Hlavní navigace

Britský regulátor vyšetřuje LG kvůli špehování, ta aktualizuje firmware Smart TV

25. 11. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Společnost LG připustila, že u ní došlo k chybě, když funkce, která zajišťuje zobrazování personalizované reklamy na chytyrých televizorech, funguje i při jejím vypnutí

Špehovací aféra, která minulý týden celosvětově zasáhla jihokorejského výrobce televizorů LG Electronics, přimněla britský úřad na ochranu informací (ICO) k zahájení vyšetřování možného porušení zákona na ochranu osobních údajů. ICO tak podle serveru BroadbandTVnews.com reagoval na zjištění britského IT konzultanta Jasona Huntleyho, že chytré televizory značky LG odesílaly informace o chování uživatelů na firemní servery a LG s nimi nadále pracovala. Podle ICO se tak nesmí dít bez souhlasu vlastníků těchto televizorů.

K TÉMATU: LG špehovala uživatele a data posílala na své servery, zjistil britský IT konzultant

LG v oficiální reakci pro BroadbandTVnews.com připustila, že její chytré televizory disponují funkcí, která umožňuje sbírat informace o uživatelském chování jejich majitelů a na jejich základě jim pak nabízí personalizovanou reklamu. Tato funkce ale má jít vypnout. LG však při interním šetření zjistila, že ke sběru informací dochází i poté, co divák funkci skutečně vypnul. Odmítá ale tvrzení, že poté se informace uchovávají na jejích firemních serverech. “Jsme okamžitě připraveni nasadit aktualizaci firmware u všech chytrých televizorů LG, u nichž se tento problém vyskytne,” ujistil výrobce.

ebf - partner 1

ČTĚTE TAKÉ: LG zavádí jako první na světě možnost platby přes PayPal na chytrých televizorech

Firma rovněž zjistila, že si její chytré televizory pamatují názvy souborů, které uživatelé používají na jejich obrazovce a mají je uložené na externích discích typu USB flash zařízení. “Zatímco názvy souborů nejsou uloženy na vzdálených serverech, přenos takových názvů byl součástí nové funkce, která vyhledává data z internetu související s názvy těchto souborů, což má poskytovat lepší zážitek při používání Smart TV. Tato funkce však nebyla nikdy plně realizována a žádné osobní údaje nebyly nikdy shromažďovány,” tvrdí LG.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).