Hlavní navigace

Bing, tak zní název pro nový vyhledávač od Microsoftu

Jiří Macich ml.

O rebrandingu vyhledávače Live Search se mluví už takřka půl roku. Dosud se víceméně počítalo, že nově vyhledávač Microsoftu ponese název Kumo, což je kódové jméno nové, zatím stále vyvíjené verze. Dávalo by to teď zpětně smysl už jen kvůli té publicitě, kterou si zatím oficiálně nepředstavený projekt za poslední měsíce získal. Ostatně doménu Kumo.com má Microsoft registrovanou už déle než rok. Zmýlená neplatí, nakonec z Live Search bude Bing.

O rebrandingu vyhledávače Live Search se mluví už takřka půl roku. Dosud se víceméně počítalo, že nově vyhledávač Microsoftu ponese název Kumo, což je kódové jméno nové, zatím stále vyvíjené verze. Dávalo by to teď zpětně smysl už jen kvůli té publicitě, kterou si zatím oficiálně nepředstavený projekt za poslední měsíce získal. Ostatně doménu Kumo.com má Microsoft registrovanou už déle než rok. Zmýlená neplatí, nakonec z Live Search bude Bing.

KL17_hlasovani

Microsoft svůj nový vyhledávač hodlá podpořit reklamní kampaní až za sto milionů dolarů. Bing má být propagován nejen v online kampaních, ale i prostřednictvím televize, rozhlasu nebo tisku. Pokud Microsoft svou účast na poli vyhledávačů myslí vážně, musí se hodně snažit. Live Search si na mateřském severoamerickém trhu získal podíl 2,48 procenta. To jsou data za duben pocházející z výzkumu společnosti Net Applications.

Podíl Googlu ve stejném období činil 81,38 procenta. Na druhém místě je Yahoo, které se Microsoft loni snažil neúspěšně odkoupit, ovšem i jeho ztráta na první Google je obrovská. Dubnový podíl Yahoo činil 9,61 procenta. Je otázkou, jakou šanci na úspěch Bing bude mít a jaký podíl by vlastně za dnešní situace šlo považovat za úspěch. Microsoft se na zdánlivě obsazený trh ve své historii pokoušel proniknout už mnohokrát, ovšem ne vždy byl úspěšný. Viz souboj přehrávače Zune s iPody od Applu. (AP)

Našli jste v článku chybu?