doba se mění. V době Železného ještě nebyl tak rozšířen internet a konkurenční TV programy. Taky se obecně zvedá životní úroveň a lidé mají spoustu jiné zábavy. U TV Nova tak zůstává stále méně movitý a také méně IQ divák, tedy Nova se musí přizpůsobit. Jak tomu, že konkurence jí přebírá některé divácké skupiny, tak tomu, že dnes již těžko může oslovit tytéž divácké skupiny jako v 90. letech.
pane Davide, komerční TV a každý kdo žije z reklam včetně třeba internetových serverů, musí z podstaty zajistit sledovanost těmi, kdo jsou cílovými skupinami té konkrétní reklamy. Musí inzerentům dokázat, že jim efektivně pomůže prodat jejich produkt. Dnes je řada analytických prostředků, ze kterých se inzerující dozví, zda byly jeho penize na reklamu efektivně vynaloženy, koho reklama oslovila, jaký vliv měla na prodej atd.
Na diváky jistě Nova obecně kašlat nemůže, stejně jako každá jiná firma či živnostník nemůže kašlat na své zákazníky. Na koho se může vykašlat, tak to jsou ti, ze kterých nic nemá , například ti, kteří v době reklamy přepínají jinam, na ty kteří nepatří mezi "segment trhu", kteří si nekupují inzerované výrobky atd. Pro ty opravdu pořady vysílat nemusí ani nebude.
Takže logicky - Ano "průměrného" diváka Novy zajímají Babicovy dobroty a ne špičková francouzská či jiná kuchyně. Taky jste si jistě všiml, že špičkové restaurace na Nově neinzerují.
Asi máte pravdu, že Prima cílí na trochu inteligentnějšího diváka nežli Nova, ale ani p. Pohlreich by zjevně pro "anglického krále" nevařil..
Že byl Železný schopný manažer a dosud za něj nemá Nova náhradu, je jistě pravda.
Máte pravdu, ale já to myslel trochu jinak. Pokud průměrného diváka Novy zajímá spíše levné a méně kvalitní vaření, tak jim televize Nova může nabídnout pořad ve stylu Kluci v akci, nebo dřívější Prima vařečky a nenabídne jim Pohlreicha nebo Ridiho. To je jasné. Nejde mi o formát, ale o formu, jelikož pořad pana Babicy je přesný důkaz toho, jak se i pořad pro průměrného diváka dá dělat špatně - seženete nesympatického kuchaře, od kterého by 99% národa neoblízla ani lžíci, nacpete tam teleshopping na hrnce a hodíte to do příšerných papundeklových kulis. To je ten styl, který mi vadí. Ať si na Nově vaří pro lidi, co neznají kvalitní gastronomii, ale ať to není to typické, co prosazuje pan Novák - za co nejméně peněz co největší výdělek. Každý produkt musí mít alespoň trochu té kvality a jak jsem řekl, i čeští diváci začínají poznávat, že kvality Nova nabízí minimum (i pro jejich nenáročný vkus) a začínají se od té televize odklánět. Doufám, že si rozumíme, nemluvil jsem o formátu, ale o formě.
Já s ním četl ten rozhovor v MF Dnes a úplně se mi chtělo zvracet z toho, jak otevřeně přiznal svoji strategii vedení televize ve stylu 'na diváky kašleme'. Zatímco V. Železný stavěl televizi na tom, aby diváci dostali kvalitu, kterou ocení sledovaností, P. Novák stavěl televizi na tom, aby se vyrobily co nejlevnější pořady, které by přinesly zisk. Ano, takhle to chodí, ale mediální trh je velmi divoký a právě proto, že Nova posledních deset let stavěla program na odpadové tvorbě, jí klesá sledovanost. On to i český televizní divák již pozná, jestli ho někdo krmí hnojem nebo něčím lepším. Ne každý rád papá zvratky ve stylu pana Babicy a Novy, někdo radši hodnotnější stravu pana Pohlreicha a Primy.
Určitě byla Nova za Železného kvalitnější televizí, než je nyní. Nemůže se myslet jenom na co nejvyšší výdělek za co nejméně peněz, musí se i občas nakoupit dražší licence, která divákovi nabídne kvalitu, namísto vlastní zplácané kopie, kterou diváci odsoudí. Nova to letos na podzim poznala, uvidíme, co na to nové vedení. Jinak jestli byste si raději dal oběd od Babicy, než Pohlreicha, tak buď jen hloupě kecáte, nebo jste prase a doma žerete vlastní výkaly. To se na mě nezlobte, ale to jinak nazvat nejde ;-)
Od kdy Železný stavěl na kvalitě? Za éry Železného se vysílalo to co chtěl většinový divák vidět, o nějaké kvalitě bych vůbec nemluvil.
Jinak na oběd bych šel raději k panu Babicovi než arogantnímu sprostýmu Pohlraichovi ;-)
Abych vás trochu potěšil, tak jsem našel článeček jak se loni televizím dařilo prodávat inzerci. Podotýkám že jde o hrubé objemy, tedy bez provizí a různých množstevních slev.:
"Podle monitoringu hrubých investic agentury Kantar Media zadavatelé do televizní reklamy v roce 2010 vložili 26,2 mld. Kč, což je o 7,7 % méně nežli v předchozím roce. Největší objem peněz od zadavatelů v hrubých cenách loni získala TV Nova (11 mld. Kč), ta však zároveň meziročně zaznamenala největší (27 %) pokles reklamních příjmů. TV Prima obdržela 9,14 mld. Kč, meziročně tedy získala o 6 % více. ČT1 utržila v hrubém 2,5 mld. Kč, což je o 9 % méně nežli v roce 2009. Oproti roku 2009 si výrazně polepšila Barrandov TV, která za loňský rok od klientů inkasovala v hrubém 817 mil. Kč."