Hlavní navigace

Česká televize vybrala loni na poplatcích 5,07 mld. korun

12. 3. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
12. 3. 2008

Česká televize loni na koncesionářských poplatcích vybrala 5,065 miliardy korun. Vyplývá to z údajů České televize, které poskytla Radě ČT na jejím dnešním zasedání. Částka je téměř o miliardu vyšší než v roce 2006 a zároveň o 75 milionů přesahuje původně plánovanou sumu pro loňský rok. Poplatky jsou hlavním zdrojem financování veřejnoprávní České televize.

K poslednímu prosinci také ČT evidovala celkem 3,58 milionu televizních přijímačů. To je o více než 66.000 přijímačů, tedy asi o dvě procenta, více ve srovnání s koncem roku 2006.

Televizní koncesionářský poplatek činí od počátku letošního roku 135 korun, tedy o 15 korun více než předtím. Domácnosti platí měsíční poplatek bez ohledu na počet televizních či rozhlasových přijímačů, živnostníci a právnické osoby musí podle zákona zaplatit za každý přijímač.

Za televizní přijímač se považuje například i televizní karta instalovaná k počítači. V případě rozhlasových přijímačů se povinnost platit poplatek vztahuje kromě jiného na mobilní telefony s rádiem a radiobudíky. Za nepřihlášení televizního nebo rozhlasového přijímače či za neplacení příslušných poplatků hrozí pokuty.

V souvislosti se zvýšením televizních poplatků měla od začátku letošního roku z České televize zmizet reklama. Na základě takzvané diginovely, která má umožnit rozjezd digitálního zemského televizního vysílání v Česku, se reklama na veřejnoprávní televizi na dobu přechodu z analogového na digitální vysílání vrátila.

BRAND24

Výnosy z reklamy vysílané na ČT od Nového roku budou určeny na rozvoj zemského digitálního televizního vysílání, na digitalizaci archivu ČT, částka 150 milionů korun pak poputuje na podporu a rozvoj české kinematografie.

Zdroj: ČTK

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).