Hlavní navigace

Názory k článku Bude DVD-Audio znamenat konec "napsterů"?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 7. 2001 9:53

    Jakub Novotny (neregistrovaný)
    A taky neaktualni dvd titul za 1499,- kc nikdy
    nenahradi americkou novinku stazenou z internetu
    a vypalenou na medium za 15,- kc.
  • 13. 7. 2001 9:53

    Michal Illich (neregistrovaný)
    (1) Formaty pro ztratovou kompresi nemusi byt fixovane na 44kHz - nevidim duvod, proc by pro ne mel byt 96kHz problem, je to vicemene zmena jednoho cisla.

    (2) Precist stopu z DVD nebude zadny problem. Prolomit takove kodovani se zatim vzdy podarilo (DeCSS).

    => zadny konec MP3&spol.
  • 13. 7. 2001 10:12

    Michal (neregistrovaný)
    Tak toho se taky nebojím, že DVD-Audio zatočí s alternativními "ztrátovými" formáty. Velikostí disků, průchod linek apod. se neustále zvětšuje, takže nevidím problém v tom proč by se nemohl v blízké době objevit nový formát, třeba postavený na úplně jiném principu než MP3, který se přiblíží zvukově v článku deklarovaných hodnot. Samozřejmě zmiňovaný hi-fista a videofil těmito formáty opovrhne a legálně zakoupí tu nejvyšší možnou kvalitu, ale nám obyčejnejm smrtelníkům ty budoucí formáty postačí. Teda pokud cena DVD neklesne pod současnou hodnotu orig. CD, čehož se nebojím :)

    Co se týká šifer, to je debata sama o sobě. Jednou bude všechno prolomeno, protože ty algoritmy vymyslel "pouze" člověk a proto se vždycky najde někdo jiný kdo to prolomí. To by musela silná pětka kontaktovat nějakou úplně jinou inteligenci v jiné sluneční soustavě, potom by měla po určitou dobu náskok :)
  • 13. 7. 2001 11:07

    Radek (neregistrovaný)
    Kameníci si asi mysleli to samé, když argumentovali, že kvalita MP3 není CD. A vidíte - nikomu to nevadilo. Proč by to mělo vadit teď?
  • 13. 7. 2001 11:22

    ufoun (neregistrovaný)
    Jojo, mp3 tu jeste nejakej cas bude, zvlast jestli se jeste povede mp3pro.

    Jak uz tu kdosi pravil, vyssi frekvence neznamena zadnou zavaznou prekazku. maximalne bude vysledny soubor vetsi, coz imho zas tolik nevadi. Prostorovy zvuk muze byt rozlozen treba do vice mp3 a pomoci pluginu do winampu to pekne zase slozit (jeste to neni, ale urcite bude :o). Nebo proste nebude zadnej prostor a bude to zas pekne maly.

    Taky nechapu, jaky vliv na konverzi do mp3 muze mit format ac3. Jediny rozdil bude v casove narocnosti. Precijen chvili bude trvat dekodovat ten csshit2 a konvertovat ac3-mp3. Ale zase na nas utoci ghz athlony, takze to tak cerny nebude.

    Kolik jeste asi bude muset byt cssX, nez tem zabednecum dojde, ze je to uplne nanic?!

    --uf

    btw: vsimli jste si taky preklepu v nazvu windows me? spravne ma byt "windows NE" :o)))
  • 13. 7. 2001 11:36

    Jan Kotek (neregistrovaný)
    No ja osobne vidim nyni hlavni problem v tom, ze z PC muzes (na bezne zvukovce)) dostat zvuk maximalne 48 kHz a Dolby 5.1 .
    Az budou lepsi zvukove karty - takove, ktere dokazi reprodukovat 96 kHz na 24 bitech, tak budou aktualni i mp3 v tomto rozliseni.
    Takze neni to problem komprese, ale reprodukce na PC, co zatim chrani DVD-Audio (to ale tvrdim jiz cca 2 roky co se DVD-A nemohli shodnout ;-)
  • 13. 7. 2001 11:50

    Jakub Novotny (neregistrovaný)
    A dokud nas budou vsechny ty entertainment firmy tahat
    za nos a budou porad vymyslet vsechny ty zony, aby jim neunikl ani jeden dolar navic, bude dal skvetat mp3 i divx i dalsi nove formaty. Nepotrebuji mit doma za drahe penize dvd audio prehravac, ktere sice hraje krasne, ale na kterom si nepustim dvd-audio z USA atd...
  • 13. 7. 2001 11:55

    Michal Illich (neregistrovaný)
    Jojo, s tim souhlasim (premyslel jsem nad tim uz pred psanim prvniho komentare, ale kvalita zvukovek mi neprisla moc relevantni k tematu). Sound Blastery (ani ty nejnovejsi) nepodporuji vic nez 48kHz, ale to neznamena, ze jsou takove vsechny zvukovky (pro profesionaly maji jiste vetsi frekvence).

    A mimochodem, i vsechny soucasne MP3ky je mozne prehravat klidne na kvalite 96kHz (i kdyz byly kompresovany pro min). To je dane tim, ze tyto kompresni algoritmy jsou zalozene na Fourierove transformaci (je znama frekvence a fazovy posun jednotlivych vln). Kvalita se tim zvysi jen nepatrne (zadna nova informace, pouze presnejsi vlny), ale mohlo by to byt znat.
  • 13. 7. 2001 12:47

    Igracek (neregistrovaný)
    to je totiz nase jediny stesti :)

    lidem totiz horsi kvalita nevadi. naco mi je super kvalitni zvuk, kdy nade mnou rvou sousedovic parchanti a z venku tluce sbijecka???

    to bych musel mit nekde 100m pod zemi betonovej bunkr, v nem nabusenou aparaturu a obrovskou mistnost a uprostred kreslo :)

    no a jelikoz to nemam, ale mam v hlave ty neurooony, tak ty se postaraji, abych si *myslel*, ze slysim i co neslysim.

    dyk lidi se radi divaji i na zrnitej obraz stare cernobile televize a VUBEC jim to nevadi :))) proste mozek je mocnej nastroj a co nema, to si domysli...
  • 13. 7. 2001 19:45

    MaLer (neregistrovaný)
    Na to abych si v metru poslouchal svuj oblibenej (dosad cokoliv)? Abych to poslouchal ve vane, v praci, v kuchyni? juj, az budu milionar (brzo ;) mozna... petikanalovej zvuk vsude... ja vazne netusim jednu vec - kdyz vyrobci vedi, ze je tady mnoho mnoho mnoho lidi, kteri by si chteli jejich produkt koupit, ale za cenu nizsi, tak proc neprodat vic az min, a mit vic? no nic... v patek 13. v podvecer neni cas na filozificke uvahy tohoto razu... je cas na sklenicku ;) mmchdm, idealni zvukovy zazitek, prenosny a vzdy sebou, dosahneme, az se dokazeme napojit na sluchove nervy... Neurowalkman? ;)
  • 15. 7. 2001 11:06

    Johnny Debil (neregistrovaný)
    nemam chut se s vami hadat, nicmene musim vam odporovat. Tedy ohledne tech kosticek, to ze je DVD lepsi samozrejme nepopiram. Jelikoz "par" divx filmu sem uz mel moznost shlednout (jak tech kvalitnich, tak tech kostickovanych) a u tech kvalitnich sem kosticky hledal marne. Ale muzeme byt konkretni, nechcete mi rict jmeno jedineho 2CD ripu od Dominionu, kde by ty kosticky byli? Kdyz jste takovy znalec, jiste jich z rukavu vysypete desitky...
  • 13. 7. 2001 12:31

    Jude (neregistrovaný)
    Velke firmy maji jiste pekne plany jak vydelat jeste vice ale co proboha ty zakazniky donuti kupovat nove Audio prehravace?? Drtive vetsine lidi kvalita CD naprosto vyhovuje, kor kdyz si mohou koupit cdcko i u benzinky v Somalsku a doma si ho prehrat coz u DVD bude problem. Take mnozstvi lidi kteri doma poslouchaji hudbu způsobem ze si sednou na nejlepsi misto a poslechnou si oblibene skladby tak aby si je vychutnali mi nepripada nikterak zavratne... (ja osobne nepotrebuji vicekanalovy zvuk k myti nadobi ci holeni:-)) Zkratka vsechno to zalezi na tom jak prinuti lidi aby si kupovali drazsi (na zacatku urcite) prehravac na kterem muzou narazit na neprehratelnost nekterych titulu. Vlastne vsichni co nechteji poslouchat jen Britney a Jacksona muzou narazit na to, ze jejich oblibena kapelka vydala jen pro USA a na Evropu vydavatel kasle...
  • 13. 7. 2001 13:00

    Roj (neregistrovaný)
    Je videt, za autor clanku je mozna audiofil, coz ja jsem taky. Presto vubec nesouhlasim s titulkem clanku. DVD-audio nebude mit na fenomen NAPSTER zadny vliv. Uvedu par argumentu:
    1. 90 procent lidi sluchem nepozna rozdil mezi MP3 a CD, jejich audiosystemy jsou vybaveny horsi vykonovou casti, nez byval bezny standard TESLA blahe pameti
    2. Z techto lidi polovina nedokaze rozeznat MONO od STEREA. Cili to 45% trhu! Toto neni nijak korelovano s pocitacovou gramotnosti techto lidi.
    3. Nejmin polovina legalne distribuovanych CD nedosahuje kvality ani dobreho MP3 formatu. Toto neni preklep! ;-)
    4. Zvukovky 96kHz nejsou moc rozsirene prave proto, ze o ne neni zajem na trhu. Pritom zvuk z takovychto karet dnes i z PC dosahuje kvality studiovych zarizeni, donedavna dostupnych za miliony.
    5. Lidi, ktere lze nazvat Audoio-video-fily je mene, nez 1 promile populace, cili z trzniho hlediska je to zanedbatelny segment, ktery na svete uzivi nekolik malo firem, jako je MFSL. Pritom i CD od MFSL lze bez problemu prepalit a hraje stejne jako original. Pouze pro takove posluchce je urcen format DVD-Audio.

    Ale na ty Doors se dost tesim ;-)

  • 13. 7. 2001 23:25

    Johnny Debil (neregistrovaný)
    tak nejak mi unika smysl vaseho prudeni do DivX formatu.
    Jiste obzvlaste zvukove kvality DVD originalu samozrejme nedosahuje, nicmene s obycejnyma reprakama (tj do 20k) stejne rozdil nepoznate, tedy pokud je ta zvukova stopa grabnuta alespon s klasickou mp3 br (tedy 192kbitu a 44khz). Kdyz to naprosty vetsine lidi staci pri poslechu SAMOTNY hudby, tak nechapu, proc by to melo vadit u filmu..

    A uz vubec nestiham tu vasi poznamku o kostickovanych DivX ripech.. To ze tak vase (nejspis podomacku delane) ripy vypadaji je vase vec, ale kvalitni ripy od dobrych grup typu Dominion, vcdvault apod se obrazovou kvalitou DVD skoro priblizuji. Jo a pokud u vasich shitovych ripu nechcete kosticky, tak si musite nastavit vyssi kvalitu kodeku, ale na to asi nemate pocitac...

    Konecne posledni vase perla je ta hlaska o stavajicich "sitich" pro zdileni mp3 me malem srazila ze zidle (a nechci si predstavit, co by se stalo, kdybych behem cteni stal). Sice ocenuju, ze vite co to je audiogalaxy, to kolegove z zive nevedi, nicmene rict, ze BearShare a LimeWire sou site... Pokud to nevite, tak to sou klienti do gnutelly. Kdyz reknete takle verejne neco takovehleho, tak to by jste mel asi uvazovat o zmene zamereni a mohl by jste psat treba do zena a zivot o pleteni nebo do nejakyho platku o zahradniceni. Rekl bych, ze tomu nebudete rozumet o moc mene nez tomu, o cem jste ted psal
  • 14. 7. 2001 21:16

    Administrator (neregistrovaný)
    clovece Ty asi nebudes moc narocnej divak, chtel bych videt "kvalitni ripy od dobrych grup typu Dominion, vcdvault apod." ktery nekostickujou, vzdyt je to sama kostka, musim rict ze DIVX neni jenom o kostickach ale uz vidim jak se to priblizuje DVD, nebo dalsi perla "musite nastavit vyssi kvalitu kodeku" zkus si tam dat treba maximum a porad tam najdes kostky, je videt ze jsi nekde zase neco cetl jak nastavit parametry kodeku a ted tady delas chytryho. DIVX je tak akorat dobrej abys v nem videl film driv nez bude v kine nebo s tim ze Ti ho nekdo pujci a
    tak ten film vidis ale nakonec si ho stejne pustis v DD Jinak to nema cenu a kazdy kdo si chce film vychutnat tak si ho opatri na DVD nebo jde do kina.
    DIVX je proste jenom takova nahrazka a tou porad zustane pokud driv nezmizi. Preji hezky den.
  • 15. 7. 2001 14:38

    Johnny Debil (neregistrovaný)
    no ja sem si nejak nevsim, ze by tomb raider uz vysel na DVD a my se prece bavime o DVD ripech, ne?
    o tom, ze kamerou v kine nataceny ripy vypadaj jak sracka snad nikdo nepochybuje.
  • 17. 7. 2001 18:43

    Michal (neregistrovaný)
    V nekterych reakcich jsou zminky o drahych pristrojich, ktere neumoznuji poustet disky z jinych teritorii. Na nasem trhu je bezne k mani minimalne pet pristroju v low, mid i hi kategorii, ktere nemaji area blokaci, takze tento argument je irelevantni.Krome toho odblokovat kodovany pristroj je pro zlate ceske rucicky hrackou.
    Majkl B.
  • 17. 7. 2001 22:47

    Roj (neregistrovaný)
    Taky jsem si myslel, ze dobry CD je nad sluchove moznosti lidske, ale trvalo to jen do doby, nez jsem slysel DOBRY GRAMOFON, pozdeji tez DVD - Audio. Mluvim o zazitku akustickem, nikoliv o moudrosti vyctene z knizek.

    Nejvyssi sinusovou frekvenci slysim tak 16k, uz starnu :-) Jinak polemikam "kdo slysi vyssi frekvenci" se srdecne zasmeju: NETOPYR! :-)

  • 17. 7. 2001 22:47

    Olda (neregistrovaný)
    DIVX je pro ty, kteri nechteji platit a radeji si film stahnou z Internetu. DVD je pro ty, kteri vyznavaji kvalitu a promitaji na poradne obrazovky ci platna a s poradnym audio vybavenim. Na DIVX kompresi se neda divat pokud mate monitor vetsi jak 17", nebo pokud pouzivate TV. Jakmile nastane prudky pohyb, ci ostra hrana ve snimku, dochazi k velke ztrate kvality. Ja vzdy koukam na DVD, ale verte, ze i v tomto formatu se najdou chyby. :)
  • 18. 7. 2001 13:29

    Marek Stricek (neregistrovaný)
    Drobna poznamka - format DVD-Audio nema, opakuji NEMA zadnou regionalni ochranu, to znamena ze napr. disk zakoupeny v USA prehrajete kdekoli jinde na svete.
  • 20. 7. 2001 9:15

    Jiri Konecny (neregistrovaný)
    To, co jste napsal, znamena, ze jste bud opomnel zapocitat naklady na pripojeni, nebo stahujete za cizi penize. Cili to srovnani je nesmyslne.
    Ale musim souhlasit ze 1499,- Kc za neaktualni filmovy titul je moc, stejne jako 600,- Kc za CD s hudbou.
  • 16. 7. 2001 9:45

    Tantalos (neregistrovaný)
    Pokud koukas na monitor z 1 metru pak je to opravdu kostickovany, zvlast pri fast motion scenach (vzdyt je na tom kodek zalozeny), ale z vice metru je to uz o necem jinem, stejne jako pri TVOUT na televizi ! :)

    Jak uz tu psal "Debil", je spousta velmi dobrych ripu, ktere kvalitou shrabnou do kapsy kdejakou original videokazetu vcetne zvukoveho doprovodu. Navic pri soucasnych slevach vysokoobjemovych disku si lze zvlast ripnout video a zvlast AC3 stream a mit na PCidle par filmu ve skvele kvalite. A argument, ze video nedosahuje tzv. kvality DVD je populisticky vykrik vydavatelskych firem a lidem z branze je jen k smichu :)

    Ad MP3 vs. DVD audio: To uz je vubec hovadina, fakt, ze ASF nevytlacilo MP3 pres nesporne lepsi vlastnosti hovori samo za sebe a ze si nekdo bude kupovat DVD audio prehravace jen kvuli "lepsimu" zazitku, to je hudba daleke predaleke budoucnosti (jestli vubec). Vzpomen si jak dlouho trvalo DVD formatu nez se prosadil a to na tom jeste porad neni tak dobre jak by mel. S nastupem noveho MP3PRO od Thomsonu bude situace mozna opet jinaci.
    Samotna ruznorodost DVD formatu, cenova politika, vlastnosti (regiony) nahravaji prave takovym formatum jakymi DivX:-) ci MP3 jsou.
  • 16. 7. 2001 10:03

    Michal Škopík (neregistrovaný)
    1) nevim o zadnem slusne hrajicim komprimacnim formatu (a programu), ktery by dokazal kvalitne zakodovat 24 bit/ 96 kHZ. To ovsem neznamena, ze nejaky (treba vyvojovy) uz neni, ovsem :-), udelat se da.
    2) aby takovy program mel smysl, tak degradace zvukove kvality nesmi byt prilis velka - tj. musi byt v pomeru jako je tomu u CD a 128(256?) kb/sec. Nejake super nizke datove toky pri (zatim neexistujici) kompresi 24/96 ztraceji vyznam, to uz je pak lepsi jit do obyc mp3...
    3) pri vsi genialite (bez srandy) algoritmu ztratove komprese si neumim predstavit skutecne kvalitni, ehmm MP96, ktery by melo maly datovy tok - to proste musi byt v radu nasobku datoveho toku MP3 a originalnich zvukovych souboru:
    16-44: 8,79 MB/min (jako wave!)
    24-44: 15, 14 MB/min
    24-96: 32,97 MB/min
    (orientacni hodnoty dle skutecnych v realu nahranych souboru wav)
    4) mate uplnou pravdu v tom, ze bez moznosti prehrat rozliseni 24/96 nema zadna hi-res komprese smysl.
    5) Existuje relativne lacina zvukovka pro 24/96 (s podporou MIDI i AC3) - Midiman Delta Audiophile2496 za 9999,- s DPH. Viz www.disk.cz. Rozhodne lepsi nez predrazeny Soundblaster, na ktery profici v diskusnich skupinach vetsinou tezce nadavaji.
    6) existuji jeste lepsi a "profesionalnejsi" karty (jak od Midiman, tak napr. RME, Sekd, Echo aj.), ktere jsou drazsi, ale porad jeste relativne dostupne. Pokud jde jenom o samotne prehravani, pak posledni varianta karet RME z rady DIGI96 ma VELMI kvalitni monitorovaci analog audio vystup 24-96. Ostatni funkce takove karty vsak nevyuzijete (rada profi digitalnich rozhrani aj.) a je drazsi, nema midi - je proste na praci.
    P.S. Starsi verze DIGI32 (ktera podporovala az 24-96) byla funkcne obdobna a monitorovala "jen" na 20bit 96 kHz. Velmi slusne to hraje, uzivame ji od r. 99. Tehdy byla draha (20k bez DPH) a prodavala se pod znackou Sekd Prodif96 (OEM RME).
    7) Co se jevi vice problematicke je dostat z PC ven vicekanalove vyssi rozliseni /analog i digi/. Drazsi karty to umi, ale normalni lide vystupni digitalni formaty jako ADAT, TDIF atp. nevyuziji, jsou potreby slusne audio aplikace a problemy spolu s cenou narustaji.
    8) snaha za kazdou cenu "remasterovat" klasicke nahravky do vicekanalovych 24-96 mne trosku leka. Nekdo v threadu chvalil perfektni a efektni remaster DOORS (Riders on the Storm - sum deste v zadnich repro atp.) - ja nevim. Neni to trochu nasilne a zbytecne? Vyuzit moznosti vicekanloveho (a vysokorozlisujiciho) formatu opravdu tvurcim zpusobem neni jednoduche, pouha efektnost je mozna zbytecnym tahanim penez zakaznikum z kapsy a dalsim reklamnim trhakem. Trocha pietnosti vuci puvodni verzi (se vsemi klady a zapory) neuskodi. Toto vse je ovsem otazkou vkusu konzumentu, producentu i remasterovacich inzenyru a da se udelat dobre.
    Zaver (?):
    Zkuste si v aspon trochu primerenych podminkach vyzkouset vyssi rozliseni nez CD/MP3. Aspon 24bit 44/48 kHz, nebo treba magnetofonovy pas (38 cm/se), perfektni gramofon. Ovsem na takove muzice, u ktere lze vysledek porovnat s nejakym etalonem (nejlip s zivou hudbou) - treba akusticky jazz, etnicka hudba, klasika. Pri srovnavani se zvukovou konzervou (analogovou!) si vsimnete barvy zvuku, pocitu rytmu (nemyslim primo BPM :-) a "zivosti", pruzracnosti. Tyto subjektivni terminy skutecne maji oporu v realite reprodukovane hudby. Netvrdim, ze analogovy zaznam je idealni /spise naopak/, ale dobre udelany digitalni zaznam musi byt schopen zachytit analog i s jeho nectnostmi, zkreslenim a zabarvenim zvuku!
    Je spousta reci o tom, co bezny konzument neslysi (udajne). Ovsem spousta lidi by slysela a dost snadno rozlisila dobry zvuk. Jenom chtit a moci/mit prilezitost.
    Je mozne, ze rada z Vas pochopi, ze MP3 je vychodisko z nouze, protoze udesnym zpusobem kastruje muziku. Navic je zvuk rady CD uz od pocatku neuspokojivy.
    Vsichni jsme pritom poboureni neslychane vysokymi cenami hudebnich nosicu. Pro ty z vas, na ktere nejaky vyssi zvukovy standard pusobi jako cerveny hadr na byka: 24/96 za to nemuze. Ba naopak: cenova politika producentu je jeste nepochopitelnejsi a amoralnejsi, protoze oni dobre vedi, jak spatnou a nekvalitni potravou nas krmi a o co nas umele udrzovanym, predrazenym a nedostatecnym formatem CD-A pripravuji!
    Michal

    P.S. Vetsina poslednich bodu a zaver (?) jsou veci diskutabilni a otevrenou. Udelejte si sami vlastni nazor, ale, prosim, podlozte ho nejakou formou testu, zkousky ci jineho praktickeho overeni.
  • 21. 7. 2001 10:46

    LEE (neregistrovaný)
    Nikdy se nikomu nepodari 100 % zabezpecit media proti piratum. Dnesni pirati jsou jiz tak daleko ze i ja jakoz to obycejny uzivatel si muho DOMA prehrat DVD na VHS a pritom to pred nekolika mesici bylo podle nekterych lidi prakticky nemozne ! Z toho plyne at uz se snazi kdokoliv cokoliv vymyslet tak to nikdy nebude tak dobre zabezpeceno proti piratum. !!!
  • 16. 7. 2001 17:04

    dan (neregistrovaný)
    ... jak autor rozlisi CD kvalitu od DVD na poslech, kdyz tak klidne pise, ze CD bude historii.

    Kolik slysite nejvyssi frekvenci, to si kazdej muze zkusit, ale zdaleka nevycerpa moznosti CD, jestli nema nadprirozeny schopnosti.

    A pokud jde o ty 24 bity - s takovym odstupem stejne realne nic pres mikrofon nenahraje, maximalne tak muze s timhle odstupem zvuk vyrabet v syntaku, ale nevidim ten realnej zisk proti 16 bitum.

    Ja myslim, ze CD bude hodne dlouho neporazeno. Proc bych si kompletne menil vybaveni a zahodil stary media? Spotrebni elektronika je myslim v tomhle racionalnejsi nez pocitace: kazdej celkem presne vi, co od veci potrebuje a kdyz to de, tak nebude upgradovat.
  • 19. 7. 2001 10:36

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Nejvyšší frekvence lidského sluchu je sice "jen" kolem 16 kHz (nejvyšší uváděný údaj bývá 20 kHz), ale u této frekvence máte při vzorkovací frekvenci 44.1 kHz pouhé tři vzorky na periodu, což není zrovna moc. I já, ačkoli jsem hudebního sluchu téměř prost, poznám zkreslení CD.

    Ale na druhou stranu, abych si dokázal vychutnat vymoženosti DVD-audio oproti CD, musel bych:

    • si pořídit audiosystém za nějakých 50 kKc
    • kupovat si DVD-audio nahrávky za ceny ještě dražší než současná CD
    • pouštět si hudbu doma, a to když jsem tam sám
    • radši při tom ještě zavřít dveře do kuchyně (lednička) a sousedi by museli vypnout televizi a nehádat se

    Bohužel první dvě podmínky jsou pro drtivou většinu českých posluchačů nepřijatelné a další dvě jsou (aspoň v mém případě) splněny asi tak ve 2% případů, kdy hudbu poslouchám. Takže zatím vydržím i s tím "strašně nekvalitním" CD. A klidně přežiju i zvuk walkmana v dálkovém autobuse nebo autorádia v autě. Jsem zvědav, co by o jejich "kvalitě" soudil autor článku. Že už jsem je měl vyhodit před deseti (dvaceti) lety?