Co je to banner není potřeba vysvětlovat: obrázek, zpravidla ve formátu GIF či JPG, nejčastěji v rozměrech 468×80. Výměna v Mr.Lin(x)u či Billboardu pak probíhá velmi jednoduše: každý členský server na své stránkách umístí odkaz na obrázek, umístěný na serveru systému. Nejde přitom o konkrétní obrázek, nýbrž o skript, který prohlížeč teprvě přesměruje na jeden z proužků, jež mají být zobrazeny, a současně provede příslušný záznam do statistik.
SuperBanner v podání Mr.Lin(x)e je v tomto ohledu něčím poměrně novým. Nejde totiž o obrázek, nýbrž o libovolný HTML kód. Znamená to tedy, že člen systému si může podle libosti vytvořit kousek HTML kódu, který musí splňovat jedinou podmínku: musí odpovídat standardnímu rozměru proužku. Tento HTML kód je pak zobrazován místo jeho obyčejného banneru. Výhoda je zřejmá: tímto způsobem je možné dosáhnout mnohem zajímavějšího proužku, který může obsahovat například formulář a podobně.
Zajímavý je způsob, jakým budou SuperBannery zobrazovány. Samozřejmě to nepůjde stejně prostě jako doposud. Mr.Lin(x) však už delší dobu nabízí JavaScriptový kód a právě díky jeho nestandardním možnostem mohou být šířeny SuperBannery. Budou však zobrazovány jen tam, kde to půjde. Někteří členové, zvláště ti větší, kteří mají vlastní reklamní systém, totiž JavaScriptový kód nepoužívají (není povinný), takže u nich se budou i nadále zobrazovat pouze běžné obrázky. Týká se to ostatně i nás, na Lupě tuto novinku rovněž neuvidíte.
Reklamní proužky si do Mr.Lin(x)e může každý zadávat sám, není potřeba žádné potvrzení ze strany správců, změna je vidět okamžitě. V případě SuperBannerů to nebude tak jednoduché, protože HTML kód musí projít kontrolou, aby skutečně odpovídal podmínkám. Mohlo by se totiž jinak stát, že by někdo – ať už záměrně či omylem – vložil kód, který by pak „rozboural“ vzhled všech stránek, na kterých by se prostřednictvím Mr.Lin(x)e zobrazoval. Proto budou správci Mr.Lin(x)e každý SuperBanner ručně kontrolovat.
To je také důvod největšího háčku, který SuperBannery mají: musí se za ně platit a ne málo. Za kontrolu a zadání každého SuperBanneru si Mr.Lin(x) naúčtuje 890 korun. Jednou zkontrolovaný SuperBanner pak může být zobrazován až na věky věků a žádný další poplatek se neplatí, jde tedy jen o jednorázovou částku. Přesto je to podle mého názoru hodně a je otázkou, zda bude přínos SuperBannerů takový, aby se to skutečně vyplatilo; to se teprve uvidí.
Starší, související články: