"... v soukrome firme by za zadani dost pravdepodobne nekdo osobne odpovidal ... a ten nekdo, by pekne ze sveho dost pravdepodobne zacaloval upravu, protoze on byl ten, kdo mel zajistit, ze zadani bude odpovidat."
Dekuji, alespon jsem se po ranu od srdce zasmal. Naivni predstavy takovyhle Hurvinku me porad jeste bavi ...
Mám z loňského léta další příklad zadání nad síly e-shopu. Zkuste si přidat k jízdence 1. třídy rezervaci místa na kolo. Problém je nejspíš v tom, že místo na kolo je v systému jako 2. třída, kterou nejde rezervovat k jízdence pro třídu první. U vlaků s povinnou rezervací místa na kolo je to pak docela problém.
Když jsem ČD upozornil, ať si to vyřeší s dodavatelem systému, tak už mi neodpověděli. Být to jakákoli soukromá firma, tak honí dodavatele, ať chybu opraví, v ČD nic.
No on ten prostor pro kolo je fyzicky ve služebním voze, který je právě asi veden jako druhá třída :) Vtipné je i to, že když si koupíte normálně druhou třídu a místenku necháte na automatu, tak vás šoupne do nejvzdálenějšího vozu od služebního, takže se pak pěkně proběhnete. Ale to už asi fakt není férové od systému požadovat. Spíš to ukazuje, že nějakým testingem se moc nezabývali.
Si otevřte na Facebooku Českou poštu. Na té oficiální se defakto nic neděje. Na té neoficiální se chodí lidi jenom vyblít, stežovat a fňukat. Určite to tak je i s jinými podobnými velkými státními firmami, které nevyrostly před pár lety na zelené louce za nových podmínek s polovičním, nebo třetinovým zaměstnaneckým fondem. Kdyby se měly dráhy postavit teď, tak byste se nedostali na 50% lokalit v republice, protože by prostě nikdo nešel do předem nerentabilní dopravy. OK, stát platí za dopravní obslužnost, ale stejně by v takových firmách nebyla taková vysoká zaměstnanost, jinak řečeno přezaměstnanost.
Stalo se mi 2x z Brna do Prahy. Chtěl jsem místenku v uličce. Údajně paní v pokladně systém nabízí místenku jen u okna. Nestěžoval jsem si, jezdím jen občas. ALE NEPOCHOPIL JSEM PROČ MUSÍM s místenkou SEDĚT JEN U OKNA.
A vůbec nechápu, proč na levnější jízdenku musím mít předraženou in-Kartu a povinně obnovovanou. Pamatujete na dobu, kdy se zaparkování u obchoďáků platilo??? ;-) Prior, Jednota...
"Být to jakákoli soukromá firma, tak honí dodavatele, ať chybu opraví, v ČD nic."
Mno ... to je uplne jednoduchy ... v soukrome firme by za zadani dost pravdepodobne nekdo osobne odpovidal ... a ten nekdo, by pekne ze sveho dost pravdepodobne zacaloval upravu, protoze on byl ten, kdo mel zajistit, ze zadani bude odpovidat.
V CD se ten zodpovedny najde ...nenajde ... a dodavatel samo nebude opravovat zadarmo nic, co v zadani nebylo. A pokud v zadani bylo, ze rezervace ma fungovat oddelene pro prvni a druhou tridu, tak je to naprosto vporadku.
BTW: Nic vam prece nebrani v nakupu druhe jizdenky 2. tridy ... ;D a k ni rezervovat to kolo ... ;D
že je jouda. Já nemám problém si spočítat a najít nejvhodnější cenu jízdenek ČD na internetu (anebo těch 2 soukromníků). Jediným účelem článku je vytvořit z prdu problém. A i stížnosti jsou řešeny, nemám prblém si dopisovat s dráhami i v tomto. Jo a nepotřebiji k životu fejzbůg.
No ... třeba k celoroční jízdence 1. třídy IN100 už přeprava kola (ale i jakéhokoliv většiho zavazadla nebo psa) zdarma je
http://www.cd.cz/vyhody-pro-cestujici/in-karta/aplikace-na-in-karte/-3616/
Ale tady se nebavíme o ceně za přepravu kola, ale o rezervaci místa pro něj ...
Kdyby aspoň ve všech vozech byla WiFi. Nebo kdyby aspoň všechny vozy byly na stejné úrovni. Ale nějak jede stará kocábka. Někam zase úplně nový vlak za několik milionu. Obsluha je někdy doslova vytočená a nesnaží se vůbec pomoc, ani při milém požádání. S odpovědí, že to není její starost.
Sedačky a záchody jsou v hrozném stavu. Okna někdy nejdou otevírat. Někdy i dveře pro vystoupení jsou zaseklé.
A to ještě nemluvím o výluce, kdy je běžné, že se vlak zpozdí o hodinu a více. A samozřejmě, když jedete někam dál a máte navazující spoje je to problém. A k tomu ta výluka trvá klidně 3 měsíce v kuse.
Řekl bych, že je toho spousty co vylepšovat.