Hlavní navigace

Názory k článku Čarování s čísly z peoplemetrů: už i Česká televize…

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 2. 2012 11:15

    Katoda
    Máte vědomostní nedostatky zřejmě i co se týče vaši mateřské Novy, protože pryč jsou časy, kdy Nova prodávala reklamu na skupinu 15-54. I ona už totiž od letoška přešla na prodej reklamy 15+. Programově chce sice nadále údajně cílit na 15-54, ale reklamu se ji pro tuto skupinu prodávat nedařilo a proto pokorný návrat ke kategorii 15+.
    Jinak na vytvoření kategorií podle věku a pohlaví nevidím nic špatného, umělého ani hloupého. Je pravda, že běžnému čtenáři Digizone to sice moc neřekne a bude mu to jedno, ale pro programové pracovníky jednotlivých stanic, které jsou takhle cílené, to je užitečná informace. Naštěstí doby, kdy Nova si arogantně diktovala co jsou a nejsou relevantní cílové skupiny jsou naštěstí už pryč. On na to neexistuje žádný úzus a v jednotlivých zemích se ty cílové kategorie liší. Např. na Slovensku mají 12+, v USA je zase hlavní kategorií 18-49 atd.
    Ona si i Nova např. uměle vytvořila primetime od 19 hodin, protože od té doby vysílá televizní noviny, které ji dělají pěknou sledovanost. Z podobného důvodu má Barrandov svůj primetime ještě o nějakou tu hodinu dříve, aby v něm měl zahrnut svůj úspěšný Animáček. To, že primetime uveřejňuje i ATO od 19 hodin je jen relikvie z doby někdejší dominance Novy.
  • 14. 2. 2012 8:53

    Katoda
    Vy si prostě rád hrajete na arogantního chytráka z Novy, ale za hlupáka jste tady vy. Píšete něco, co si pak sám vyvracíte. Nám je naprosto jedno, na čem se kdo interně dohodl a kdo si co platí. Nepochybuji o tom, že lidi z branže mají své zdroje i data, které potřebuji, ale vy zřejmě nejste schopen pochopit, že laickou veřejnost zajímají především veřejně přístupná data. A oficiální organizace, která je k tomu na Slovensku oprávněná zveřejňuje na svém webu datu 12+. Ty jsou k dispozici, takže vaše blábolení, že taková kategorie nexistuje je jen další z vašich lží. Ostatně otevřeně lhát je vám zřejmě vlastní. Není to poprvé, když jste byl nachytán při vyložené lži, např. ta s předabováním Spartaka.
  • 13. 2. 2012 17:21

    Katoda
    No určitě umím číst lépe než vy psát česky.:-) Možná v tom bude ten problém, porozumět vaši arogantní srborumunskočeštině.:-)
  • 14. 2. 2012 16:49

    Katoda
    No to koukám, že objevujete Ameriku a píšete své bludy stále dokola. Vám zřejmě ta základka nepomohla a zřejmě ani nepomůže, když tady pořád něco melete něco o tom, že u 12+ zůstala jen STV. Já vám přitom už potřetí říkám, abyste se podíval na web oficiální organizace, která má sledovanost na Slovensku pod palcem a kde jsou výsledky pro kategorii 12+ uvedeny pro všechny televize, i včetně vaši sesterské Markízy.
    Já vím, že vy tam zřejmě máte v Nově nařízeno lhát až se vám od huby práší, ale už vypadáte opravdu hodně hloupě.
  • 16. 2. 2012 11:18

    Katoda
    Můžete se třeba pokřižovat a vzývat Boha tisíckrát. Ale koho zajímá, co si myslíte, že je na Slovensku relevantní skupina? Koho zajímá, jaká skupina je relevantní v Česku pro Novu? Jen vás a Novu. Ale řadu ostatních zajímá neco jiného, pro řadu lidí mají data 12+, 15+ atd. mnohem větší vypovídací hodnotu. Co je nám po nějaké trhu s reklamou. Vy ve své nabubřelé aroganci si myslíte, že jste pupek světa a vše se točí kolem vás, ale to jste na velkém omylu. Vyvrátil jsem vám jen nesmysly a lži, které jste napsal. Pokud tomu nerozumíte, a zřejmě sám moc dobře nechápete, co jste napsal, tak si přizvěte nějakého rodilého Čecha, který vám to polopaticky vyloží. Protože vy si vaše tvrzení i sám vyvracíte a oponujete, jen abyste oponoval. Prostě veřejná data jsou ta, která veřejnost zajímají a to jsou i ta 12+, včetně komerčních televizí. Pro nějaké relevantní či irelevantní skupiny a kategorie, ať si hledá data v nevřejných či tajných zdrojích a přehrabuje se v nich ten, koho to zajímá.
    Prostě příště, než něco napíšete zveřejníte, tak si to dejte od někoho chytřejšího aspoň zkontrolova, ať nejste za trubku.:-)
  • 16. 2. 2012 19:40

    Katoda
    No vy jste komik. Takže když neumíte česky, tak se snažíte aspoň ukázat, že umíte chvíli držet prst na klávesnici na písmenu "o" a se shiftem dokonce i na "D". Bravo, tleskám! To jste ale pašák!:-) No to jste zase ukázal, co Nova zaměstnává za inteligenty.:-) Nedělám si iluze, vždyť vy ani slovo "inteligent" nejste schopen napsat správně. Stejně asi tak slovosled "pro kterou se prodává reklama čísla v ní" chápete možná jen vy, Ruzek a Sarbu, ale z Čechů a Slováků nejspíš nikdo. No, co se divím, když v té vaši slavné Nově dokážou přijít s tak ohromující zpávou, jako že např. při -15°C zmrzne voda! http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LK87xOODkYU

    To hovoří o inteligenci celého ansámblu. Vy to svou opakovanou hloupostí, kdy nejste schopen pochopit, co sám v jednom příspěvku napíšete, a proto to pak v druhém vyvracíte a ve třetím to, co jste vyvrátil pak popřete. Ano, nedívím se, že máte bolesti. Blbost opravdu bolí a vy jste ji už tady dokázal roztrousit pořádnou hromadu.:-)
  • 13. 2. 2012 18:01

    Katoda
    Mimochodem, k tomu Slovensku... Společnost PMT, která je obdobou české ATO, uveřejňuje na svých stránkách výsledky pouze v kategorii 12+ a to pro všechny televize, nejen pro STV.
    Maximálně ještě dělí podle pohlaví na muže a ženy, ale také pro 12+. Takže opět váš nedostatek.
    http://www.pmt.sk/statistika.aspx
  • 12. 2. 2012 15:41

    milan fridrich
    Svůj hlas jsem dal stejný jako david novák a přijde mi to logické. Ale něco bych přidal a nikoho by to nebolelo: Č9sla a grafy za celou skupinu. Překvapilo mě zjednodušení a toho co jsem řekl Honzovi a tak napíšu těchto několik vět. :-)

    Moje hlavní teze byla, že pro ČT je nejzásadnější číslo za celou skupinu, tedy za všechny čtyři programy. Proč? Protože ČT1 není hlavní program ČT, i když je dominantní. A žádná komerční stanice nemá tak ostře tematické, ale zároveň limitující programy jako ČT - ČT24 a ČT4. ČT1 tak není jako u komerce "tím nejlepším, co mohu vyprodukovat a odvysílat", jak to logicky kvůli ceně reklamy mají komerční stanice. Ačkoliv na většinového diváka ČT1 cílí. Kdyby ČT1 ale byla takhle postavená obecně, tak je na ní teď v pátek odpoledne Davis cup - který měl průměrně 350 tisíc diváků což je víc než má ČT1 se svým běžným odpoledním programem, MS v hokeji až bude, na ČT2 dáváme jen horší filmy, tedy by tam nebyl Formanův Amadeus ve "Velikánech filmu" atd... ČT1 je limitovaná a negativně vymezená, tzn. že na ní některé věci nejsou a nebudou navzdory tomu, že by mohly získat větší diváckou pozornost než na ČT2, ČT24 nebo ČT4. Nakonec číslo za skupinu bylo poslední léta jediným hodnotícím faktorem pro GŘ před Radou ČT z hlediska veřejného zájmu o ČT. Honza Potůček mi napsal že čísla za skupinu jej nezajímají a já polemizoval, protože to je absurdní. Každé ráno dostávám rychlý přehled ATO do mailu a ten začíná tabulkou za televizní skupiny: ČT, CET 21, FTV Prima atd... Až pak jsou programy, TOP 15 všech pořadů atd. Je tam samozřejmě i TOP 20 pořadů za děti. Ty v těch grafech nikde nemáme.

    Nijak tím nesnižuji význam sledovanosti každého programu, je to důležité. Stejně tak je důležité ukázat u Primy cool skupinu 2é nebo 30 až 45 atd... Prostě měřit programy tak, aby to dávalo logiku a ukazovalo na "skutečný" úspěch nebo zásah. Z hlediska ČT je to stejně tak atypické a složitější, jak třeba ukázal tento víkend, kdy v pátek měla ČT 34,93% trhu (pro info CET 21 - 27,97%). Důvod takového výsledku: Davis cup. ČT4 měla totiž 9,10% a zvedla celou skupinu. Zároveň ale oslabila ČT1 a ČT2. Logicky. Skupina na tom byla lépe, ale čísla se přeskupila (a kus ukrojila samozřejmě i jinde). Navíc: Bylo by asi hloupé, aby ve chvíli kdy je nějaký "národní svátek" na svých jiných programech ČT kontra programovala tak, aby sledovanost oslabila, že... To by vskutku bylo absurdní. Dělá se to naopak, nasadí se program, který je light nebo repríza. Což opět deformuje potom ČT1 a ČT2.

    Jaká byla tedy skutečnost za leden 2012? ČT1 měla 17,1% (v roce 2011 17,7), ale ČT2 měla 5% zatímco v roce 2011 3,2. Celá skupina ČT ale měla oproti roku 2011 o 1,7% více než měla loni. Poprvé po několika letech přes 30% za měsíc. Díky ČT2 a ČT4! ČT24 rovněž o čtyři desetinky klesla (zde to závisí na událostech samozřejmě, loni bylo výživnější období).

    A dovolte ještě jednu věc: U ČT nejde primárně pouze o sledovanost, nýbrž public value, tedy její smysl z hlediska společnosti. Během měsíce bychom mohli udělat ČT1 takovou, aby měla 20% share, pokud bychom neměli na zřeteli veřejnou službu a public value. Na všech programech chceme diváky na pořady, které budou mít veřejnou hodnotu a postupně tak program budeme měnit. Sledovanost 15+ z hlediska denního nebo týdenního share, bude jedním z kritérií jak ji měřit. BBC zajímá mnohem víc REACH, zásah publika, nikoliv share - tedy pořadové návykové sledování. Pokud mediální novináři budou neustále měřit úspěch televize jenom sledovaností, devalvují práci ČT a devalvují smysl veřejné služby na čísla sledovanosti.

    I proto jsem zdůrazňoval: hlavním pro ČT je podíl skupiny. Tento údaj by neměl u seriózních týdenních přehledů chybět.
  • 13. 2. 2012 14:31

    Jan Potůček
    Prime time od 19:00 nevytvořila Nova, její zprávy nikdy nezačínaly v 19:00. Když už, tak za Dvořáka Nova uváděla "svůj" prime time už od 18:00, aby v něm zachytila celou Ulici. Potom, co se Primě začalo dařit s Prostřenem, ale čísla od šesét večer nebyla tak dobrá.
  • 12. 2. 2012 17:06

    Pamětník
    Pokud by prezentace a zkreslování výsledků sledovanosti mělo jen ovlivňovat diváky, asi by se tím nikdo nezabýval. Pokud ale peoplemetry a statistiky rozdělují miliardy, potom je každý prostředek a způsob jejich, i účelové, interpretace dobrý.

    Možná je momentální přetahovaná o další zdroj parametrů rozdělování zaviněná tím, že Nova přece jen ztrácí, což já osobně považuji za přirozený důsledek digitalizace TV a zablokování pokračování v průzkumech sledovanosti by mohlo dosavadní pravidla zmrazit a Nova by na tom jen vydělala. Statistiky a peoplemetry nelze zrušit. Kdo by potom určoval cenu reklamy, účinnost reklamy a kdo by po zhroucení trhu s reklamou financoval komerční TV? Nebo by nám měla stačit jen koncesionářskými poplatky financovaná ČT a zahraniční stanice?
  • 13. 2. 2012 8:47

    bez přezdívky
    Přesně tak, u ČT nejde primárně o sledovanost. Už z tohoto důvodu by se podobných pochybných měření neměla vůbec účastnit, jsou to akorát vyhozený prachy koncesionářů.
  • 12. 2. 2012 12:03

    bez přezdívky
    Ano, ano, s čísly se čachruje nejen v tiskových zprávách, ale i třeba tady v diskuzích na Digizone. Asi musí těm PR agentům hodně platit, že? Kéž bych se toho taky jednou dožil. Jinak v anketě dávám hlas - primární zveřejňování 15+ a ve zkratce info o cílových skupinách pro stanice typu Nova, Cool atd.
  • 16. 2. 2012 17:12

    bez přezdívky
    loooooooooool :DDDDDDDDDDDDDD

    pro nikoho nejsou žádne data 12+ na Slovensku a 15+ v Čr duležité, možná tak pro vás - amatéra :D ale pro samotné televize orzhodně ne :D pro tv je rozhodující nejbonitnejší skupina, pro kterou se prodáva reklama čísla v ní :D bože, tohle nepochopím, co jste vy za inteligentka jako fakt :DDDD

    mlčte, protože se ztrapňujete tak, že i mně to bolí :D
  • 14. 2. 2012 13:49

    bez přezdívky
    já žasnu :D hele, vraťte se na základku nebo co :D

    kde tvrdím, že 12+ neexistuje? :D vždyť jsem jasně napsal, že u ní zústala jenom STV, protože v případě public TV je nepŕípustné, aby se omezovala jen na některé diváky :D ježíííš no válím se smíchy :DDD

    proč ta nervozita? :D prostě to skousněte no, že o tom nic nevíte a hráte hrdinu :D klidně pište dál, já vás opět velmi rád uvedu na pravou míru :DDD
  • 14. 2. 2012 22:44

    bez přezdívky
    bože muj!!!! :DDDDDDDDDD NO A CO ze zverejnuji jenom udaje za obecnou skupinu 12+??? vsude na svete se meri taky obecna skupina, nejobecnejsi je napriklad 3+ a to to maji taky zverejnovat? :D jedina relevantni skupina na Slovensku na poli soukromych TV je 12-54, podle tehle skupiny ze tam ridi cely trh s TV reklamou, slovenske soukrome tv ale uzavrely dohodu, podle ktere data za tuhle skupinu muzou zverejnovat POUZE ony
  • 13. 2. 2012 19:55

    bez přezdívky
    oh bože, když tomu nerozumíte, tak neplácejte radši nic, protože se víc a víc ztrapňujete

    na Slovensku uzavřely komerční televize dohodu, že data sledovanosti pro skupinu 12-54 jsou jejich interní záležitostí, se kterou mužou nakládat výhradně ony a pokud chce někdo mít k těmto informacím přístup, musí za tuhle službu zaplatit, bylo to tak vždy, ještě před pár lety například za data platil server medialne.sk, pak ale i v tomhle případě došlo k nesouhlasu TV a taky k nepřiměřenému zvýšení ceny služby, a tak s tím server přestal
  • 12. 2. 2012 0:28

    bez přezdívky
    konečně vám to docvaklo, ještě doufat, že vyslechnete čtenáře a začnete zveřejňovat kompletní čísla tak jak se patří, protože samotná data v 15+ jsou takřka k ničemu - proč?

    protože pryč jsou časy, kdy se reklama prodávala zásadně na 15+, kdyby to tak bylo, nevznikají specializované stanice

    lidi z branže pochopitelně čísla, které potřebují, mají a nespoléhají na digizone.cz a to, že server digizone data zveřejňuje, je jistě vítaný bonus pro čtenáře, ale neúplné informace = irelevantní informace

    za diskusi by pak stálo bavit se o tom, co je relevantní cílová skupina, totiž za základ se dají považovat 2: 15+ a 15-54, pak od toho muži a ženy v těchto věkových kategoriích, bohužel, Prima si uměle vytvořila okleštěné kategorie, jakési muže 15-40 a ženy 15-44, což je hloupost a nemá to obdobu, protože standardně se ze skupiny 15-54 vybírají tzv. mladí lidé, a to je věková kategorie 15-34, tohle ale samozřejmě není problém digizone

    no a pokud jde o tzv. "group", tak je to naprosto legitimní, protože dnes se prodáva reklama v poměru mezi jednotlivé TV kanály skupiny a ne samostatně, takže celkový zásah cílové skupiny vyjadřuje "group" a ne jen hlavní kanál

    na závěr ještě dodám, že samotný share, to je jenom takový marketingový nástroj televizí, který nevypovídá takřka nic o sledovanosti, na to je určen RATING

    no a úplně na závěr takové malé přání - více se věnujte taky COOL, LOVE a CINEMA, protože tohle jsou kanály, kterým patří budoucnost a jejich relevance prudce stoupne
  • 13. 2. 2012 14:31

    bez přezdívky
    nedostatky nemám já, ale vy - a velké, a taky neumíte číst...

    na Slovensku nemají 12+, mají 12-54, u 12+ zustala jen STV, protože v případě public tv je nepřípustné, aby se omezovala jen na určitou cílovou skupinu

    vědomí, že se reklama prodáva jenom na 15+, tak to je vážně úsměvné :) vážně moc :D pro řadu jednotlivých pořadu se prodáva reklama na x cílových skupin - podle toho, která skupina vykazuje nejlepší zásah, například, čistě teoreticky, u Prostřeno to mužou být ženy 34-55, naopak reklamní bloky v pruběhu televízních novin zásadně jenom na 15+ a tak dále

    problémem 15-54 nebylo vubec to, žeby se Nově nedařilo prodávat reklamu, to je blábol jako Brno, duvodem bylo, že narozdíl od vyspělých zemí, jedině v čr kvuli zbabělosti Primy neexistovala jednotní shoda na poli privátních TV v oblasti nejvýnosnější cílové skupiny, a to deformovalo trh, proto se Nova vrátila k 15+ při prodeji obecně, jenže s ohledem na výsledky v 15-54, což znamená, že si muže dovolit daleko větší cenu za reklamní spot než Prima, protože narozdíl od konkurence dokáže zasáhnout nejatraktivnější diváky

    část, ve které plácáte o skupinách muži/ženy nebudu komentovat, protože neumíte číst :)