Na první Březen v roce 1998 mám živou osobní vzpomínku. Pamatuji si, že jeho hlavním obsahem byly rozličné slevy nejrůznějších firem, které pusobily na Internetu. Z hlediska člověka, který na Internetu není, se však mnoho nedělo – a přitom právě na něj měla být celá akce nasměrována. Výjimkou snad může být malá billboardová kampaň, která však propagovala více jednotlivé zúčastněné partnery než samotný Internet.
Po skončení Března se z nejrůznějších stran ozvaly kritické hlasy a článek v podobném duchu se objevil i na Lupě; byl to jeden z vůbec první článků po našem vzniku. O to více mne potěšil loňský Březen, kterému se mnohem více dařilo naplnit očekávání, která s ním byla spojena. Jak se zatím zdá, letos bude Březen zase o krok dále, a to je dobře.
Organizátoři pro letošek na rozdíl od let minulých nevyzývají nikoho, aby kvůli Březnu dával nějakou slevu, a také mu neslibují žádnou publicitu. Právě tato část v minulosti nepůsobila příliš dobře, protože se vlastně nikdy o žádné pořádné či zajímavé slevy nejednalo. Navíc si osobně nemyslím, že by právě touto cestou bylo možné pro Internet získat a nadchnout nové uživatele. Naopak některé osvědčené akce budou pokračovat i nadále, například se počítá s dny otevřených dveří na různých místech, kde si budou zájemci sami a zadarmo moci vyzkoušet, jak se s Internetem pracuje.
Tento týden byla oficiálně oznámena také další aktivita v rámci Března. Čtyři vybraná města, Český Krumlov, Zlín, Moravská Třebová a Pardubice, se v březnu na jeden týden stanou „městy Internetu“.
„Ve všech čtyřech městech jsou přípravy v plném proudu. Do jednotlivých projektů se zapojilo široké spektrum aktivních subjektů, ať již jde o orgány státní správy a samosprávy, zástupce škol, knihoven, nebo soukromé sféry“, říká výkonná ředitelka Sdružení BMI Irina Zálišová a dodává: „Na programu je celá řada akcí podporujících rozvoj Internetu ve městech. Organizátoři připravují tématické besedy a konference, veřejná školení uživatelů Internetu, pro děti prázdniny s Internetem, výstavy, soutěže o nejlepší webové stránky, vědomostní soutěže, místní radnice zpřístupňují informace a služby Internetu občanům, firmy přicházejí s nabídkou připojení k Internetu zdarma a podobně. Výčet akcí zdaleka není konečný, jelikož účastnící se města stále rozšiřují svou nabídku. Zdá se, že mezi městy funguje zdravý konkurenční boj – každé město chce ukázat, že právě jeho Internetový týden bude ten nejlepší.“
Dny Internetu ve městech začínají v termínu od 6. do 10. března v Českém Krumlově, 13. až 17. března následuje Zlín, 20. až 24. března Moravská Třebová a posledním městem v řadě jsou Pardubice, kde se dny Internetu uskuteční od 27. do 31. března.
K dalším zajímavým akcím v rámci Března se ještě nepochybně vrátíme, nejspíš – v březnu.