Dva nákupy společností specializujících se na služby okolo map mohou znamenat zlepšení vlastních map od Apple. Těm se vstup na scénu nepovedl a v Applu museli veřejně přiznat, že problém podcenili.
HopStop.com Inc. pomůže mapám od Apple poskytovat lepší informace týkající se veřejné dopravy – služba tyto informace nabízí o více než pěti stovkách měst, od veřejné dopravy, až po informace o tom, jak se přemístit z místa na místo pěšky, na kole, taxíkem či autem.
V AppStore se přitom HopStop umisťovala na sedmém místě mezi nejvíce populárními navigačními pomůckami. HopStop zahrnuje i data ze zemí mimo USA, Česká republika ale jmenována není – pouze Austrálie, Kanada, Anglie, Nový Zéland a Rusko. Za kolik byla HopStop prodána, Bloomberg nezmiňuje.
Locationary Inc. využívá crowdsourcing k budování služby, kterou AllThingsD označuje za „Wikipedii pro katalog místních firem“. Právě s pomocí crowdsourcingu a dalších zdrojů dává dohromady přehled o místních firmách a zajímavostech – crowdsourcing pomáhá informace udržovat aktuální a reagovat rychle na případné změny.
Na rozdíl od HopStop.com však nenabízí přímo službu pro koncového uživatele, ale slouží hlavně jako služba poskytující data a informace dalším službám, které je využívají pro funkčnost svých aplikací. Data od Locationary jsou využívány například v aplikaci Localeze. Jak je na tom Locationary s daty z Česka? To nelze snadno odhalit, ale klasicky to nejspíš nebude žádná sláva.