Před chvilkou jsem na Lupě četl zajímavý článek o zastaralosti copyrightu. Ty zákony hájící taxikáře jsou na tom podobně. Vůbec nerozumím tomu, proč je nutné mít na přepravu osob nějakou licenci. Doprkvančic, to prostě nemůže ani v tak jednoduchém odvětví, jako je přesun lidí z bodu A do bodu B, fungovat normální volný trh, kde se dva subjekty domluví na podmínkách toho, že subjekt X převeze subjekta Y z bodu A do bodu B, a nikdo jim nebude kecat do toho, co smí být v podmínkách takové transakce? Prostě se nesmím dohodnout s neznámou osobou na tom, že ji např. vyzvednu v Brně v té a té ulici a za 200 Kč ji dopravím do Plzně tam a tam?
Nějak tomuhle světu přestávám rozumět. Ono nestačí, že má stát monopol na silnice, on si ještě bude diktovat podmínky, kdo koho jak a za kolik smí kam vozit. Děs. Abych se vrátil k tomu článku o copyrightu, tak bych parafrázoval jeho autora a říkám, že doufám, že právě Uber bude v téhle oblasti takovým tím Martinem Lutherem.
Jestliže vedle sebe mohou existovat chatičky se společným sociálním zařízením a luxusní 5* hotely s vysokým standardem služeb, mohou vedle sebe existovat také méně garantovaná i více garantovaná osobní doprava. Problém je v legislativě, která se musí změnit a zavést podobný systém, jako má ubytování, i v dopravě. Označení TAXI ať je automatický ekvivalent 5*, zbytek odstupňovaný s volnějším režimem.
jenze ty chaticky i ty hotely musi splnovat STEJNE hygienicke podminky, platit dane, byt pojisteni na urazy atd.., coz v pripade uber neni, kdyz te vyseka taxikar, tak ti z pojistky na skody (neplect s povinym rucenim) zaplati vse, narozil od nejakeho cicmundy, kde se to bude hradit z pobineho ruceni a pokud se prijde na to, ze te vezl za uplatu, tak to pojistovna nezaplati a ty se byudes soudit s nejakym jouou nekolik let.
p.s. hlavni problem stejne bude v tom, ze stat z toho nevybere dane
Mam dojem, ze lidi vic a vic stve preorganizovanost a s ni spojene sledovani statem. Stat se musi zase stat sluhou a prestat byt panem.
V tretim svete existuje jak neregulovane tak regulovane ubytovani, cestovani, stravovani apod. a kazdy si muze vybrat. Lidi ze Zapadu casto voli drazsi regulovane sluzby s vyssim stanfardem a mene riziky. Mnoho jich (vcetne vetsiny mistnich lidi) ale vyuziva i 'low-end' sluzeb s vedomim rizik.
Nebo dalsi priklad: autostop. Stopar vedome podstupuje mnoho rizik. Tomu se rika svoboda. Jednoduche a ucinne.
Vůbec nechápu proč se někdo vozí po Uberu, i když naprosto chápu, proč taxikáři prskají a podle mě jsou v právu. Jít by se ale mělo po těch, kteří bez taxikářské licence jezdí a je úplně jedno, jestli si je někdo objedná na ulici, přes telefon, vlastní centrálu, vlastní mobilní aplikaci nebo mobilní aplikaci/centrálu někoho jiného (Uber). Prostě ten člověk nemá papíry na to aby jezdil jako taxi, tečka. V případě řidičů Uberu je i hrozně jednoduchá kontrola, stačí si objednat taxi přes appku a to zkontrolovat, v případě vysokých pokud žádný řidič neriskne, že objednávajícím je "ČOIka", když ta po tom půjde.