Proč je tak nenávidíte?Nenavidim? Ale tak to neni, ze nenavidim vsechny umelce. Podivejte, tady jsou zpevaci a skupiny, ktere se v zadnych podobnych kampanich jako "Kopirovani zabiji hudbu" neangazuji, venuji se sve praci a chudobou urcite netrpi. No a pak tady jsou dalsi dve skupiny, jedna z nich jsou neskutecne komercni sragory tlacene masove v mediich, druha pak nechvalne znami normalizacni "umelci" a klaka jejich znamych, kteri maji z OSA a spol. neskutecne vynosny byznys a jeste maji tu drzost kazat o moralce. Z tech je mi opravdu na bliti.
Nehledě na to, že oni jsou na tom jak vrcholový sportovci. Přeruší kariéru a pokud si nevydělají během aktivní kariéry, mají problémy neboť nemají kvalifikaci.Ale no tak... Mick Jagger beha v 65 po podiu jako zamlada a nevsiml jsem si, ze by mel problemy s kvalifikaci. John Mayall - tomu je jeste o 10 let vic. Takovych jsou spousty. Ale taky jsou spousty tech, kteri si mysli, ze holt budou nadosmrti zit z nekolika deset, ktere vydali pred desitkami let. No, holt nebudou.
Ale zároveň bych chtěl, aby lidé za stažené filmy a hudbu platili.Ja bych klidne platil, ale rozumnou cenu a primo umelcum. Zlodejskym labelum a mafiim typy OSA a Intergram opravdu ne, z toho maji samotni umelci penize skutecne minimalni, zato pro tyhle prizivniky to vzdycky byl zlaty dul. Jenze holt doba se zmenila, ale "kamenici" stale ziji v dobe kamenne. A jelikoz to jsou dinosauri zcela neschopni se prizpusobit trhu, tak si prizpusobuji trh sve neschopnosti za pomoci masivniho legislativni lobovani a uplaceni. To jsou vsechny ty DMCA, prodluzovani autorskych prav atd. atd. Tohle fakt podporovat nehodlam.
jen ta terminologie je "obvyklá cena za licenci" == "cena placky".Coz je samozrejme uplne nesmyslny predpoklad. Vazne si myslite, ze by nekdo uzavrel takovou licencni smlouvu, kde by za licenci na vydani dejme tomu na 1000 ks nejakeho CD zaplatil tisicinasobek jeho konecne ceny? :-)
zákon jinými slovy říká, že při výpočtu ušlého zisku se předpokládá, že by si to koupili všichni.Znovu, dvojnasobek odmeny obvykle za ziskani licence nerovna se prodejni cena pro koncoveho spotrebitele krat pocet stazeni. Tady se bezne operuje s tim, ze dane jednani je ekvivalentni tomu, ze nekdo v obchode ukradne dejme tomu 1000 CD a proda je za plnou cenu, ale to vubec neodpovida skutkove podstate jednani, o kterem se bavime, tady by mela byt rec o cene za licenci, kterou byste majiteli prav zaplatil dejme tomu za to, kdybyste 1000 kopii toho CD prodal pres nejaky server typu i-legalne.cz, iTunes nebo co ja vim.
A u kterého konkrétního soudního řízení k takovému chování soudu došlo?Obavam se, ze odpoved zni "u kazdeho v teto oblasti". Vite, me kdyz nekdo zpusobi skodu, tak musim u soudu konkretne prokazat jeji vysi, totez se tyka vydani bezduvodneho obohaceni. Pokud budu pozadovat usly zisk, budu muset pracne prokazovat, ze jsem skutecne mel realnou moznost takovy zisk zrealizovat a to neni zadna sranda.
Ohledně přímé platby umělcům se musím pousmát - pokud vymyslíte efektivní způsob, jak vybírat poplatky a spravedlivě je rozdělit přímo umělcům tak si myslím, že tady (v diskusích na Lupě) jste/budete zbytečný ;)Vite, takovy zpusob uz byl davno vymyslen. Proste dotycny vyda album sam, da ho ke stazene na internet a zaplacene penize jdou do jeho kapsy, ne ze je ze tri ctvrtin pozerou labely, marze distributoru a prodejcu. Tomu pak take odpovida adekvatne nizsi cena.
Filmy? Co máte za hodnotný film? Nebe nad Berlínem? Markéta Lazarová? Ne, díky, při tom já usínám. Film má zabavit. Konec. Jestliže je originální, poučný, vizuálně úchvatný, umělecky cenný ... to je jen bonus. Film je bussiness, prostředek na vydělávání peněz.Hodnotny film? Ne, Marketu Lazarovou opravdu taky nemusim. Pro me treba tohle, tohle nebo tohle tohle. Vite, jestli nekdo toci film jen kvuli tomu, aby vydelal penize a nema lidem co rict, tak by se na to fakt mel vysrat a zadna skoda to nebude. Ty penize by slo utratit podstatne smysluplneji.