Veřejnoprávní televize dnes podepsala spolupráci s katedrou sociologie Filosofické fakulty University Karlovy týkající se projektu Trendy Česká 2014. Od tohoto kroku si oba subjekty především slibují průběžně mapování volebních preferencí a definici klíčových témat, která hýbou naší společností. Za Českou televizi se tohoto aktu zúčastnil její generální ředitel Petr Dvořák, za Filosofickou fakultu pak její děkanka Mirjam Friedová. Výsledky projektu budou představeny divákům v rámci veřejnoprávního zpravodajství, Universita Karlova je pro změnu poskytne svým studentům.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Česká televize zřídí novou redakci moderátorů, povede ji Jakub Železný
Výzkum bude probíhat kontinuálně. Sběr dat se uskuteční vždy po dobu deseti dnů v druhé polovině každého měsíce a bude realizován na reprezentativním vzorku dospělé populace České republiky. V každé vlně tak bude dotazováno tisíc dvě stě respondentů. Dotazování proběhne formou telefonických rozhovorů, které budou provádět vyškolení tazatelé,
upřesnila vedoucí Výzkumu programu a auditoria České televize Renata Týmová. Dotazník obsahuje stálý blok otázek volebního modelu, hodnocení aktuální politické situace, k důvěře ve vládu, odhodlání jít k volbám a základní demografii.
ČTĚTE TAKÉ: Česká televize připravuje další sitcom s herci Dejvického divadla
Jako realizátora průzkumu si oba subjekty vybraly agenturu pro výzkum veřejného mínění TNS AISA. Při výběru výzkumné jsme zohlednili výsledky předvolebních průzkumů před volbami do Poslanecké sněmovny na podzim 2013. Volební model realizovaný TNS AISA, který agentura zpracovala pro Českou televizi, byl nejpřesnější ze všech volebních modelů zveřejněných před volbami,
uvedla Týmová. Pohyblivým blokem otázek, opakujících se s několikaměsíční periodicitou, bude mimo jiné téma korupce, politická angažovanost, migrace či hodnocení plnění programového prohlášení vlády.