Novou universální metodiku sledovanosti pořadů na internetu připravuje Česká televize ve spolupráci s výzkumnou společností Mediaresearch, která je realizátorem peoplemetrového měření. Na dnešním zasedání rady veřejnoprávního média to uvedl generální ředitel Petr Dvořák. Pro porovnávání údajů využijeme porovnání dat, která máme od Asociace televizních organizací (ATO) a data z Netmonitoru poskytující informace o návštěvě našich internetových stránek,
uvedl Dvořák.
NEPŘEHLÉDNĚTE: TNS Aisa, ATO a Nova se ohradily proti porovnání sledovanosti YouTube a televizí
Generální ředitel České televize upozornil na to, že divák, aby byl započítán, bude muset pořad shlédnout celý. V opačném případě započítán nebude, respektive v případě, že si pustí pořad například pouze z poloviny a následně ho přeruší, bude započítán jako poloviční divák. Metodiku testuje Česká televize už od jara,
konstatoval Dvořák. Veřejnoprávní médium chce nabídnout metodiku pro měření za týdenní nebo měsíční sledovanost.
GLOSA: Lze vůbec porovnávat výkon YouTube s televizemi? Aneb jak Google šlápl do…
Snažíme se ve spolupráci se SPIR (Sdružení pro internetový rozvoj, pozn. red.) dát dohromady metodiku, která bude schopna porovnat čísla sledovanosti na internetu a v televizi. Dnes se pro internet prezentují čísla zhlédnutí nebo počet spuštění, ale to neukazuje, jaký zájem o pořad skutečně je. Počet zhlédnutí je ale pochopitelně také důležitý, protože to ukazuje na určitý zájem. V tuto chvíli naše výzkumné oddělení dává metodiku dohromady a konzultujeme ji i s ostatními komerčními televizemi. Myslím si, že by bylo dobré, aby toto měření bylo do budoucna přijato všemi,
informoval radní Petr Dvořák.