Vlákno názorů k článku Aréna: Registrace domén a CZ-NIC II. od Petr - Jak je videt, P.Simon utrpel v poslednich dnech...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 3. 2001 17:10

    Petr (neregistrovaný)
    Jak je videt, P.Simon utrpel v poslednich dnech citelne ztraty. Nestalo se tak ale zlepsenim sluzeb ci protiopatrenim NIC.CZ, ale pravdepodobne diky "zkvalitneni" systemu ostatnich scriptaru. Vcera a dnes prisel Simon o vetsinu svych domen diky subjektum, zustavajicim chybne ponekud ve stinu pana Simona. Kdo tedy porazil Simona?????:
    ONE.CZ -firma, ktera pred dvema lety sla s dobou ale za posledni 2roky toho moc nepredvedla ani ve sluzbach, ani v urovni svych prezentacnich stranek. A tak se panove Eigel a Crhonek z Blanska posledni rok venuji radeji spekulacim s domenami misto kvalitni praci.
    ing.Martin SOJDR ze Sumic si hraje na svych strankach na odbornika a radi potencionalnim klientum, jak nenaletet neodbornikum a spekulantum. Prave proto ma asi radeji zaregistrovanu domenu sojdr.com - vyjde levneji, ostatne, ani pan Sojdr domeny neplati
    baracuda - novy subjekt na domenovem trhu ma zatim jen 4 domeny a casem uvidime, zda jde o nahodu, kdy P.Simonovi zaregistrovala 4 domeny (zrejme nechali P.Simona na VSE po skole).
    P.Simon - kontakt na P.Simona je znam - adresa, telefon, skola i to, ze ke svym skriptum vyuziva firmu EOL a jeji Explorer. I prezentacni stranky EOL rikaji, ze jde o jednu ze spickovych designerskych a hostingovych firem - prilis to ale nekoresponduje se scriptarem Simonem.Explorer spravuje vice jak 100 Simonovych domen, dalsi Simonovi domeny zpravuje ZONER CZECHIA. Jinak podle poslednich zprav panu Simonovi hrozi vylouceni ze skoly prave diky jeho cinnosti. Pro jistotu a na rozdil od ONE.CZ a ing Sojdra se P.Simon ani neobtezuje s firemni strankou, navic, pokud projevite zajem o nekterou z jeho domen, neodpovi, protoze email je nefunkcni. I tato skutecnost jasne ukazuje na to, ze Simon je nastrcena osoba. Faktem ovsem zustava, ze pokud si nekdo hraje na profesionalni internetovou firmu, jako napr. ONE.CZ a ing Sojdr - tak mu vse vychazi, u nic.cz registruje pomoci scriptu bezproblemove a nikdo se o tyto firmy nezajima. Mozna ze tyto firmy maji sve vazby i na nic. Udalosti poslednich dnu jen potvrzuji, ze spekulace s domenami a konkurencni boj spekulantu graduje. OVSEM EKONOMIKA TOHOTO STATU PRILIS NENASVEDCUJE TOMU, ZE BY BYLY TYTO DOMENY ZOBCHODOVATELNE ZA NEJAKE VYSSI CENY. Je tedy otazkou, kdo a proc se schovava za Simona a kdo a proc rozjel kampan proti nemu - vzdyt Simon neni o nic horsi, nez One nebo Sojdr, navic One a Sojdr nemeni vlastniky jako Simon, takze sve scripty maji pravdepodobne dobre osetreny ve vztahu k systemu Nicu...........

  • 4. 3. 2001 11:24

    Jiri Orsag (neregistrovaný)
    Simon urcite neni o nic horsi nez jini spekulanti. Po technicke strance je lepsi, protoze o tom co dela premysli a nechova se jako uplny idiot, ktery zacne mesic pred uvolnenim domeny posilat pozadavky v 10ti vterinovych intervalech. Proto byl take uspesnejsi a dozral vic lidi, kterym zkomplikoval zivot, kdyz zapomneli zaplatit. Zkomplikoval zivot i jinym spekulantum, kteri najednou zacali ve velkem prichazet o blokovane domeny. Na problem se spekulanty jsme upozornovali uz loni v lete, kdy spekulantem c.1 byla spolecnost Pacifica s.r.o., ktera v obdobi nejvetsi slavy mela 3364 domen. O vsechny blokovane a neplacene domeny prisla predevsim zasluhou pana Simona. Tusim zhruba pred 14 dny se zacali objevovat dalsi spekulanti. Prvni z nich byla spolecnost Senator M+M (SENATOR) a pak nektere dalsi subjekty pouzivajici velmi podobne skriptovani. Zpusob skriptovani je amatersky a devastujici zdroje registracniho systemu. Jen za vcerejsi pomerne klidny den tyto skupiny spekulantu vyprodukovali asi 7000 mailu, coz je asi 60% celkoveho provozu. Tyto utoky soustredene pouze do urcitych casti dne nas vedly k technickym opatrenim, tak aby zustal zachovan rozumny pomer mezi timto provozem nekolika spekulantu a zbytkem uzivatelu. To muze byt i duvod, ze dochazi k vykyvum v poctu domen u jednotlivych spekulantu.
    Jeste jednu poznamku. Je treba rozlisovat situaci, kdy spekulant domenu pouze bez zaplaceni blokuje a situaci, kdy ma nekdo zaregistrovan a zaplacen urcity, treba vysoky pocet domen. Pokud si nekdo zaregistruje a zaplati 100 nebo vic domen, je to ciste jeho obchod a neni jakykoliv duvod ho omezovat, protoze jeho omezeni je dano tim, ze za domeny plati a pokud je jeho zamer nesmyslny, o penize prijde. Tim, ze zaplatil potvrdil navic svou identitu a pokud registrace ma charakter nekale souteze, muze byt pohnan k zodpovednosti. Spekulativni blokace bez zaplaceni, ale muze byt zneuzita k vydirani opravnenych vlastniku prav. Spekulant-vyderac, ktery strida subjekty, meni adresy, se muze kdykoliv zacit tvarit jako hlupak, na ktereho nekdo zaregistroval radu domen bez jeho vedomi. To je podle mne hlavni problem spekulativnich blokaci.
  • 4. 3. 2001 15:34

    M.Malý (neregistrovaný)
    Vážený pane, nezbývá mi, byť souhlasím s názorem většiny, která zde brojí proti spekulantům ohradit se, protože jsem byl na těchto stránkých obviněn. Sám ve svém příspěvku prohlašujete, že společnost nebo osoba, která má zaregistrován větší počet domén, ale má je uhrazeny není spekulant a že jde o obchod jako každý jiný. Ve svém příspěvku jste citoval moji společnost Senator M+M. Proti tomuto obvinění se důrazně ohrazuji z těchto důvodů:
    - naprostou většinu domén máme uhrazeniu a to jak registrační, tak udržovací poplatky
    - všechny domény jsou vedeny hostinovým projektem EOL, přes který jsou řádně (nikoli scriptem) refistrovány
    - pokud nemáme nějakou doménu uhrazenu, je stále ještě před vypršením termínu splatnosti
    - nikdy jsme nepoužili k registraci script byť to pravidla registrace doménových jmen nezakazují
    - spekulanti, kteří domény neplatí, jako například Simon a částečně One.cz kteří jsou v jiných příspěvcích citováni, nám naopak několik domén přeregistrovali, protože jsme neobdrželi fakturační emaily od nic.cz. Toto, jak jsem později zjistil bylo způsobeno stěhováním našeho serveru a nepatrnpou změnou v emailové adrese. Problém se právě díky ochotě pracovníků nic.cu vyřešil a dovoluji si jim tímto za jejich přístup poděkovat, byť to ale nezabránilo předchozím ztrátám, respektive je nenapravilo. Ostatně byla to naše chyba
    - vzhleden ke shora popsanému doško k odregistrování cca 20ti domén, kterí jsme měli dříve zaregistrovány a řádně uhrazeny !!! Vzhledem k tomu, že nám byly pro neuhrazení udržovacích poplatků odregistovány, pokusil jsem se je zaregistrovat znovu - tedy svéo domény, za které díky své chybě budu nucen opět uhradit 1.680,- Kč a nikoli udržovací poplatek 840,- Kč. Zdůrazňuji, že k opětovní registraci nebyl použit script a že jsme naopak v minulkosti díky subjektům typu Simona o většinu domén přišli.
    - konstatujete ve svém příspěvku, že se scriptař může tvářit že o ničem neví. Ano, může, ale co IP adresa, emailová adresa ze která byly požadavky posílány atp??????
    Pokud Vás bude chtít někdo poškodit, rozečle s vaším jménem nebo firmou nebo adresou spam s desetitisíci emaily-to je snadné.......někdo může posílat na nic.cz tisíce mejlů na domény kohokoli i s jeho údaji tak, aby dotyčného poškodil a zdiskreditoval
    Doménám a jejich problematice se věnuji více jak rok. Za tu dobu jsem jednal i několikrát s ing. Peterkou, panem Lukešem a ostatními a příjemně mne překvapilo jejich seriozní jednání. Všechny domény mám řádně registrovány u nic.cz přes Explorer ručním vypsáním registračního formuláře bez použití scriptu. Většinu domén mám řádně uhrazenu. První z domén jsme uvedli do provozu, tedy nejsou určeny ke spekulativnímu prodeji, ale k vlastnímu provozování. Do celé věci jsem investoval nemalé prostředky a na rozdíl od zde citovaných prostředků své účty platím, proto se proti vašemu obvinění důrazně ohrazuji!
    Jinak jsem rád, že proti subjektům typu Simona byla učiněna nic.cz opatření, jsem ovšem zvědav, jak dlouho budou účinná.
    Dále se domnívám, že by bylo serioznější dříve, než moji firmu a tedy i mne veřejně napadnete věc ověřit a kontaktovat zástupce firmy. Nepatřím mezi studentíky, kteří blokují domény ostatním a přitom nevědí co s těmito doménami dál. Pokud si totiž někdo myslí, že na prodeji doménových jmen bez www stránek zbohatne v ČR, velmi se mýlí. Na to ještě ekonomika ČR nedozrála. Žádám tedy o omluvu a o sdělení na můj email, kdy byl údajný script použit, z jaké emailové adresy, z jaké IP adresy atd. Přestože způsob nakládání s doménami který používá Simon není trestný, silně poškozuje kredit dotyčného. Pokud to nevadí panu Simonovi, je to jeho věcí. Mně ale tato situace vadí, poškozuje mne a poškozuje mne nepávem. Proto žádám o nápravu.
    s pozdravem Michal Malý
  • 5. 3. 2001 15:23

    Jiri Orsag (neregistrovaný)
    Nemam zadny problem se omluvit, pokud jsem se ve svem vyjadreni mylil. Zkusme, ale projit duvody, ktere jste uvedl k vyvraceni meho tvrzeni. Uvadite, ze naprostou vetsinu domen mate uhrazenu a to jak registracni, tak udrzovaci poplatek. Pokud se podivam na statistiku domen vlastnenych subjektem SENATOR-CZ, ma zaplaceny 2 domeny (podvod.cz, fanybazar.cz), 576 domen ma nezaplacenych ve stavu vyzvy a upominky ( 545) nebo technickych kontrol (31), 1 domena v minulosti vypadla na technickych kontrolach, 113 vypadlo pro nezaplaceni. Mam ponekud odlisnou o tom co je to naprosta vetsina. Na naprostou vetsinu (v mem pojeti) techto jmen prislo nekolik desitek az set pozadavku z nahodne generovanych adres odesilatelu. Vsechny pozadavky mely jedno spolecne - jako vlastnik a platce byl uveden SENATOR-CZ. Na vsechny tyto domeny jste dostal vyzvu k platbe. Byl bych ochoten verit, ze nekdo zaregistroval tyto domeny na SENATOR-CZ proti vasi vuli. Je mi ale divne, ze jste neprotestovali, kdyz se na vas zacali valit vyzvy k zaplaceni skoro milionu korun, za nejake domeny, ktere nechcete a nepotrebujete. Ja bych byl velmi prekvapeny a urcite bych se ozval. Pokud mi vysvetlite tento drobny rozpor, rad se omluvim za unahleny vyrok a jako vyraz sve dobre vule vam pomohu domeny, ktere vam kazi dobre jmeno zrusit.
  • 7. 3. 2001 12:00

    M.Malý (neregistrovaný)
    Zdravím. Jako statutární zástupce 2 subjektů mám v součtu opravdu většinu domén uhrazenu v termínu. To, že nemám určitý počet domén uhrazeno před termínem splatnosti je normální, na tom je obdobně většina držitelů většího počtu domén. Opětovní jsem registroval cca 30 domén po jejich odregistrování z důvodu kolize mé pošty a o věci jsem předem informoval nic.cz. Nikdy jsem ale nepoužil script, jehož pomocí bych zahlcoval systém nicu tisícovkami regitrací a proto jsem se ohradil. K registraci jsem vždy použil jednu jedinou objednávku na každou konkrétní doménu pomocí registračního a hostingobého systemu mého providera. Je snadné někoho veřejně obvinit, serioznější by bylo ho nejprve kontaktovat a zveřejňovat jej pouze v oprávněném případě. Osobně se domnívám že tyto veřejné přestřelky nikam nevedou, ale já je s prominutím nezahájil. Serioznější by bylo se pomocí IP adresy a emailové adresy odesilatele scriptu dopátrat skutečného aktéra. Ale jak pozoruji, přstože jsem zastánce opatření nicu proti scriptařům a zlepšení služeb nicu, jednodušší je mne pranýřovat, než se pokusit společně najít příčinu. Mrzí mne, že duch virtuální anonymity prochází i tak kvalitním webem, jako je lupa. Nejsem proramátor a ani nezaměstnávám scriptaře či podobné týpky, ale i tak vím, že není problém odeslat email s něčí adresou odesilatele a tak dotyčného poškodit - což je ostatně zvykem lidí rozesílající spamy, kterých denně mažu stovky.
  • 7. 3. 2001 16:51

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Serioznější by bylo se pomocí IP adresy a emailové adresy odesilatele scriptu dopátrat skutečného aktéra
    A pozdeji:
    není problém odeslat email s něčí adresou odesilatele a tak dotyčného poškodit

    Myslim, ze jste si sam do znacne miry odpovedel. IP adresa je u cloveka uzivajiciho nejakou FreeMAILovou sluzbu casto nezjistitelna, e-mail adresa je bud' padelana nebo je take FreeMAILova (a udaje zadane FreeMAILu jeou nepravdive).Tyto udaje nam tedy prilis nepomohou. Zatim se muzeme ridit tim, co je primym obsahem zadosti - tedy vlastnikem, tech spravcem a platcem - a tyto tri udaje presne odpovidaji udajum jake mate obvykle v zadopstech vy. Mate pravdu, ze to jeste neznamena, ze onim utocnikem skutecne jste (a ja to take nikdy nenapsal), ale rozhodne to musi byt nekdo, kdo vas musi znat (a asi vas nema moc rad).

  • 7. 3. 2001 12:23

    M.Malý (neregistrovaný)
    P.S.: Ale jak vidím, snazší je napadnout člověka který se chová slušně a neporušuje pravidla. Chápu že mohu být trnem v oku některým lidem, kteří z různých důvodů nesouhlasí s vlastnictvím většího počtu domén. Pokud hovoříte o pomoci s odregistrováním domén - děkuji, tuto pomoc nepotřebuji. Spíše by pomohlo, a nejen mně, opatření proti podobnému napadání a proti scriptařům. A když jsme u té odregistrace - pokud vás někdo prokazatelně zatěžuje scripty- a já to na rozdíl od lidí typu P.Simona a ostatních opravdu nejsem, domnívám se že tito scriptaři nejen porušují pravidla redistrace, ale jejich činnost se dá hodnotit jako napadení serveru nadměrným množstvím emailů a z toho vyvodit patřičná opatření - třeba i odregistrování držených domén v případě prokázání scriptu, pokud je tento v rozporu s pravidly registrace. Ale i tak je to zřejmě citlivá a jak jsem z ostatních příspěvků vyrozuměl citlivá záležitost. Postavte tedy použití scriptu jako věc která je v rozporu s pravidly registrace nebo učiňte taková opatření, která podobným akcím učiní přítrž a nenapadejte lidi bez předchozího oslovení subjektu veřejně. Do chvíle veřejného obvinění jsem přes určité nedostatky nicu (které má ostatně každý subjekt) považoval jeho pracovníky za seriozní. Ale veřejné pranýřování lidí jen na základě obdrženého emailu mne nutí si poopravit názor. Moje přeregistrace dříve odregistrovaných domén byla provedena klasickou cestou - tedy na každou doménu byl odeslán jeden registrační formulář a ostatně jsem v té době přišel vlastní chybou o řadu domén, proto si nestěžuji, za chyby se platí. Důrazně se však ohrazuji proti tomu, abych byl dáván do jednoho pytle se subjekty typu P.Simona. Myslím, že smysluplnější by bylo kontaktovat mne osobně a společně se pokusit najít skutečného viníka. Neníé totiž nic jednoduššího, než pod hlavičkou někoho odeslat i s jeho údaji a klidně i na jeho domény script za účelem jeho diskreditace. Je s podivem, že jsem podle konstatování, ve kterém jsem byl obviněn použil mscript až po roce kdy domény registruji a navíc prý školáckým způsobem. Není divní že se tak stalo ve chvíli, kdy kulminuje debata o P.Simonovi, který v poslední době jak mně, tak i jiným lidem přebralm pár domén??? Za chvíli bude zřejmě P.Simon ceněn, protože jak jsem se zde dočetl, používá nejkvalitnější script, který nic nezatěžuje. Přiznám se, že je mi z téhle bezzubé polemiky, kterou jsem nezahájil a z veřejného napadání tak trochu smutno.
  • 7. 3. 2001 17:07

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Je zajimave jak se v mnohem problemy s registracemi domen podobaji problemum Prazske Burzy (omlouvam se, ze ji sem taham, to je moje profesionalni deformace). Situace se ma tak - velci zprostredkovatele (u burzy vetsinou banky, u CZ.NIC velci registratori) prakticky musi pouzivat pro komunikaci automatickych prostredku - bez nich by to jen tezko mohlo fungovat. To znamena, ze centralni system musi umoznovat automaticky pristup. Zaroven se ale ukazuje, ze mensi ucastnici tento system uzivaji trochu v rozporu s jeho puvodnim ucelem (v pripade Burzy je to proste o tom, ze scripty tech malych jsou propracovanejsi a tak jim "vyzerou" vetsinu lukrativnich obcxhodu, coz se tem velkym nelibi). To, ze CZ.NIC vec nemuze resit zakazem scriptu plyne z ne zkusenosti s podobnym zakazem ze strany BCPP, ktera zakazala tzv. "automaty". Na primou otazku vsak nedokazala odpovedet, co to vlastne takovy automat je a kde je hranice, mezi programem nutnym pro efektivni praci a zacina onen zloreceny automat - a definici automatu se nakonec nalezt nepodarilo. Do podobnych problemu se dostane CZ.NIC, pokud se o neco takoveho pokusi - nadefinovat "scriptare" se nepodari (zkuste to, jestli se domnivate, ze to jde) a jedine co by mohl je zrusit programem uzitelne rozhrani (zrusi registrace mailem a bude se vse muset delat telefonem - protoze i fax lze posilat automaticky). A ja se domnivam, ze to neni ta spravna cesta. Pouzivani scriptu se omezit nepodari - spravna cesta je snazit se zabranit zneuzivani benevolenci registracniho systemu - soucasnou zneuzivanou benevolenci je to, ze domenu je mozne mit zablokovanou a dokonce funkcni po znacnou dobu bez zaplaceni. Dalsi zneuzivanou benevolenci je moznost neuvest pravdive udaje (uz aby existoval funkcni el. podpis)

    A co se tyce inteligence scriptu - asi neni pravdou, ze Simon bude blahorecen za to co dela. Ale to, ze zpusob, kterym blokuje domeny je vuci systemu jako takovemu pomerne setrny je proste fakt (ono se take rika, ze on zadny script nema, ze to vsechno stiha rucne) - ale posledni dobou se to i u nej taky nejak kazi - uz ani ty spekulanti nejsou co byvali ... :-(

  • 16. 3. 2001 5:41

    Michal Maly (neregistrovaný)
    Vazeny pane, na rozdil od vas jsem vas kontaktoval nejen verejne, ale i osobnim emailem s zadosti o prosetreni. Zustal bez odpovedi. Neni prece nic jednodussiho, nez nekoho obvinit a nedolozit a neodpovidat, ze??? Reknu vam jedno, veskera prohlaseni o opatrenich proti scriptarum jsou smesna-vse, co nic udelal za opatrenim je jen zvyhodnilo a navic vedle One a Simona pribivaji dalsi. Pravdepodobne dam na radu ostatnich a poridim si take script-vyjde mne to levneji a co riskuji??? NIC, MAXIMALNE NAPADANI A OBVINOVANI Z VASU STRANY.....A TOHO UZ BYLO DOST I KDYZ BYLO BEZDUVODNE A NEOPRAVNENE. Pane, vy nemate ani tolik slusnosti odpovedet????? Reknu vam jedno, jako maly kluk jsem sedaval u compu a po spocitani si data, kdy bude nektera domena odregistrovana odesilal legalni registracni mejl...jeden, Obcas se mi podarilo vyhrat nad scriptem Simona ci One ci jinych, ale priznam se, ze toho zacinam mit dost!!!!! Necham si ten script taky a je to! Budu mit vetsi sanci, nebudu muset platit, vy budete mit duvod mne pomlouvat. MEL BYSTE SE STYDET PANE!!!!! Obvinil jste mne, obvineni jste nedolozil,a nemel jste ani tolik slusnosti odpovedet mi na osobni email. A stesky nekterych vasich upracovanych spolupracovniku, kteri se tvari, ze pracuji pro dobro veci zadara??? Blbost!!! Vy si na moralku jen hrajete, ja moralni kredit drzel dodnes, ale jak vidim, toho se nenajim. TEDY VEREJNE OZNAMUJI-MAM POCIT, ZE JSTE PANE NESERIOZNI CLOVEK, KTERY OBVINUJE NEZ DIKAZU JINE A NA JEJICH ZADOSTI O DOLOZENI OBVINENI ANI NEODPOVI.HRAJETE SI NA MORALKU, ALE JE TO JEN HRA. JAK SE BUDETE TVARIT AZ NA VAS PODAM TRESTNI OZNAMENI ZA POMLUVU??? BUDETE MI DOKAZOVAT ZE JSEM ELEKTORONICKY POSLAL SCRIPT NEBO SE BUDETE VYVINOVAT ZE VASE NAPADENI JSTE NEPSAL VY, ZE JE ELEKTRONICKA KOMUNIKACE NEPRUKAZNA????TEDY PANE, ZADAM DOLOZENI A VYSETRENI VASEHO OBVINENI, NEBO ZACNU JEDNAT JINAK, PROTOZE VY TADY NAPADATE NEPRAVEM LIDI A PRAVE SCRIPTARE KRYJETE A JA SE PTAM PROC????????????
  • 4. 3. 2001 16:06

    M.Malý (neregistrovaný)
    P.S.: Dovolte mi jěště jednu poznámku k opatřením proti scriptařům. Pokud je opatření typu že těmto subjektům budou domény odregistrovávány v náhodných termínech během dne či během několika dmů, myslím si, že toto opatření jen nicu ztíží jeho situaci, protože většina subjektů používajících scripty bude tyto rozesílat během celého dne nebo během několika po sobě jdoucích dnech. Je daleko jednodušší a ůčinější obrana proti scriptům kterou zde nehodlám zveřejňovat a dávat tak scriptařům další návod. Vámi zvolené řešení jen zvýhodňuje scriptaře a klasickému zájemci o doménu, který chce odeslat tak jako já jediný email při uvolnění domény prakticky nedává šanci. Důkazem toho je i to, že šest ze Simonových domén, které byly v předchozích dnech nicem vykazovány několik hodin jako volné k registraci a o které jsem díky scriptu pana Simona v minulosti přišel pan Simon a One.cz opět přeregistrovali. Já jsem na tyto domény, ve chvíli kdy byly nicem vykazovány jako volné odeslal na každou jeden vyplněný registrační email prostřednictvím emailové pošty ve chvíli, kdy byly vykazovány jako volní k registraci. Přesto byly po cca 3hodinách opět ve vlastnictví pana Simona či One.cz. Pokud považujete odeslání jednoho registračního formuláře na jednu doménu, tedy celkem 6ti registrací na 6 domén za script, pak se tedy veřejně a dobrovolně hlásím do obce sriptařů. Registrační emaily mám pochopitelně uloženy v archivu a věc mohu doložit. Osobně mi celá diskuze zde připadá absurdní a vzájemné obviňování se za neseriozní. Daleko účinnější opatření vidím v tom, pokud některá z domén bude odregistrována pro neúhradu a pokud o ni bude zájem, bude zařazena do čekárny všem, kteří na ni pošlou registrační email ve chvíli kdy doména bude volná. Doménu získá jako první ten z čekatelů, který ji uhradí. Opakuji, že bych jinak uvítal trochu zdrženlivosti a raději předchozího ověření faktů, než někoho obviníte. Ještě jednou s pozdravem.
    M.Malý
    P.S.: Navíc je s podivem, že v minulosti mi byla nicem odregistrována doména obecného významu která byla řádně uhrazena z důvodu údajné kolize s ochrannou známkou, přestože zákon nikde toto pravidlo nestanoví a navíc mnou registrovaná doména vyla obecného významu. Přestože jsem opakovaně žádal o vysvětlení a o nápravu, nic se nestalo a doménu má jiný vlastník, který ji stejně neprovozuje.
  • 5. 3. 2001 2:19

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Vy si vyridte svoji omluvu s panem Orsagem (je pravda, ze po znacnou dobu nas jiz trapi dopisy, ktere podle vseho vypadaji, jako byste je z ruznych adres hromadne zakladanych na freemailech jako je seznam a atlas odesilal vy), ja si vyridim jinou vec s vami (abychom zustali v duchu "Osobně mi celá diskuze zde připadá absurdní a vzájemné obviňování se za neseriozní") - jaka je ta NICem odregistrovana domena, jejiz odregistrace byla udajne zduvodnena kolize s ochrannou znamkou ? Ja mam dojem, ze nekolik domen, o ktere jste prisel byly odregistrovany pro nezaplaceni nebo nefunkcnost nameserveru - zadna vsak z vami uvedeneho duvodu. Muzete tedy jmeno te domeny uvest, at se preneseme z abstraktniho obvineni ke konkretnimu ?
  • 5. 3. 2001 15:47

    Jiri Orsag (neregistrovaný)
    Takove opatreni nebylo pouzito, ani o nem nikdo pokud vim nemluvil. Vsechny registracni maily jsou ulozeny v databazi, takze neni treba nic dokladat. Pokud byste byl ve svem komentari k registraci 6 domen nebo zruseni domenoveho jmena konkretnejsi, mohl bych treba vec okomentovat. Takhle neni o cem hovorit.
  • 4. 3. 2001 16:51

    Marian Němec (neregistrovaný)
    Vazeny pane, nez napisete nejake dezinformace, tak by jste si je mel overit. To ze pan Simon spatne zaregistruje domeny a ty stale ukazuji na nase IP neznamena, ze mu je spravujeme.

  • 15. 5. 2005 22:34

    Martin Šojdr (neregistrovaný)
    Milý příteli,
    o pár let jsem zmeškal Tvůj diskusní příspěvek.
    Trochu jsi mě na*ral, protože doménu sojdr.cz jsem měl zaregistrovanou pár let před doménou sojdr.com, takže jsem nebyl takový šetřílek, za jakého jsi mě považoval (že sis to alespoň neověřil ve WHOIS).
    To, že jsem registroval domény, které jsem pak re-registroval bez zaplacení, snad nebylo protizákonné, ne? Myslím, že nakonec to CZ.NIC vyřešil s novými pravidly docela hezky.
    A teď zveřejním něco, co asi nikdo z diskutujících včetně Tebe celou dobu netušil - můj registrační skript nebyl žádný automat, dokonce jsem pár domén "ulovil" od Šimona mailem přímo z Outlooku. Jak se mi podařilo před něj vecpat ve frontě požadavků? No, ten můj přišel do fronty zhruba v době, kdy jeho automat teprve přijímal zprávu o vyřazení domény. Neměl jsem žádné interní informace z CZ.NIC, jen jsem dovedl k dokonalosti metodu.
    Nevím, proč jsi se do mě v tom příspěvku tak obul, šlápnul jsem Ti snad tehdy na kuří oko? Pokud ano, omlouvám se Ti.
    A ještě jedna věc - občas jsem se dokonce zachoval jako Jánošík, jako třeba když jsem doménu, která by měla patřit jedné mezinárodní firmě, ale měl ji na sebe pověšenou Šimon, přeregistroval na kamaráda, který u té firmy pracoval (a dodnes pracuje) jako řadový dělník. Pak jsem jej jenom správně instruoval, na druhý den přijeli čtyři manažeři z centrály, kteří měli oči navrch hlavy, jak k té doméně přišel, a dostal pěkné prémie. A já jsem se pak zadarmo opil :)
    Anebo - pamatuješ si na památnou černou televizní obrazovku o Vánocích? Takhle jsem mohl aspoň chvíli provozovat www.bobotv.cz, aniž bych za tu legraci musel platit monopolu.
    Nebylo všecko tak černé, jak jsi popisoval :)
    Hezký večer o čtyři roky později Ti přeje
    Martin Šojdr
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).