Hlavní navigace

AVG ukončí provoz úložiště LiveKive

4. 3. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Cloudové úložiště AVG LiveKive pro synchronizaci, sdílení a zálohování dat, které veřejně firma AVG Technologies začala testovat v únoru 2011, bude bez náhrady zrušeno letos v srpnu.

Zhruba po třech letech testování AVG Technologies končí s projektem bezpečného úložiště LiveKive (alias Air Space), které bez náhrady ruší. Veřejné testování cloudového úložiště pro synchronizaci, sdílení a zálohování souborů bylo zahájeno v únoru 2011. Nyní již LiveKive nepřijímá nové uživatele. Stávající uživatelé jej mohou bez omezení využívat jen do dubna 2014.

Pak budou mít 90 dnů na stažení svých dat, o která nechtějí přijít. Po 90 dnech, tedy v srpnu 2014, společnosti AVG Technologies provoz úložiště LiveKive definitivně ukončí. Jiných produktů se podle AVG Technologies tento krok nedotkne. Firma však nezveřejnila důvod, proč s projektem vlastního úložiště končí. Jedním z nich by ale mohlo být přesycení trhu.

AVG LiveKive
Autor: Jiří Macich ml.

Obslužný software AVG LiveKive (screenshoz z roku 2011)

Od zahájení testování LiveKive bylo spuštěno dlouho očekávané úložiště Google Drive. Ještě krátce předtím Microsoft zcela přepracoval svůj OneDrive (donedávna SkyDrive). Objevil se také nový hráč Copy.com se silnou společností Barracuda Networks v pozadí. Matador Dropbox přišel s novou cenovou nabídkou. Své služby zatraktivnilo i úložiště Box.com (dříve Box.net).

Konec LiveKive lze považovat za určitou konsolidaci na trhu. Letos se ve výhradně placenou službu proměnilo úložiště SugarSync, přičemž je otázkou, jestli při existující konkurenci má nový obchodní model šanci na úspěch. Analytici také spekulují, že předmětem velké akvizice by se mohl stát Dropbox, který dnes čelí silné konkurenci.

BRAND24

V souvislosti s případnou akvizicí se nejčastěji hovoří o společnostech Facebook a Samsung, do jejichž portfolia by se cloudové úložiště hodilo.

Analytici ale také vzpomínají společnosti Google a Microsoft, které již nejednou akvizicí zlikvidovaly svou konkurenci, jíž následně „rozebraly na kusy“ a vzaly si z ní jen to, co potřebovaly. V tomto případě by mohlo jít o širokou uživatelskou základnu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).