Takova cena u mne rozhodne nebudi duveru. Cele to spise vypada na cenu vycucanou z prstu. Proc ne 483,- ? To jim skutecne vzniklo takto kulate cislo? A za co plati uzivatel pausal? Za to, ze je???
Nekde pausal byt musi ( rozumej poplatek Telecomu) a nekde pausal byt nemuze (rozumej dial-up, protoze by nemusel jit Telecomu).
Kdyz za tebou prijdou vyderaci, a chteji prachy za "ochranu", taky nechteji treba 13897Kc. Normalne si reknou o zaokrouhlenych patnact litru!
Tak v cem je problem? :-)
500 Kc za pausal je vcelku vysoka castka, ktera bude motivovat lidi k odhlasovani pevnych linek. Problem s inetem, kdy nekteri jsou odkazani jen na pevnou linku, se zvetsi. Nekteri ho vyresi GPRS a nekteri se ho zreknou.
Jedine, kde by mohl CT vydelat jsou vetsi firmy, ktere maji pevne linky. Ale ty zase mohou snadno prejit k alternativcum.
Smesne je, ze firma zaluje vlastnika. Ja byt vlastnikem,
vyhodim vedeni ;-)
Telecom lže a překrucuje informace. Jak je možné, že chce cca 500,- bez DPH paušál za linku a uvádí, že to je asi tak cena, která mu pokryje náklady, když:
1) Sám a dobrovolně nabízí neregulovaný tarif Telefon 70 s podobnou cenou.
2) Státní zprávě nabízí tarif za s neomezeným voláním v rámci VPN státní zprávy za 350,-!!!!
(viz. http://archiv.isdn.cz/b02/b0621001.php3)
Vzhledem k neomezenému volání musí být náklady na tarif pro státní správu značně vyšší než "holé dráty za 500,-", které chce vnutim všem ostatním.
Začíná se mi spíše zdát, že Telecom bojuje proti státu za zrušení Univerzální služby jako takové... anebo je naopak rád, že na něm toto břemeno leží. Může totiž stát vydírat se slovy: "My pro vás tuto ztrátovou službu budeme rádi dále provozovat, ztrátu nám ale vynahradíte 20-ti násobně!!!"
Prostě hraje vabank a nemůže přitom prohrát. Ať tak nebo tak, vyplatí se mu to.
Ale ne, je to trochu jinak. Myslim, ze to videt nechcete.
Problem je v tom, ze vetsina nakladu CTc je fixnich (nezavislych na objemu hovoru). CTc z pausalu vse nepokryje a potrebuje neco ziskat z hovorneho. A tu nahle ejhle! prijde CTU a nadiktuje, ze na draty musi za cenu odpovidajici jen te "delte" (jen tem nakladum umernym objemu) pustit konkurenci.
CTc je ted v pasti. Hovorne zvysit nemuze - konkurence mu za regulovanou cenu visi na dratech. Takze musi tlacit na pausal, anebo musi riskovat, odhadnout minutovy objem po zvyseni hovorneho a pokusit se cast fixnich nakladu rozpustit v nem.
Telefon 70 je, rekl bych, prave pokus o takovouto hru. "Lepsi trochu prodelavat, nez o zakaznika uplne prijit."
Statni sprava neni dobry protipriklad, protoze
1. je to vyborny zakaznik, ktery plati,
2. bundluje sluzby jako o zivot,
3. je silne koncentrovana ve stredech (a prumyslovych zonach) velkych mest a hovory jdou z velke casti lokalne anebo do Prahy (tj. ve smerech, kde jsou kabely "silne"),
4. je tam par centralizovanych bodu kontaktu, takze kvuli nim nemusi drzet obrovska call centra,
5. a nakonec CTc si o ni nemuze dovolit prijit ani za cenu tesne kolem nakladu (bez zisku). Soutez operatoru o velke zakazniky je fakt hodne velky "rat race" - vyhrava ten, kdo jde jen za naklady (ktere maji vsichni nakonec srovnatelne).
...Chudák Český Telecom, člověk by se málem smiloval a tu pětistovku měsíčně mu dal, jenom proboha aby nezůstal bez zisku!
:o)
Jak je ale možné, že Český Telecom má při té bídě jedny z nejvyšších obchodních marží i v evropském srovnání?
(USA raději necháme i s jeho "dumpingovými" cenami bokem :o)))
A o kolik se snizila hodnota akcii? Me jako akcionare Telecomu (z kuponovky mam jeste neco schovane) to docela zajima - proc ja mam ze svych akcii (z poklesu jejich ceny) dotovat vas, abyste mel levnejsi telefonovani?
A proc mam jako danovy poplatnik doplacet na to, ze se statni podil v CTc znehodnocuje?
Zisk je jen vysledek nejake ucetni operace; Enron mel zisky az do posledni chvile a Parmalat taky.
Ano, zahrnuje třeba vyúčtování telefonních poplatků za používání telefonní stanice... :o) Srovnání s Enronem? To snad chcete naznačit, že Český Telecom vede podvodné účetnictví?
...proc ja mam ze svych akcii (z poklesu jejich ceny) dotovat vas, abyste mel levnejsi telefonovani?
Mě - jako (bývalého) zákazníka Českého Telecomu vaše akcie nijak nezajímají. Zajímala mě výhodnost či nevýhodnost poskytovaných (rozuměj využívaných) služeb v porovnání s cenami, které jsem musel platit. Mé peníze, ne vaše. Předpokládám, že skutečnost trvale klesajícího počtu zákazníků, obratu i zisku ČTc by vás jako akcionáře měla zajímat... Nebo snad máte dojem, že TAKTO se zvyšuje hodnota akcií firmy??? Mimochodem, kolísání hodnoty akcií ČTc je běžný jev, nedávno zrovna stoupaly nahoru...
A proc mam jako danovy poplatnik doplacet na to, ze se statni podil v CTc znehodnocuje?
Ona je nějaká přímá souvislost mezi vlastnictvím 51% akcií státem a vašimi příjmy? Jste snad natolik závislý na sociálních dávkách vyplácených státem? Či dokonce státní úředník placený z vybraných daní? Nebo snad sedíte jako "zástupce státu" přímo v Českém Telecomu? Za úvahu ovšem stojí myšlenka, že se státní podíl v ČTc znehodnocuje... Znehodnocuje čím? Zvyšováním cen a následným poklesem tržeb a poklesem počtu zákazníků? Jaký vývoj považujete pro akcionáře za prospěšný? Upevňování monopolních praktik Českého Telecomu?
To zrušení Univerzální služby vypadá logicky viz. Telefon 70. CTc udělá alternativy k regulovaným tarifů, "donutí" lidi přejít, a když už je nebude nikdo využívat je zruší. No a pak ty neregulované pěkně osolí.
Určitě si pamatujete, že po drastickém snížení spotřeby vody po roce '89 vodárny drasticky zvýšily cenu za kubík, aby vydělávaly stále (téměř) stejně. U nich se to do jisté míry chápat dá. Nové produkty nevymyslí, síť těžko optimalizují atd.
ČTc teď reaguje obdobně, protože jeho vedení je naprosto neschopné. Vzhledem k povaze svého obchodu by měli přece reagovat úplně jinak.. Jde jen o typické chování státního podniku neschopného nadále konkurovat ani v pro něj ideálních podmínkách. Stává se tak stínovým Finančním úřadem.
Telecom ted vlastne chce doplatit za svoji neschopnost, proniknout na trh v predchazejicich letech a zaujmout zakaznika pomerem kvalita/cena. Toho vyuzili mobilni operatori, prece ad kartel, nejaka konkurence tam je narozdil od Telecomu, ktery proste s nicim zasadnim nikdy neprisel. Z lidi delal dojnou kravu dokud to slo, ted uz to moc nejde tak to zkousi jinudy, aby jsme to v zaveru zacvakli vsichni. Holt, kdyz mate neschopny management, musite mit aspon schopne pravni oddeleni. Otazka je, neni to jen tlak, tak my teda ty 3+4.5 mld chtit nebudeme, ale zvysite nam minimum z 300 na 500, oni to ty ovce(pardon volici) stejne zaplati-musi jsme monopol(ted nejsme jsme jen dominantni a stejen si delame co chceme) a jako naoko to nepujde zase, ze statniho rozpoctu.
Zdražit paušál na 500,- Kč, není zas tak špatný, jak se někdy jeví. Zdražují se jiné věci, pohyb sazeb DPH, nájemné, vodné a stočné.
A vůbec se nerozčiluji na tím, že vláda a státní správa platí Telekomu paušál za VPN někde kolem 350,- Kč. Musíme si uvědomit, že vláda je orgán, který tuto zemi řídí a má tudíž vyšší zodpovědnost. Proto nemůže platit vyšší poplatky. Vždyť to přece platí daňový poplatníci ? Ne ?
A zase na druhou stranu si musíme uvědomit, že Telecom nabízí k telefoní lince řadu služeb a produktů, které jsou pro zákazníky zdarma. Takže ten paušál 500,- Kč, může snad každý obětovat ne ?
Jen tak namátkou, bezplatnými službami se myslí služby jako jsou : memobox, konferenční hovory, CLIR, CLIP, Call Waiting,volací karta Telekonto, služba e-účet atd.
Hlavně ten memobox, který Telecom nabízí je až příliš zdarma, když si uvědomíme, jaký to má vliv na jeho výtížení. Navíc se službou memobox lze posílat zdarma hlasové zprávy. Takže je to takový bezplatný komunikátor.
Ve světě jsou paušály mnohem vyšší. Například v Austrálii zaplatíte za ISDN linku měsíční paušál ve výši 1 400,- Kč a k tomu dostanete řadu služeb, které je zdarma.
Takže, vo no to zas tak není špatné, a vo tom to je !
Tak tyhle služby jsou naprosté většině zákazníků na nic.
Já se chci dovolat a s někým mluvit.
Zprovoznění hlasových schránek s velkým halasem "zdarma" všem aniž o to žádali, považuji za jednu z největších vychcaností co v Telekomu vymysleli.
Někam voláte, pustí se schránka, s nikým nemluvíte, seknete naštvaně s telefonem, ale Telecomu ten "hovor" ZAPLATÍTE.
Jo a zrušit to jde samozřejmě až o "velikonočním pondělí".
Ale za hlasovou schránku nic neplatíte ? Stačí vytočit číslo 800 12 13 14 a v hlavní nabídce stisknout 2 pro distribuci zpráv. Pak máte na výběr za 1) odeslání zprávy do schránek memobox nebo za 2) odeslání zprávy na telefon. Odeslaná zpráva do schránek memobox ze schránky memobox je v každém případě zdarma, platí se pouze odesílání zprávy buď na mobilní telefon jako klasický uskutečněný hovor do mobilní sítě. Používání schránky a zřízení schránky memobox je zdarma. To je to, co jsem měl na mysli, a vo tom to je.
Za hlasovou schránku nic neplatím, to je pravda (a ani jsem si ji nenechal zřídit, protože nechápu, k čemu by mi byla dobrá).
Problém je ale v tom, že Telecom chce, abych platil vyšší paušál za linku a odůvodňuje to (mimo jiné) tím, že k lince bundluje další služby - jako třeba memobox.
Je to takové lehké vydírání:
T: linka by měla být dražší
Z: nechápu proč, užitná hodnota odpovídá ceně
T: užitná hodnota je daleho vyšší, vždyť MEMOBOX je zdarma ke každé linkce
Z: já memobox nepoužívám, v éře elektronických komunikací mi přijde zastaralý. Pro off-line komunikaci používám e-mail a SMS.
T: to nás nezajímá. MEMOBOX je SUPER a VO TO DE! PLATŤE!
"Telecom nabízí k telefoní lince řadu služeb a produktů, které jsou pro zákazníky zdarma."
No, zapomněl jste uvést, že mezi ty "služby zdarma" nepatří možnost kontroly uskutečněných spojení přes webové rozhraní nebo kompletní výpis uskutečněných spojení, změna tarifu elektronickou, ústní či písemnou formou, blokace určitých hovorů atd. atd...
Hlasová schránka? To je ten největší průšvih, je-li aktivována na čísle, kde očekávám buď on-line člověka, nebo jeho nepřítomnost. Není nic odpornějšího, než nečekaná hlasová schránka, která vám hned při začátku ohlášení sežere peníze, aniž byste se rozhodl něco do schránky namluvit.
Totéž samozřejmě platí i pro naše vykutálené mobilní operátory. Není nic radostnějšího, než zaplatit např. z Eurotelecí karty za pár ohlašovacích plků ke schránce 10Kč do jiné sítě.
Při přechodu na mobil a odhlášení pevné to byl první úkon, kterým jsem musel u mobilu změnit základní nastavení -
ZRUŠIT HLASOVOU SCHRÁNKU !!!
Jojo. "Zadarmo". Jak pro koho. Pro operátory báječný kšeft! ;o)
Musim se pridat k ostatnim, ty "sluzby zadarmo" jsou skutecne zcela naprd a k zlosti. Doma je aktivovat v zadnem pripade nebudem, schranku jsem zrusil i u mnou obhospodarovaneho firemniho mobilu. A nastve me kazda schranka, ktera mi "zvedne" hovor. Kdyz nekam volam, tak ASI CHCI S NEKYM MLUVIT. A ne zaplatit za zvednuti schrankou a pak aby znova platil ten druhy, az mi bude volat zpet.
Jo?!!!A kolik má takovej Australan příjem?Si myslíš že tady nějakej důchodce bude platit 1400,-Kč za paušál ISDN(který vůbec nepotřebuje)s důchodem kolem 7KKč?
Všimněte si, jak pan Řitkin píše až na výjimky spisovně, vzorně včetně velkých písem vyjmenovává služby a jak mu ta hovorová řeč (narozdíl od té marketingové) zoufale nejde...
Dostala se ke mně informace,že ČTc měl za rok 2002 zisk
6 miliard.Otázka zní z čeho je zisk,když podle ČTc to není z linek vedoucích do domácností?Ve skutečnosti ani nevím jaké další služby nabízí náš "dominantní operátor".
A další poznámka:ČTc dostal svého času peníze, a ne malé,
na dovybudování infrastruktury,že připojí nejposlednější chaloupku v horách, a za to mu stát dával
v podstatě monopolní postavení.Myslíte,že se tak stalo?