Hlavní navigace

Asociace Jendy Perly: Gratulujeme Džegrovi k narození potomka

25. 7. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Jan Perla
Co všechno dokáže na sociálních sítích způsobit narození dítěte proslulé celebrity? A jak takovou událost využívají značky ke své propagaci?

Pražský Lev nastoupil ke svému prvnímu utkání v play-off KHL bez své největší hvězdy. Jarda Jágr strávil celý večer v čekárně porodnice u Apolináře a k zápasu s moskevským CSKA nenastoupil. Když se ráno konečně objevila zpráva, že jeho přítelkyně porodila chlapečka, mohly se značky na Facebooku přetrhnout s co nejvtipnějšími gratulacemi. 

První samozřejmě byla oficiální Facebook stránka Jágrova klubu. Nechala vyrobit speciálního plyšového lvíčka s Jágrovým dresem a jeho fotku s gratulací vložila hned ráno na svoji Zeď. Příspěvek přes časnou ranní hodinu vyvolal obrovskou vlnu lajků a sdílení a virální zásah příspěvku byl nejvyšší v celé historii komunikace Lva na Facebooku. 

Naopak příspěvek na oficiální Facebook stránce města Kladna příliš ohlasu nevyvolal. Jednoduchý text „Blahopřejeme slavnému rodákovi Jardovi Jágrovi k narození prvního dítěte a věříme, že malý Jágr bude časem hrát hokej za kladenské Rytíře.“ v newsfeedu uživatelů nejspíš zapadl. 

Hokejová značka Bauer se rozhodla aktuální téma kolem nejslavnějšího českého hokejisty vytěžit co nejvíce a připravila sérii fotek svých produktů vždy v dospělé verzi s nápisem “Jágr starší“ a v miniaturní verzi s nápisem “Jágr mladší“. Helmy nebo rukavice v této úpravě fanoušky příliš nezaujaly, a to i přes to, že každý obrázek byl jako samostatný post promovaný. Hitem se však stal obrázek s velkou a malou “Jágr hokejkou“, který sdílely i Facebook stránky médií jako iDnes.cz nebo Sport.cz. To rozproudilo debatu, zda mají média sdílet příspěvky propagující konkrétní značky a zda by tento prostor neměly zahrnout do mediálních prostorů nabízených ve svých cenících. 

Na “hokejovém dítěti“, jak média malého Jágra ihned překřtila, se pokusily získat reakce fanoušků i nesportovní značky. Sušenky Disko, které se v poslední době snažily přiblížit svojí komunikací americkému konkurentovi Oreo, přispěchaly s koláží malého dítěte na bruslích držícího v rukou balení Disko sušenek s nápisem “Jágr Disko“. S podobným nápadem přišel i Sunar, který rychle představil smyšlený “Sunar Hockey baby“. Tato speciální edice by podle jejich postu měla zaručit, že z malého Jágra vyroste hokejista, který bude ještě lepší než tatínek. 

Že se hokejová šikovnost dědí, v to doufá i hlavní sponzor českého hokeje, Škoda. Požádala na Facebooku Jágra, jestli by se nepokusil zplodit celou hokejovou pětku a rovnou mu navrhla, že by děti mohl vozit na trénink jejich novým rodinným SUV, do kterého se všichni pohodlně vejdou. Ne všichni však doufají, že z malého Jágra bude hokejista. Staropramen oprášil svoji kampaň “Kdy jsi naposledy udělal něco jinak?“ a pobídl malého Jágra, aby šel vlastní cestou. Jejich fotomontáž krasobruslaře Jágra v upnutém kostýmu vzbudila velké diskuze. 

BRAND24

Po dvou měsících mlčení se probudil i facebookový profil premiéra Michala Haška, který také popřál české hvězdě zdraví celé rodiny.

Takhle na královské dítě reagovalo Oreo

Výše popsaný příklad je samozřejmě smyšlený a modelový. Dokážete si představit podobné bláznovství v Česku? Nebo tu nemáme žádnou celebritu, jejíž potomek by zbláznil celý národ tak, jako se to nejen v Británii podařilo novému královskému potomkovi? Některé globální značky se doslova předháněly v tom, kdo bude vtipněji aktuální situaci komentovat. Ne vždy to ale bylo k jejich dobru, i když se většinou dá říci, že takováto témata se vyplatí do komunikace zařadit, pokud dokážete najít alespoň nějaké propojení. Malému robátku samozřejmě přeji zdraví a štěstí :)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je Social Media Maniac na volné noze. Pomáhá firmám i agenturám při přípravě strategií pro sociální média a při správě samotné komunikace. Zároveň školí marketéry i jejich šéfy, aby poznali a využili potenciál sociálních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).