Facebook je pověstný tím, že pase po ženských bradavkách. Fotky kojících matek, nudistek z letních pláží či koupajících se přítelkyň se ve vašich albech obvykle moc dlouho neohřejí a už vám přicházejí zprávy o tom, že váš obsah byl zablokován a stažen z Facebooku. Aby se pak ještě člověk bál o svůj účet.
Praktický pokus
Malý pokus na Facebooku. Obdobné fotky jsou ze stránek pořadu In Flagranti mazány zhruba za 5 hodin od zveřejnění. Tato fotka na soukromém profilu byla v době příprav tohoto článku i 5 hodin po publikování online.
Až po téměř 10 hodinách Facebook rozeznal, že mnou nahraná fotka porušuje jeho pravidla a z Facebooku ji smazal.
Jenže jak nám Facebook rostl a začal nabírat i konzervativnější publikum, než jsou mladí studenti vysokých škol, začal se samozřejmě měnit a přizpůsobovat pravidla. A smysl původní funkce Šťouchnutí se vytratil jednoduše proto, že ji tak uživatelé přestali používat.
Přestože se ale Facebook snaží být hyperkorektní, nepodaří se mu vyhnout se jedné z nejpřirozenějších lidských činností, a tou je sex. Ten na internetu samozřejmě táhne. Nemusí však jít hned o pornostránky. Na ty totiž reálnou holku asi sbalí málokdo. Proto vznikají nejrůznější návody a služby, které s lidskou touhou po sexu pracují. V minulém týdnu se jeden takový projekt prohnal i českým Facebookem.
Bang With Friends homepage. Další stránku si už musíte vyzkoušet sami, koho jsem označil, vám neukážu.
Stránka Bang With Friends vám umožní označit kohokoliv z vašich facebookových přátel, který vás sexuálně zajímá. Jakmile některý z těchto přátel udělá na webu to stejné s vaším profilem, dorazí vám oběma e-mail oznamující, že o sebe máte zájem. Pak už je vše na vaší domluvě. Zajímavé je, že přátele již nelze odznačit, což je trochu nelogické, protože váš vkus i vzhled vašich přátel se nejspíš mění.
Nejde tedy o nahrazení funkcionality Šťouchnutí, ale spíše o její rozvinutí. Přátelé, které jste označili, se o vašem zájmu nedozví, dokud sami zájem neprojeví.
Podobných služeb a aplikací existuje na internetu celá řada a jsou tak potvrzením, že téma sexu bude vždycky táhnout. A jsou využívány i v marketingu. Americká neziskovka Planned Parenthood of the Great Northwest například rozdala studentům 50 000 kondomů s QR kódem, který je odkazoval na web wheredidyouwearit.com. Zde mohli anonymně označit místo, kde kondom využili a užili si bezpečného sexu.