Asociace Jendy Perly: Facebook křičí Apríl

4. 4. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Jan Perla
Přebarvili nám Gmail, napálili Kalouska, slíbili sluchátka pro kočky a nezapomněli na okurku. Jo a vyměnili Obamu. Letos byla aprílová smršť slabší než v minulých letech.

1. duben je pořád jedním ze dnů, kdy se všechny značky bez rozdílu zaměření snaží reagovat na stejné téma. 

Jde samozřejmě o subjektivní hodnocení, ale já se letos na Apríla ve svém news feedu až tak nepobavil. Možná je to tím, že přes balast jiných zpráv ke mně ty dobré vtípky nepronikly (jaký si Facebook uděláš, takový ho máš), ale spíše bych si tipl, že šlo o nedostatek odvahy vzhledem ke kolizi termínů. 

Značky prostě letos musely vyřešit velké obsahové dilema – mají ve svých postech reagovat spíše na Velikonoční tradice, ať už jsou v různých zemích jakékoliv, nebo si vybrat jeden z nejvíce zprofanovaných obecných důvodů ke generickému typu postů? (Na prvním místě by se určitě umístily Vánoce.) 

A tak byly letošní fórky prokládány obrázky pomlázek a vajíček, ideálně s nesouvisejícími produkty a zprávami typu „Veselé Velikonoce“. V tu chvíli člověk zatouží po čistě aprílovém dni, který alespoň nutí značky kreativně přemýšlet a posty tak nejsou okamžitě zaměnitelné. 

Zásadní potíží takovýchto zprofanovaných dnů totiž je, že je nejspíše využije každý. A chcete-li se v té záplavě nějak odlišit, musíte mít nápad. A ten ne vždy přijde. Přitom – jaký je přínos celého aprílového šílení? Markeťáci neustále hledají důvod, proč a co zrovna v ten který den postovat, a obecně přijímané „významné“ dny jsou dobrou záminkou. Pokud se vám povede nápad jako Fidorce, nejspíš získáte pěkný balík reakcí a zvýšíte si hodnocení stránky. Čísílka v Insights pak pěkně narůstají. 


Autor: facebook.com/Fidorka

Aprílový post Fidorky. Dokonce byla i aprílová aplikace.

Ale třeba právě Fidorka mohla aplikaci dotáhnout ještě dál a klidně z ní získat kontakty na uživatele, kteří chtěli napálit své kamarády. Gmail si už dnes opravdu můžete upravit do modré, i když autorem není Google. A dalších nápadů by se jistě našlo dost. 

Proč ostatně nevyužít i další zajímavé dny? Kde je psáno, že zrovna Apríl je pro běžného facebookového uživatele jediným dnem, kdy ho můžete pořádně zaujmout? Včera byl například Mezinárodní den spodního prádla, na konci dubna nás čeká pálení čarodějnic. Opravdu vás nenapadají značky, které by toho mohly využít? ;) 

Jen doufám, že při té příležitosti najdu na Facebooku nápaditější věci, než jen obrázek čarodějnice s nějakým čistidlem v ruce ;)

Autor článku

Autor je Social Media Maniac na volné noze. Pomáhá firmám i agenturám při přípravě strategií pro sociální média a při správě samotné komunikace. Zároveň školí marketéry i jejich šéfy, aby poznali a využili potenciál sociálních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).