Hlavní navigace

Česká BBC neskončí, má sponzora a začne vysílat reklamu

12. 12. 2005
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 322915
12. 12. 2005

Česká redakce BBC zřejmě neukončí v březnu 2006 své vysílání. Díky nejmenovanému sponzorovi z České republiky a zařazení reklamních spotů a sponzorských vzkazů by měla BBC zachovat současný program včetně všech pořadů v češtině. Agentuře ČTK to potvrdil šéfredaktor pražské redakce BBC Vít Kolář s tím, že stanice si vybírala z pěti zájemců o sponzorování vysílání. Většinovým vlastníkem rádia ale zůstane britská BBC, jejíž správní rada by měla nejpozději do 16. prosince sdělit, zda vstup investora do české redakce schvaluje. České vysílání BBC mělo skončit k 31. březnu 2006 kvůli snaze BBC ušetřit náklady pro zřízení nového servisu v arabštině.

Česká BBC už stáhla svoji žádost o zrušení licenční podmínky vysílání v češtině, kterou před několika týdny zaslala Radě pro rozhlasové a televizní vysílání. Původně totiž počítala s tím, že od března bude v České republice pokračovat pouze vysílání v angličtině. BBC v Česku vysílá na dvanácti frekvencích ve většině krajských měst. Denně jde o 19 hodin programu v angličtině a pět hodin v češtině, včetně pořadu Interview BBC, který zároveň přenáší zpravodajský televizní kanál ČT 24. Smlouvu s novým investorem by měla česká pobočka BBC podepsat do poloviny února.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).