Hlavní navigace

Bing tržní trojkou, zatím bez vlastních zásluh

Jiří Macich ml.

Podle statistik společnosti Net Applications nový vyhledávač Microsoftu jménem Bing na severoamerickém trhu získal pozici tržní trojky. Jeho podíl na trhu v červnu činil 5,31 %. Celkový podíl Microsoftu mezi vyhledávači je ještě o něco vyšší, protože 0,66 % si připsal Live Search a pak ještě 0,05 % vyhledávání portálu MSN. Statistikám nadále vévodí Google, jehož červnový tržní podíl činil 81,22 % (v květnu byl 81,50 %). Yahoo je dlouhodobě druhé, v červnu si někdejší předmět akvizičních zájmů…

Podle statistik společnosti Net Applications nový vyhledávač Microsoftu jménem Bing na severoamerickém trhu získal pozici tržní trojky. Jeho podíl na trhu v červnu činil 5,31 %. Celkový podíl Microsoftu mezi vyhledávači je ještě o něco vyšší, protože 0,66 % si připsal Live Search a pak ještě 0,05 % vyhledávání portálu MSN. Statistikám nadále vévodí Google, jehož červnový tržní podíl činil 81,22 % (v květnu byl 81,50 %). Yahoo je dlouhodobě druhé, v červnu si někdejší předmět akvizičních zájmů Microsoftu ukousl 9,21 % z tržního koláče.

Bing logicky odčerpal uživatele vyhledávači Live Search, který v portfóliu Microsoftu nahradil právě začátkem června. Rovněž získal uživatele hledající na MSN. Součet tržních podílů Live Search a MSN v květnu dělal 5,43 %. V tomto kontextu tedy Bing nijak zázračně mezi vyhledávače nevstoupil. Navíc přesun uživatelů od předešlých vyhledávačů Microsoftu byl víceméně automatizovaný, protože Microsoft je de facto přesměroval na Bing. Ten se tak v červnu nemusel o místo tržní trojky nijak zvlášť aktivně zasloužit. Uvidíme, jak se situace vyvine v následujících měsících, kdy Microsoft hodlá naplno rozjet reklamní kampaň.

Našli jste v článku chybu?