Hlavní navigace

Asociace Jendy Perly: Je Social Media Maniac normální zaměstnání?

12. 9. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Sociální média jsou zaměstnání a dá se jím živit. Ale člověk musí mít neustále v hlavě to, že možná za dva roky tahle bublina splaskne a bude si muset najít jiný směr.

Moje babička nechápe, co vlastně dělám. Moji rodiče o tom mají docela solidní povědomí, ale svým spolužákům ze střední by to asi úplně dokonale vysvětlit nedokázali. Moje přítelkyně to chápe, ale nesdílí moji vášeň pro sociální sítě, digitální novinky a vůbec trávení pracovního dne na Facebooku. A Forbes, který rád čtu, mi v minulém čísle řekl, že „Sociální média nejsou zaměstnání.“ 

Když někomu ukážu svoji vizitku, na které je napsáno Social Media Maniac, často se ptají, co že to vlastně dělám. „A to jako sedíš celý den na Facebooku?“ „Ty píšeš ty statusy za firmy, viď?“ „Ta otravná reklama je tvoje práce?“ nebo „A děláš i normální reklamu/marketing?“ a „A za co tě vlastně ty firmy platí?“ 

Sociální média mohou být zaměstnáním jako cokoliv jiného. Lidská fantazie a seberealizace nezná mezí. Ale hlavně je to úzce specializované zaměstnání. Když může v marketingu existovat specialista na newslettery, specialista na databáze, UIX specialista, a další, proč by nemohl existovat specialista na sociální sítě? Jde o další marketingový kanál, kterému je třeba rozumět. 

Pozor ale na to úzké zaměření. Když se mě ptají, jestli dělám i “normální marketing“, odpovídám, že ano. Praxe mě naučila, že musím umět propojit strategii celkovou s marketingem v sociálních sítích. Že musím chápat, jaké cíle má televizní kampaň, a další věci, které vlastně vůbec neřeším. Ale pořád to gró, ze kterého vycházím, jsou sociální sítě. Jejich přímý přístup k zákazníkovi a to, jak ovlivňují fungování firem. 

Ano, píšu za firmy statusy na Facebook a občas na něm sedím celý den. Ale taky trávím dny nad tvorbou strategií, které se snaží firmy přesvědčit o tom, jaká by měla být jejich komunikace, jaký jejich vztah k zákazníkům, ale vlastně i jejich služby nebo produkty. Nebo radím, jak to vše propojit. 

CIF24

Sociální média jsou zaměstnání a dá se jím živit. Ale člověk musí mít neustále v hlavě to, že možná za dva roky tahle bublina splaskne a bude si muset najít jiný směr. Dnes je to ovšem úžasné dobrodružství v neustále se měnícím prostředí. 

P.S.: Do konce října se můj sloupek na Lupě odmlčí. Zapojil jsem se totiž do předvolební kampaně a ta mi žere spoustu času. Po volbách se zase vrátím. Mějte se.

Autor článku

Autor je Social Media Maniac na volné noze. Pomáhá firmám i agenturám při přípravě strategií pro sociální média a při správě samotné komunikace. Zároveň školí marketéry i jejich šéfy, aby poznali a využili potenciál sociálních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).