Hlavní navigace

Centrum: náš antispam je účinnější než Gmailu

Aleš Miklík

Centrum na dnešní tiskové snídani představilo statistiku užívání svého freemailu, přičemž některá čísla lze považovat za zajímavá. Průměrná velikost zprávy ve schránce je 133 KB, průměrná schránka obsahuje 96 e-mailů. S 600MB přílohami je Centrum spokojeno, byť si je podle Oldřicha Bajera vědomo principiálních omezení HTTP protokolu pro upload velkých souborů (při výpadku spojení je nutno soubor začít nahrávat znovu apod.). Pro běžné uživatele je však ze stávajících možností (FTP, vlastní…

Centrum na dnešní tiskové snídani představilo statistiku užívání svého freemailu, přičemž některá čísla lze považovat za zajímavá. Průměrná velikost zprávy ve schránce je 133 KB, průměrná schránka obsahuje 96 e-mailů. S 600MB přílohami je Centrum spokojeno, byť si je podle Oldřicha Bajera vědomo principiálních omezení HTTP protokolu pro upload velkých souborů (při výpadku spojení je nutno soubor začít nahrávat znovu apod.). Pro běžné uživatele je však ze stávajících možností (FTP, vlastní server) tato nejpřijatelnější, řekl Oldřich Bajer.

40 e-mailů ročně Centrum uvádí jako vysoké číslo a nárůst o 130 procent oproti loňskému roku. Z pohledu aktivního uživatele jde samozřejmě o směšně malý počet, avšak je nutné uvážit, že většinu uživatelů freemailu tvoří příležitostní a náhodní „e-mailisté“.

Ještě zajímavější však byla část věnovaná antispamu Centra, které si údajně vypracovalo objektivní metodiku pro interní srovnání účinnosti antispamových technologií konkurence. Výsledkem je zjištění o 99% účinnosti antispamu Centra ve srovnání s přibližně poloviční účinností Seznamu a zhruba dvoutřetinovou Atlasu. O poznání méně účinný antispam než Centrum údajně vlastní i populární Gmail. Podrobnosti o metodice a zdrojích dat pro testování však zástupci Centra odmítli uveřejnit, trvají však na své snaze o objektivitu měření.

EBF17

Kromě statistik Centrum představilo také novinky ve svém freemailu. Je jimi jednodušší způsob práce s přílohami a obrázky, jednodušší ovládání hlavních funkcí, zrušení velkého reklamního banneru na webovém rozhraní a v neposlední řadě protokol IMAP4, jehož implementace vyšla údajně na „několik milionů.“ IMAP si mohou aktivovat všichni uživatelé, avšak je vázán na dosažení určitého množství kreditů.

IMAP nabízí i Atlas, Seznam od jeho zavedení ustoupil, podle slov Iva Lukačoviče pro příliš vysoké náklady.

Našli jste v článku chybu?