Průměrná výše slevy se u oslovených e-shopů pohybovala mezi třiceti a čtyřiceti procenty. U tuzemských e-obchodů má navíc původně americký zvyk, tzv. Black Friday, tedy Černý pátek, podobu slev, které často trvají celý týden, konkrétně do neděle 27. listopadu, i když jsou tu i výjimky.
V každém případě na takovéto akce musíte reagovat bleskurychle. Některé z výrobků, které vidíte v tabulce, kterou si můžete stáhnout na konci článku, jsou k dispozici třeba jen dva nebo tři dny, nejčastěji ve čtvrtek a v pátek. U šikovnějších obchodníků vidíte nejen stav skladových zásob, ale i upozornění, jak dlouho ještě slevová akce trvá.
Black Friday 2016: velký seznam českých e-shopů se slevami (Lupa.cz)
Tabulku ke stažení (PDF a XLS) s vybranými modely televizorů najdete na konci článku
V tabulce pro vás máme jednak tipy přímo od oslovených obchodů (pokud je zaslaly) a jednak tipy redakce, které se vztahují pouze na vybrané televizory, které se ctí obstály v testu. Využili jsme ale i tipy z fóra DigiZone.cz zejména od čtenáře s nickem padre.pio, kterému tímto děkujeme!
Mimochodem letošní sezóna bude podle expertů rekordní jak z pohledu tržeb, tak počtu zákazníků.
K TÉMATU: Black Friday. Jak se nenechat napálit? (Lupa.cz)
Jen sleva už nestačí. E-shopy musí přesvědčit zákazníka, aby se vrátil (Lupa.cz)
DVB-T2 ověřeno: ČRa doplňují seznam o Sharp, nejnověji pak o Hisense a Sencor (AKTUALIZOVÁNO)
Pár rad před nákupem
Obchody s elektronikou stále ještě nejsou na Black Friday plně připraveny. Nikde jsme například nenarazili na možnost vypsat zboží podle výše slevy. Někdy dokonce bylo zboží na speciálních stránkách nasypáno na jednu hromadu bez možnosti jakéhokoli třídění.
V každém případě si na webech prodejců dobře všímejte parametrů televizorů a vždy se je snažte ověřit na dalších dvou místech, včetně webu výrobce. Pozor letos dávejte také na označení rozlišení televizoru HD, protože s velkou pravděpodobností půjde pouze o HD Ready, tedy o 1366 × 768 bodů, a nikoli o Full HD s 1920 × 1080 bodů.
Pokud jde úhlopříčky, nelze jednoznačně říci, na jaké se prodejci zaměřují. Na více než 55 palců ale narazíte málokdy, Alza.cz se soustřeďuje právě na tento rozměr. Typicky však jde o úhlopříčky pod 50 palců a nejvíce jich je pod nějakých 43 palců, tedy 109 cm.
Obecně vzato jde vždy o levnější přístroje typicky nejnižší, nižší a nižší střední třídy do nějakých třiceti tisíc korun. Nejdražším televizorem, který jsme v nabídce našli, je LG 55UH750V za 32 900 korun.
Jak se orientovat v tabulce
Údaje jsou tentokráte brány (na rozdíl od běžných přehledů) z webu prodejců a z časových důvodů je nebylo možné ověřit jinde, tedy typicky u výrobců.
V položkách Tip obchodu a Tip redakce najdete tipy e-shopů, pokud nám je zaslaly, a tipy redakce, tedy výrobky úspěšně prošlé testem. Pokud jsou obě kolonky proškrtnuty, znamená to, že jsme na televizor narazili na webu prodejce nebo na nějakém slevovém portálu a buď nás zaujala výše slevy, nebo udávané parametry. V poznámce pak vidíte body, které buď pokládal za nutné uvést (zvýraznit) prodejce, nebo jsou výsledkem redakčního testu.
A na co se tedy můžete těšit?
Alza preferuje úhlopříčku 55 palců
Alza Black Friday běží už od pátku 18. listopadu a potrvá do neděle 27. listopadu. Pečlivě jsme vybírali ty nejzajímavější nabídky napříč celým naším portfoliem. Ze segmentu TV jsme přecenili především nejžádanější 55" TV. Slevy u televizí dosahují až 39 % (Sharp, Philips). Přibližná úroveň slev pro tento segment je 25 % a vzhledem k mimořádnému dosavadnímu zájmu zákazníků je pravděpodobné, že některé modely z nabídky budou velmi brzy vyprodány,
uvedl pro server DigiZone Karel Kučera, ředitel marketingu Alza.cz.
Celkem Alza zlevnila 677 produktů. K dispozici je 88 tisíc kusů zboží, což je stoprocentní nárůst oproti loňskému roku. Zákazníci mohou ke svým nákupům využít dopravu zdarma, navíc jim je obchod doveze i v sobotu a neděli. Bližší informace najdete na webu Alza.cz.
CZC.cz nachystá i Cyber Monday
E-shop CZC.cz zařadil do akční nabídky více než dva a půl tisíce produktů se slevou až 80 procent. V rámci Black Friday letos zákazníkům nabídneme hned několik televizí s průměrnou slevou přibližně 35 procent. Největším lákadlem budou dle našich předpokladů modely s UHD rozlišením,
tvrdí Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz.
Nejzajímavější slevy se budou týkat vždy několika top produktů denně. Všechny slevy nenabídneme současně, ale v případě vybraných top produktů je budeme postupně spouštět v průběhu celé akce. Začneme s dvanácti top produkty denně a v pátek 25. listopadu tento počet navýšíme na více než sto padesát top produktů,
popisuje mechaniku slevové akce Michal Gabriel, marketingový ředitel CZC.cz.
Při stanovení běžné ceny, na základě které se kalkuluje konkrétní výše slevy, vychází prodejce z doporučených maloobchodních cen. Akční nabídka potrvá do neděle 27. listopadu nebo do vyprodání zásob.
V rámci Black Friday jsme minulý rok zaznamenali o čtyřicet procent více objednávek než v roce předchozím. Skladové zásoby těch nejatraktivnějších produktů se přitom stihly rozebrat během několika málo minut,
shrnuje zkušenosti z minulého ročníku Pilský.
Akční nabídka Black Friday minulý rok přilákala na web až trojnásobný počet návštěvníků oproti průměru za celý rok. Předčí přitom i návštěvnost v předvánočních špičkách,
komentuje zákaznické chování Gabriel.
Na slevovou akci naváže CZC.cz další obdobou amerického nákupního svátku, a sice Cyber Monday. Nabídka se tentokrát zaměří na užší cílovou skupinu – obsahovat bude zejména hardwarové komponenty, technické vychytávky a produkty určené pro hráče počítačových i konzolových her. Bližší informace najdete na webu CZC.cz.
Kasa expeduje až tři tisíce zásilek denně
Mezi hlavní taháky pro zájemce o nový televizor zařadili zástupci e-shopu Kasa.cz televizor LG 32LH570U za akční cenu 7490 korun se slevou 21 procent, Gogen TVH 24284 za akční cenu 3670 korun se slevou 39 procent a televizor Hyundai FL 40211 za akčních 7590 korun se slevou 37 procent. Kromě standardního doručení je možné využít bezplatného dodání na Kasa Point k osobnímu odběru,
dodala Andrea Čižmářová, ředitelka komunikace Kasa.cz.
Během prvních dnů slevové akce Black Friday vzrostly tržby e-shopu o 60 procent ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. O více než 40 procent se zvýšil počet prodaného zboží a zvýšila se také průměrná částka zaplacená za jeden nákup. Loni narostly tržby během Black Friday v meziročním srovnání o 20 procent.
Na Kasa.cz běží slevová akce Black Friday od 18. do 27. listopadu, průměrná sleva se pohybuje mezi čtyřiceti a padesáti procenty, nejvyšší nabízená dosahuje sedmdesát procent. Slevy jsou nastaveny na celý sortiment, stejně jako v minulém roce. Kasa.cz kvůli zvýšenému zájmu zákazníků navyšuje personální kapacity skladů o třicet procent, expedováno je až tři tisíce objednávek denně. Bližší informace najdete na webu Kasa.cz.
Euronics očekává stejný zájem jako o lednové výprodeje
Také zástupci tohoto moravského e-shopu vybrali pro čtenáře serveru DigiZone tři nejvýhodnější nákupy v segmentu televizorů. Tím prvním je JVC LT-40V750 za akční cenu 7999 korun se slevou 38 procent, druhým Philips 32PHH4101 za akčních 4999 korun se slevou 28 procent a třetím LG 49LH541V za 10 999 korun se slevou 24 procent. Všechny je, stejně jako v případě předchozích tipů od obchodníků, najdete přehledně uvedeny v tabulce společně se základními parametry. Zboží je možné rezervovat on-line a vyzvednout si ho přímo na vybrané prodejně,
upozorňuje Lenka Mastešová, tisková mluvčí Euronics.
V síti Euronics slevová akce Black Friday probíhá od 18. do 27. listopadu. Letos poprvé se do ní plnohodnotně zapojila celá prodejní síť Euronics, včetně e-shopu. Za první tři dny se právě zde zvýšila návštěvnost o 60 procent a úroveň tržeb dosáhla padesátiprocentního růstu ve srovnání se stejnými dny v předchozím týdnu. Na kamenných prodejnách zaznamenal Euronics třicetiprocentní nárůst oproti minulému týdnu.
Do Black Friday jsou zařazeny všechny kategorie a slevy jsou položkové i souhrnné na určitou skupinu produktů. Ty nejvyšší slevy se u vybraných položek vyšplhají až na 80 procent,
uvedla Mastešová. Odhadujeme tržby srovnatelné s lednovými výprodeji, což je každoročně jedna z našich nejúspěšnějších slevových akcí,
dodala. Bližší informace najdete na webu Euronics.cz.
Mironet televize nezlevní
Black Friday u nás již běží, a to od pondělí 21. 11. Naše společnost žádné slevy pro segment televizorů neplánuje,
uvedla marketingová manažerka Jana Studničková. Nejzajímavější slevy se podle ní týkají notebooků Asus se slevami až deset tisíc korun nebo herních konzolí. Bližší informace najdete na webu Mironet.cz.