Hlavní navigace

Apple posiluje mapy akvizicemi. Kupuje HopStop a Locationary

Daniel Dočekal

Vlastní mapy od Apple mají další šanci na zlepšení, Apple kupuje HopStop a Locationary, byť na naše zapomenuté kraje to mít velký vliv přímo nebude

Dva nákupy společností specializujících se na služby okolo map mohou znamenat zlepšení vlastních map od Apple. Těm se vstup na scénu nepovedl a v Applu museli veřejně přiznat, že problém podcenili.

HopStop.com Inc. pomůže mapám od Apple poskytovat lepší informace týkající se veřejné dopravy – služba tyto informace nabízí o více než pěti stovkách měst, od veřejné dopravy, až po informace o tom, jak se přemístit z místa na místo pěšky, na kole, taxíkem či autem.

V AppStore se přitom HopStop umisťovala na sedmém místě mezi nejvíce populárními navigačními pomůckami. HopStop zahrnuje i data ze zemí mimo USA, Česká republika ale jmenována není – pouze Austrálie, Kanada, Anglie, Nový Zéland a Rusko. Za kolik byla HopStop prodána, Bloomberg nezmiňuje.

KL17_hlasovani

Locationary Inc. využívá crowdsourcing k budování služby, kterou AllThingsD označuje za „Wikipedii pro katalog místních firem“. Právě s pomocí crowdsourcingu a dalších zdrojů dává dohromady přehled o místních firmách a zajímavostech – crowdsourcing pomáhá informace udržovat aktuální a reagovat rychle na případné změny.

Na rozdíl od HopStop.com však nenabízí přímo službu pro koncového uživatele, ale slouží hlavně jako služba poskytující data a informace dalším službám, které je využívají pro funkčnost svých aplikací. Data od Locationary jsou využívány například v aplikaci Localeze. Jak je na tom Locationary s daty z Česka? To nelze snadno odhalit, ale klasicky to nejspíš nebude žádná sláva. 

Našli jste v článku chybu?