Časopis dTest: Čeští operátoři pomocí triků s tarifikací zvyšují cenu hovorů o desítky procent

8. 12. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Spotřebitelský časopis dTest upozorňuje na prodražení telefonních hovorů v důsledku operátory nastavené tarifikace, tedy způsobu účtování hovorů. Podle 3500 záznamů získaných z webového tarifikačního kalkulátoru operátoři ceny hovorů podloudně zvyšují o desítky procent. Reklama Přemýšlíte o změně operátora nebo tarifu? Vyzkoušejte službu Nový Tarif s výhodnějšími balíčky Vodafone. 

Spotřebitelský časopis dTest upozorňuje na prodražení telefonních hovorů v důsledku operátory nastavené tarifikace, tedy způsobu účtování hovorů. Podle 3500 záznamů získaných z webového tarifikačního kalkulátoru operátoři ceny hovorů podloudně zvyšují o desítky procent.

Reklama

Přemýšlíte o změně operátora nebo tarifu? Vyzkoušejte službu Nový Tarif s výhodnějšími balíčky Vodafone. 

Z dat zadávaných do kalkulátoru zjistil dTest, že délka 41 % hovorů uživatelů této aplikace je kratší než 1 minutu. První minutu ovšem všichni mobilní operátoři vždy účtují celou, i když hovor trvá jen několik sekund.

Více než pětina ceny tak podle d Testu může být účtována za služby, které nejsou ve skutečnosti poskytnuty. Týká se to zejména případů, kdy se uplatňuje tarifikace 60 + 60, tedy účtování hovorů po minutě. V zahraničí se takto nevýhodná tarifikace téměř nevyužívá.

Výsledky z tarifikačního kalkulátoru ovšem znevěrohodňuje fakt, že pokud uživatel nezadá počet hovorů kratších než jedna minuta, aplikace automaticky počítá s tím, že jich je 40 procent. Číslo je nápadně blízké vypočítanému průměru 41 procent.

„dTest mapuje spokojenost spotřebitelů se stavem telekomunikačních služeb v České republice a provedl průzkum mezi více než 2800 respondenty,“ doplňuje údaje z webové aplikace poradkyně dTestu Tereza Gáliková a dodává: „Pouze 19 % lidí se snaží zohledňovat svou aktuální tarifikaci při uskutečňovaném volání.“

Podle uvedeného průzkumu je většina uživatelů telekomunikačních služeb nespokojena se současným tarifem či předplacenou kartou. Nejčastějším důvodem nespokojenosti s operátorem je účtovaná výše cen, nezanedbatelný podíl tvoří i zákazníci, kteří nejsou spokojeni s obchodními praktikami svého operátora.

Z výsledků dále vyplývá, že 93 % lidí by bylo ochotných přejít k jinému poskytovateli telekomunikačních služeb, ale často tak nečiní, protože se domnívají, že jiní operátoři nenabízejí zajímavější a levnější alternativu.

V tomto ohledu se zdá být nedostatečná zejména nabídka levnějších tarifů, podle názorů uživatelů telekomunikačních služeb se mobilní operátoři zaměřují hlavně na více utrácející klienty.

MM Influenceři

„Dle údajů dTestu celých 73 % respondentů považuje nabídky operátorů za nepřehledné. Operátoři nabízejí velké množství různých „výhodných“ balíčků, které zákazníky matou, v celkovém výsledku ale nabízejí produkty velmi podobné jako konkurence, takže zákazník nemá příliš možnost volby. Stav v českých telekomunikacích je spíše oligopolem než konkurenčním bojem,“ Gáliková.

Zdroj: časopis dTest

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).