Vlákno názorů k článku Bitva o pětistovku ještě neskončila? od @Tonda - To zrušení Univerzální služby vypadá logicky viz. Telefon...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 2. 2004 12:49

    @Tonda (neregistrovaný)
    To zrušení Univerzální služby vypadá logicky viz. Telefon 70. CTc udělá alternativy k regulovaným tarifů, "donutí" lidi přejít, a když už je nebude nikdo využívat je zruší. No a pak ty neregulované pěkně osolí.
  • 10. 2. 2004 12:09

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Zisk je jen vysledek nejake ucetni operace...

    Ano, zahrnuje třeba vyúčtování telefonních poplatků za používání telefonní stanice... :o)
    Srovnání s Enronem? To snad chcete naznačit, že Český Telecom vede podvodné účetnictví?

    ...proc ja mam ze svych akcii (z poklesu jejich ceny) dotovat vas, abyste mel levnejsi telefonovani?

    Mě - jako (bývalého) zákazníka Českého Telecomu vaše akcie nijak nezajímají. Zajímala mě výhodnost či nevýhodnost poskytovaných (rozuměj využívaných) služeb v porovnání s cenami, které jsem musel platit. Mé peníze, ne vaše. Předpokládám, že skutečnost trvale klesajícího počtu zákazníků, obratu i zisku ČTc by vás jako akcionáře měla zajímat... Nebo snad máte dojem, že TAKTO se zvyšuje hodnota akcií firmy??? Mimochodem, kolísání hodnoty akcií ČTc je běžný jev, nedávno zrovna stoupaly nahoru...

    A proc mam jako danovy poplatnik doplacet na to, ze se statni podil v CTc znehodnocuje?

    Ona je nějaká přímá souvislost mezi vlastnictvím 51% akcií státem a vašimi příjmy? Jste snad natolik závislý na sociálních dávkách vyplácených státem? Či dokonce státní úředník placený z vybraných daní? Nebo snad sedíte jako "zástupce státu" přímo v Českém Telecomu?
    Za úvahu ovšem stojí myšlenka, že se státní podíl v ČTc znehodnocuje... Znehodnocuje čím? Zvyšováním cen a následným poklesem tržeb a poklesem počtu zákazníků? Jaký vývoj považujete pro akcionáře za prospěšný? Upevňování monopolních praktik Českého Telecomu?
  • 10. 2. 2004 9:00

    Petr (neregistrovaný)
    A o kolik se snizila hodnota akcii? Me jako akcionare Telecomu (z kuponovky mam jeste neco schovane) to docela zajima - proc ja mam ze svych akcii (z poklesu jejich ceny) dotovat vas, abyste mel levnejsi telefonovani?

    A proc mam jako danovy poplatnik doplacet na to, ze se statni podil v CTc znehodnocuje?

    Zisk je jen vysledek nejake ucetni operace; Enron mel zisky az do posledni chvile a Parmalat taky.
  • 10. 2. 2004 1:38

    Roj (neregistrovaný)
    Asi tak ;-)))
    Telecom sice prodelal 3 miliardy, ale zisk mel 6 miliard. Vzdyt je to logicke a jasne, ne? ;-))
  • 9. 2. 2004 21:34

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    ...Chudák Český Telecom, člověk by se málem smiloval a tu pětistovku měsíčně mu dal, jenom proboha aby nezůstal bez zisku!
    :o)
    Jak je ale možné, že Český Telecom má při té bídě jedny z nejvyšších obchodních marží i v evropském srovnání?
    (USA raději necháme i s jeho "dumpingovými" cenami bokem :o)))
  • 9. 2. 2004 20:50

    Petr (neregistrovaný)
    Ale ne, je to trochu jinak. Myslim, ze to videt nechcete.

    Problem je v tom, ze vetsina nakladu CTc je fixnich (nezavislych na objemu hovoru). CTc z pausalu vse nepokryje a potrebuje neco ziskat z hovorneho. A tu nahle ejhle! prijde CTU a nadiktuje, ze na draty musi za cenu odpovidajici jen te "delte" (jen tem nakladum umernym objemu) pustit konkurenci.

    CTc je ted v pasti. Hovorne zvysit nemuze - konkurence mu za regulovanou cenu visi na dratech. Takze musi tlacit na pausal, anebo musi riskovat, odhadnout minutovy objem po zvyseni hovorneho a pokusit se cast fixnich nakladu rozpustit v nem.

    Telefon 70 je, rekl bych, prave pokus o takovouto hru. "Lepsi trochu prodelavat, nez o zakaznika uplne prijit."

    Statni sprava neni dobry protipriklad, protoze
    1. je to vyborny zakaznik, ktery plati,
    2. bundluje sluzby jako o zivot,
    3. je silne koncentrovana ve stredech (a prumyslovych zonach) velkych mest a hovory jdou z velke casti lokalne anebo do Prahy (tj. ve smerech, kde jsou kabely "silne"),
    4. je tam par centralizovanych bodu kontaktu, takze kvuli nim nemusi drzet obrovska call centra,
    5. a nakonec CTc si o ni nemuze dovolit prijit ani za cenu tesne kolem nakladu (bez zisku). Soutez operatoru o velke zakazniky je fakt hodne velky "rat race" - vyhrava ten, kdo jde jen za naklady (ktere maji vsichni nakonec srovnatelne).
  • 9. 2. 2004 12:34

    Tom (neregistrovaný)
    Telecom lže a překrucuje informace. Jak je možné, že chce cca 500,- bez DPH paušál za linku a uvádí, že to je asi tak cena, která mu pokryje náklady, když:

    1) Sám a dobrovolně nabízí neregulovaný tarif Telefon 70 s podobnou cenou.

    2) Státní zprávě nabízí tarif za s neomezeným voláním v rámci VPN státní zprávy za 350,-!!!!
    (viz. http://archiv.isdn.cz/b02/b0621001.php3)
    Vzhledem k neomezenému volání musí být náklady na tarif pro státní správu značně vyšší než "holé dráty za 500,-", které chce vnutim všem ostatním.

    Začíná se mi spíše zdát, že Telecom bojuje proti státu za zrušení Univerzální služby jako takové... anebo je naopak rád, že na něm toto břemeno leží. Může totiž stát vydírat se slovy: "My pro vás tuto ztrátovou službu budeme rádi dále provozovat, ztrátu nám ale vynahradíte 20-ti násobně!!!"
    Prostě hraje vabank a nemůže přitom prohrát. Ať tak nebo tak, vyplatí se mu to.
  • 9. 2. 2004 10:00

    Jan Vavra (neregistrovaný)
    500 Kc za pausal je vcelku vysoka castka, ktera bude motivovat lidi k odhlasovani pevnych linek. Problem s inetem, kdy nekteri jsou odkazani jen na pevnou linku, se zvetsi. Nekteri ho vyresi GPRS a nekteri se ho zreknou.
    Jedine, kde by mohl CT vydelat jsou vetsi firmy, ktere maji pevne linky. Ale ty zase mohou snadno prejit k alternativcum.

    Smesne je, ze firma zaluje vlastnika. Ja byt vlastnikem,
    vyhodim vedeni ;-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).