Za vyšší datový provoz samozřejmě může také Ice Bucket Challenge, která během posledního měsíce zahltila kompletně všechny sociální sítě.
Agentura Sandvine provedla malý test a podle jejích měření se ve dvou testovaných mobilních sítích provoz z Facebooku v přepočtu na jednoho uživatele zvedl o 60 %. U fixní služby operátora se dokonce novinka sociální sítě postarala o dvousetprocentní nárůst. Tuzemští operátoři zatím takové statistiky nemají.
Možné problémy s funkcí Autoplay, kterou Facebook začal zavádět postupně od loňského září, už byly zaznamenány dříve. Některé americké servery teď píší o případech lidí, kterým přišel od operátora mnohem vyšší účet za mobilní data než obvykle utratili.
Funkce autoplay se dá na desktopu i v mobilních aplikacích úplně vypnout, nebo omezit jen na dobu, kdy je mobil připojený přes wi-fi. V základu je ale na desktopu i v mobilních aplikacích zapnutá, takže ji uživatel musí aktivně nastavit či zrušit.
Kbelíkové šílenství ukázalo problém naplno a v jasném světle. Nejde ale jen o Facebook. Podobný průběh mělo i rozšíření Instagramu o krátká videa.
Automatická videa jsou samozřejmě předehra k reklamě. Tu už Facebook od jara testuje. A je to i videoreklama, která má zpeněžit roky budování systému největší světové sociální sítě.