Originálním způsobem se rozhodla Česká televize upozornit na problémy lidí bez domova. Od zítřka se s nimi budou moci setkávat diváci při předpovědích počasí ve víkendovém Studiu 6. Veřejnoprávní médium se tak připojí ke kampani Days of Hope, která proběhla i v dalších evropských zemích, například Německu, Švýcarsku, Nizozemsku či Rusku, a která je motivována snahou prolamovat stereotypní vnímání lidí vyčleněných ze společnosti a upozorňovat na stále vzrůstající problém bezdomovectví a sociální ohrožení.
K TÉMATU: ČT hledá nového mluvčího, Michaela Fričová se bude v televizi věnovat charitě
Věřím, že tento originální projekt, který svou myšlenkou zcela souzní s posláním televize veřejné služby, zaujme širokou veřejnost, přispěje k celospolečenské debatě o problému sociálního vyloučení a v neposlední řadě podpoří ty, kteří stojí o svou druhou šanci. Rádi bychom v podobných charitativních projektech pokračovali i do budoucna,
uvedl při této příležitosti generální ředitel České televize Petr Dvořák. Během následujících čtyř sobot a nedělí v nich budou klasické předpovědi doplňovat i o vlastní postřehy viděné z perspektivy člověka, který žije nebo žil na ulici.
Z ARCHIVU: TV Pohoda přinese první českou reality show ze života bezdomovců. Už tento pátek
Projekt by měl být pro lidi bez domova hlavně motivační, ale také jim přinese konkrétní pracovní zkušenosti a příležitost ukázat, že o šanci na uplatnění skutečně stojí. Jedním z cílů je totiž bořit u veřejnosti obavy, že případná pomoc těmto lidem nebude plně využita a že lidé bez domova nemají sami snahu dostat se zpět do normálního života,
konstatovala manažerka charitativních aktivit České televize a její někdejší mluvčí Michaela Fričová. Veřejnoprávní médium se podle ní bude snažit bezdomovcům pomáhat i nadále a zmapuje tuto problematiku i v dalších zpravodajských a publicistických pořadech.
Příběhy některých z účastníků nového projektu České televize by Lukáš Lucky Polák