Skvělé fotky ve When Lego Meets Star Wars ocení jistě milovníci Lega stejně jako milovníci Hvězdných válek.
Come fly with me vám vysvětlí, proč ptáci letí ve formaci:
State of the Union – Chapter 1. Hodně povedené. Dívejte se na vimeo.com/62961750
Tak Wikipedia je mezi námi už třináct let. Se všemi plusy i mínusy. Viz At Age 13, Wikipedia Has Reshaped the Knowledge Industry
A než se začtete dále, tak jeden zásadní průzkum. Dělá vás sex chytřejšími? Viz Can Having Sex Make You Smarter?
TELEgraficky
Výborné (falešné) inzeráty na kondomy ■ R.I.P Last Click Attribution. Správně ■ Facebook koupil Branch ■ Facebook se opičí po Twitteru, přicházejí trrrrrendy ■ Kontaktní čočky měří cukr v krvi ■ Google Now je na desktopovém Chromu ■ Google má plugin pro Wordpress ■ Znáte Picjumbo? ■ Tak už i ledničku hackli ■ Huawei popírá zadní vrátka ■ Proč Zuckerberg nezískal Snapchat.
HARDWARE
Google kupuje Nest Labs za 3,2 miliardy dolarů, což je, bez legrace, hodně zajímavá věc. Ještě zajímavější je, jak velké pozdvižení to po celém světě vyvolalo. Až po úvahy nad tím, jak nás detektor kouře od Nest Labs teď bude šmírovat.
Pipeline Winter 2013 – vimeo.com/83187924 – není jen kupa záběrů moře a pláže, ale hlavně ukázka toho, k čemu mohou být (a budou dobré) drony.
Docela zajímavé srovnání. V roce 2013 se prodalo 18,8krát více Windows PC než Mac počítačů. Ale nesmíte se dívat na podobné srovnání mezi Windows PC a iOS zařízeními. Protože pak zjistíte, že PC prohrávají. A to hodně. Detaily viz When Apple reached parity with Windows
A v souvislosti s tím je zajímavý text WINDOWS 8 AND THE COST OF COMPLEXITY, který zmiňuje dost zajímavou myšlenku, že za úpadek Windows mohou zbytečně (občas až absurdně) složitá Windows 8.
WEBDESIGN, INTERNET
Inside Forbes: We're Diving Into the Era of News Streams With Breakthrough Mobile Products je delší a zajímavé čtení na téma proměny poskytování zpráv a článků ve světě, kde mobilní telefony a tablety hrají čím dál tím větší roli.
V USA umřela síťová neutralita. Což je pro většinu lidí něco zcela obskurního, ale je to jeden ze zásadních principů Internetu. A tak si o tom přečtěte třeba NeNet Neutrality is Dead. The FCC Won’t Save It. It’s Time to Start Building.
SEO 2014 se snaží předpovídat budoucnost SEO. Zdůrazňuje zaměření na značku, všudypřítomnost, reklamy všude, hodnotný obsah, řešení skutečných problémů, maximalizaci engagementu, myšlení ve stylu PPC a optimalizace konverzi. Přidejte ještě nalezení strategické marketingové výhody. A ano, odkazy. Bez těch to nepůjde.
Ikonky zdarma? Co třeba 2,800 Free Icons for Designers
Takové ty klasické příběhy, které budete vyprávět dětem. O tom, jaké to je přežít klienty. optimizationhell.tumblr.com
RIP Schemer. Ano, sedmého února Google vypne Schemer a smaže všechny data. Viz Google shuts down its bucket-list service, Schemer
Yandex doplnil vyhledávání na Facebooku. Otázka je, jaký smysl to dává. Viz Russia’s Yandex partners with Facebook in quest to create “social search” service
SOFTWARE
Activity Stream v Google Docs umožní lépe sledovat práci a (hlavně) změny dokumentů. Viz Google Drive Adds Activity Stream, Makes Tracking Changes To Shared Documents Easier
Legendární Quake III na iPadu? Proč ne: How to Play Quake III on iPad – A Step by Step Guide
I Sold a Chrome Extension but it was a bad decision je hodně zajímavý příběh ukazující, k čemu hlavně slouží „populární“ rozšíření pro Chrome. A na co si dávat pozor.
Spotify rozšiřuje možnosti, uživatelé na desktopu mohou poslouchat neomezeně a zdarma. Viz Spotify gives desktop users unlimited music without a subscription
MARKETING A KOMUNIKACE
Pandora a její reklamy – vimeo.com/83691955 a vimeo.com/83691956
Firmy si hrají v Jelly. Otázkou zůstává, k čemu jim to je. Viz Jelly Is the New Play Toy for Brands
Social Media Is a Conversation, Not a Press Release vypadá na první pohled jako klasická marketingová poučka. Což v podobě titulku je a je to poučka velmi trefná. Jinak ale jde o zajímavý příběh, který jste možná přehlédli, protože se odehrává výhradně na zahraničních médiích a sociálních sítích.
Až potkáte v Googlu nějaké ty tradičně mizerné a podvodné reklamy, vzpomeňte si, že právě s tím (prý) Google bojuje. Viz Google Cracking Down On Bad Advertising Practices, Over 350 Million Ads Removed případně viz Google Issues Bad Ads Report: 59 Percent More Ads Pulled, But Fewer Bad Advertisers In 2013
Jedna z posledních reklam Apple na iPad Air. Jde na to poezií:
BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO
Jak se z amerického řetězce Target podařilo dostat údaje 70 až 110 milionů platebních karet? Přes malware v POS systémech. Viz TarTarget finally confirms malware in point-of -sale systems. A pokud chcete vědět více, tak jděte přes Here's The Most Ironic Thing About Target's Massive Credit Card Hack k A First Look at the Target Intrusion, Malware. Tam Brian Krebs přináší podstatně konkrétnější informace. A jsou hodně zajímavé.
Hodně dobré – útočníci využili GitHub pro vyhledání informací pro Amazon cloud a poté je použili pro dolování virtuálních měn. Viz Attackers Scrape GitHub For Cloud Service Credentials, Hijack Account To Mine Virtual Currency
I takhle může vypadat phishing. Nabízí možnost získat iPhone 5S zaplacením 9 dolarů za 150 USD poukázku:
Tak už se kradou i záznamy hotelů na Google+ Local. Viz Thousands Of Hotels Listings Were Hijacked In Google+ Local
Únik telefonních čísel a jmen účtu Snapchatu způsobil růst spamu. Aspoň to tvrdí Snapchat Spam Has Gone Too Far. Čemuž se nelze divit, protože nastavení Snapchat „od přírody“ je, že vám fotku může poslat kdokoliv. Tvůrci Snapchatu samozřejmě nezvládli jen tohle nastavení, chybí totiž i možnost nahlašovat spam, blokovat uživatele, prostě vše, co by už dávno mělo být součástí aplikace.
Google Glass Driving Case Thrown Out of Court je vlastně dobrá zpráva. Alespoň v USA, kde vás už nemohou zavřít za „sledování televize během řízení“.
Starbucks jsou šikovní, hodně. Ukládají nijak nechráněné heslo v iPhonu. Viz Starbucks admits its iPhone app stores unencrypted user passwords, kde navíc zjistíte, že ačkoliv se na to přišlo už dávno, Starbucks s tím nechce nic udělat.
„Syrská armáda“ (hackerská) se dostala na blog a Twitter Microsoftu přes elektronickou poštu. Viz Microsoft confirms: Staff inboxes hijacked amid ‚Syrian army‘ cyber-blitz
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Zdeněk Škromach opět vstoupil do dějin sociálních sítí v Česku. S tímto textem z Facebooku: „Nádherná sluníčková neděle, polední kafíčko. A konečně jsem vyzkoušel válčení v nové hře, kterou jsem dostal pod stromeček, Battlefield 4. Nové prostředí i grafika. Hodně vody a nové zbraně. Útočný člun nebo útočný letoun Thunderbolt jsou hezkým oživením. Hned po nahození to po mně chtělo nový driver pro grafiku. Uf, naštěstí jsem ho našel a hardware to zvládá. Mám pocit, že vývojáři nových her jsou snad domluveni s producenty HW, aby nutili lidi neustále "apgrádovat“ počítače. Tak jdu ještě chvilku relaxovat do virtuálního světa bojovníků. Hezký den"
Ano, připomeňme, jaký Facebook BYL:
Asi nepřekvapí, že tweety s fotografiemi mají vyšší engagement (zapojení). Viz Tweets With Photos Drive Much Higher Engagement Across All Metrics
Tweetuje se o televizi. A ne málo. Kdo používáte Twitter (ale nakonec i Facebook), tak to stejně víte. Když běží něco v televizi, nelze to na sociální síti přehlédnout. Ale jinak viz Nielsen: 73% of Brand Tweeters Also Tweet About TV
Málo líbí, komentářů a sdílení? Dokonce u vašich osobních účtů? Samozřejmě, Facebook přece omezil viditelnost příspěvků pro stránky na zhruba čtyři procenta. A totéž se týká viditelnosti příspěvků vašimi přáteli. Prostě dokud nezaplatíte, vaši přátelé se nic nedozví.
Nejpoužívanější sociální média v Norsku? Samozřejmě, 75 % má Facebook a dvojka má jenom 33 % (ale jde o Spotify). Ale stejně je to zajímavé – najdete tam s 21 % už i Snapchat a s 23 % Instagram. Vice v Social Users in Norway Smile for Snapchat and Instagram
MOBILNÍ APLIKACE
Obrázek pro tento den: 42 % dospělých v USA má tablet. Via twitter.com/pewresearch/status/423861913978556417/photo/1
V tomto roce dosáhne počet vlastníků chytrých telefonů 1,75 miliardy (celosvětově). Viz Smartphone Users Worldwide Will Total 1.75 Billion in 2014
Niantic Labs možná ani moc neznáte, ale patří Googlu. A mají na svědomí „hru“ Ingress. Podle Google’s new augmented reality game aims to take over your life se do toho chystají pořádně šlápnout v hodně velké hře založené na augmentované realitě.
STARTUPY A EKONOMIKA
Japonská vláda chce danit software a digitální obsah stahovaný ze zahraničí (a tím také placený do zahraničí). Viz Japanese Government To Tax Foreign Downloads In 2015
Contently získalo dalších 9 milionů dolarů (viz With A Fresh $9M, Contently Looks To Position Itself At The Front Of The New Content Marketing Movement) a najdete ho na contently.com.
AOL se zbavilo Patch.com, což ale neznamená, že to snad k něčemu bude. Ale co, doména je to atraktivní. Viz AOL unravels its stake in Patch, a local news site that never flourished
Bitcoiny zabavené ze Silk Road jsou na prodej. Viz The Feds Are Ready To Sell $25 Million of Bitcoin Seized From The Silk Road
INFOGRAFIKA
Globální digitální statistiky 2014. Není to sice infografika, ale snad nepohrdnete prezentací plnou čísel. Viz Global Digital Statistics 2014.
Infographic: The Rise of Social and Mobile Native Ads pro ty, kdo „dělají do reklamy“.
A do třetice, protože je čas předpovědí, tak: Infographic: 5 Social Media Marketing Predictions for 2014
Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv, v drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.
Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN