je až na posledním místě. Žebříček „spokojenosti“ uživatelů se sociálními médii najdete v SocNets – Facebook Especially – Lag In Customer Satisfaction
Optimizing Facebook Engagement: The Timing of Posts řeší kdy je nejvýhodnější vkládat věci na Facebook s ohledem na lepší výsledek. Český Facebook se od amerického trochu liší, ale stále se mohou některé postřehy hodit.
„Vizuální“ sociální sítě nejsou jenom Pinterest a Instagram. V Beyond Pinterest and Instagram – ten visual social networks that should be on your radar najdete tipy na další.
MOBILNÍ APLIKACE
Což takhle použít mobily k souboji na meče? Microsoft Research přináší Swordfight. Jedno varování je ale přesto asi vhodné. Bacha, je to zjevně vhodná cesta, jak přijít o mobil.
mobilemouse.com je, ehm, mobilní myš. Tedy, lépe řečeno, je to možnost, jak z mobilního telefonu či tabletu udělat „myš“ pro váš počítač. Hodí se třeba i k dálkovému ovládání (funguje přes WiFi).
QR kódy to mají těžké, prý nesplňují očekávání a nepodařilo se dosáhnout masového rozšíření. Podrobnosti a data hledejte v QR Codes Aren’t Giving Consumers What They Want
Windows Phone 8 konečně bude podporovat USB mass storage. A navíc možná končí nutnost používat Zune. Detaily v Windows Phone 8 to drop Zune sync, will support USB mass storage
INFOGRAFIKA
Are Google Ads Winning? A Data-Filled Infographic je sice trochu nepřehledná infografika, ale určitě zajímavá. Týká se hlavně Google PPC, klikání či neklikání. Prostě všeho okolo toho jak funguje (či nefunguje) inzerce na Internetu.
Jeden uživatel pro Facebook představuje 9.51 dolarů. Ano, tohle je částka, kterou Facebooku ročně přinese jeden uživatel. Podrobnosti v infografice na Last year, each person was worth $9.51 to Facebook
Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden. Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN