Microsoftu to s chatovacím robotem úplně nevyšlo a fanoušci z něj na Twitteru udělali rasistického trolla. Teď chce stovky milionů uživatelů Messengeru dát robotům v plen i Facebook.
První chatboty Mark Zuckerberg předvedl na vývojářské konferenci f8. Ve spolupráci se Shopify a zpravodajskou televizí CNN se první roboti rozkoukávají v novém světě. CNN slibuje, že bude sledovat, jaký typ zpráv uživatelé vyhledávají a podle toho jim doporučovat články nebo zboží. U e-shopů mohou roboti zase pomáhat s výběrem.
Novinka by mohla ohrozit tradiční zákaznická telefonní centra. Otázka je, jestli telefonní prodejci necílí na jiný typ lidí, než zrovna uživatelé Facebooku a Messengeru. Každopádně pro Facebook budou roboti sbírat data, která sociální síť zhodnotí při dalším cílení reklamy.
Facebook jede na ziskové vlně. V posledním loňském čtvrtletí zvýšil meziročně tržby o 52 procent na 5,84 miliardy dolarů. Čistý zisk také poprvé překonal miliardu, když se počítadlo dolarů zastavilo na hodnotě 1,56 miliardy dolarů. Na konci roku 2014 to přitom bylo 696 milionů. Za výsledky stojí především tržby z reklamy, které tvoří více než 95 procent příjmu.
A reklamu chce Zuckerberg pustit i do prostředí Messengeru. Devět stovek milionů uživatelů je pro inzerenty zajímavým lákadlem. A ani roboti nejsou žádná charita. Firmy si budou moci zaplatit za sponzorované zprávy, které bude robot posílat lidem, s nimiž si povídá. Další možnosti, které svět chatovacích robotů brzy inzerentům nabídne, prozradí obchodní a marketingoví mágové Facebooku.