Takhle blbých je až překvapivě moc lidí vydělávajících na netu. Např. vývojáři v gplay, appstore apod. řidiči uberu, stránky zobrazující reklamu z adsense a podobných sítí, youtubeři atd. Všechno tohle vypadá krásně a často to i dost vydělává, jenže jen do chvíle kdy se mateřské platformě daří nebo jí jde o spokojenost uživatelů (dříve zaměstnanců, smluvních pracovníků nebo partnerů).
Ja moc casto nehejtuju, ale kdo muze bejt tak blbej, ze postavi komunikaci/byznys svoji firmy na platforme, ktera ho muze jedinym kliknutim nebo zmenou pravidel (a u FB se to deje bezne) zariznout?
Messenger nabizi nove obrovske moznosti (podobne, jako to uz ted nabizi weechat), ale na smlouvu s FB (jejich ToS) kyvnout bohuzel nejde a malokdo (v Cesku mozna nikdo) je v pozici, ze muze s FB vyjednavat vlastni podminky ve smlouve.
A v čem je přesně problém? Dokud se mateřské platformě daří, tak to šlape, až se jí dařit přestane, přejde se na jinou platformu.
Problém to je jen při představě, že když jsem dnes vývojář pro Android či profesionální YouTuber, tak jím budu i za deset let. Ta je ale v online světě ještě absurdnější než v offline světě, kde už má svůj zlatý věk taky za sebou, kolik procent zaměstnanců dnes nastoupí do určité firmy a bude v ní až do penze?
Nemusí se nám to líbit, ale žijeme ve světě, kde délka pracovního života (řekněme čtyřicet let) převyšuje životnost většiny firem, technologií, organizačních postupů, platforem, nástrojů... čehokoliv konkrétního. No a kupodivu do této většiny je většina ekonomicky aktivních jedinců nějakým způsobem zapojena.
Je-li to známka blbosti, je nutné, aby většina byla blbá. Není ale poněkud blbé takto blbost definovat?