Hlavní navigace

Češi dnes utratí na Internetu 780 milionů Kč, předvánoční horečka vrcholí

10. 12. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Přesně dva týdny před Štědrým dnem na českém internetu vrcholí nákupní sezóna. Právě dnešní den má být pro e-shopy tím nejvytíženějším z celého roku. „Nejen vánoční nákupy se čím dál víc přesouvají na web. Proto očekáváme další nárůst prodejů v porovnání s předchozími roky a to minimálně o 15 %,“ říká výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška.

Přesně dva týdny před Štědrým dnem na českém internetu vrcholí nákupní sezóna. Právě dnešní den má být pro e-shopy tím nejvytíženějším z celého roku.

„Nejen vánoční nákupy se čím dál víc přesouvají na web. Proto očekáváme další nárůst prodejů v porovnání s předchozími roky a to minimálně o 15 %,“ říká výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška.

„Náš aktuální odhad je, že Češi letos celkem utratí za vánoční dárky na internetu více než 16 miliard. Nejvíce jich pak nakoupí právě v pondělí 10. prosince,“ dodává. Podle odhadů APEK dnes Češi na internetu utratí 780 milionů Kč.

Největší zájem je podle Vetyšky letos o nákup elektronických čteček či tabletů. Svojí stálou popularitu si ale samozřejmě drží televize, notebooky či mobilní telefony. Z levnějších dárků potom parfémy, oblečení a hobby dárky.  

MMF24

Většina českých e-shopů podle Vetyšky do Štědrého dne dodá zboží objednané ještě ve středu 19. prosince. Rozhodně ale nedoporučuje ponechávat objednávky na poslední chvíli. „Samozřejmě vždy může hrozit například nepříznivé počasí, které zbrzdí spediční služby nebo vyhlédnuté zboží bude již vyprodané. Myslím, že nyní je ten pravý čas na objednání dárků.“

Zdroj: tisková zpráva

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).