Hlavní navigace

Češi se učí nakupovat přes zahraniční e-shopy

31. 7. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Čím dál tím více lidí si podle serveru Marketing&Média začíná uvědomovat enormní cenové nepoměry u některých druhů zboží v českých obchodech a v zahraničí. K zvýšenému zájmu o zahraniční internetové nakupování úspěšně přispívá i silná (byť teď již poněkud oslabující) koruna. Levněji lze přes Internet nakoupit jak v rámci EU, tak zejména v zámoří. Mezi nejpopulárnější internetové obchody patří v Česku americké, německé a britské. Kupovat se v zahraničí nevyplatí pouze tradiční položky jako…

Čím dál tím více lidí si podle serveru Marketing&Média začíná uvědomovat enormní cenové nepoměry u některých druhů zboží v českých obchodech a v zahraničí. K zvýšenému zájmu o zahraniční internetové nakupování úspěšně přispívá i silná (byť teď již poněkud oslabující) koruna. Levněji lze přes Internet nakoupit jak v rámci EU, tak zejména v zámoří. Mezi nejpopulárnější internetové obchody patří v Česku americké, německé a britské. Kupovat se v zahraničí nevyplatí pouze tradiční položky jako elektroniku a oblečení, ale také například automobily či nákladnější sportovní vybavení.

Zvýšený zájem o zahraniční internetové obchody začíná představovat problém pro českou Celní správu. U té totiž končí většina zásilek ze zemí mimo EU. Více než polovina zásilek obsahuje falešné údaje o ceně, prohlašuje Jiří Barták z Generálního ředitelství cel. (Marketing&Media)

Autor článku

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.