Scénka s hranolky, která byla za účelem nepříliš povedeného product placementu sehrána v hokejovém studiu během posledního šampionátu, který se letos konal v České republice, vyšla veřejnoprávní televizi ještě relativně levně. Kavčí hory budou muset za viditelnou propagaci řetězce McDonald’s ze 7. května zaplatit pokutu 350 tisíc korun. České televizi přitom podle původního záměru Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) hrozila pokuta až 2,5 milionu korun.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Soud potvrdil milionovou pokutu, kterou dostal před dvěma lety operátor UPC
Vysílatel podle RRTV pojal začátek Hokejového poledne jako „scénku“ spočívající v prvotní absenci moderátora ve studiu, který vzápětí vychází ze stanu McDonald’s a nese podnos s občerstvením (hamburger/sendvič a hranolky). Poté, co prochází kolem stěny s logem McDonald’s, se dostává do studia a pokládá podnos s občerstvením na stolek před sebou. V čase 12:01:47 hodin nabízí komentátor jeden hranolek kolegyni tak, že jí jej vkládá přímo před obličej, čímž jí přiměje k tomu, aby moderování přerušila a zareagovala,
informovala mimo jiné vysílací rada.
ČTĚTE TAKÉ: Služba TV4You dostala pokutu 50 tisíc, šířila programy bez souhlasu vysílatelů
Přestože podle regulátora nebylo explicitně verbálně vyjádřeno, o jakou konkrétní značku rychlého občerstvení se jedná, je tato skutečnost dostatečně vykreslena prostřednictvím bohaté obrazové složky obsahující opakované záběry na loga McDonald’s. Umístěný produkt byl ústředním tématem úvodu pořadu. Byla na něj zaměřena pozornost i během komentování, přestože tematicky s pořadem nikterak nesouvisel, čímž došlo k nepatřičnému zdůraznění umístěného produktu,
zdůvodnil regulátor a doplnil: Předimenzované záběry „produktu“, které ve spojení se „scénkou“ s nabízením hranolku, respektive slovním komentářem působí nad rámec děje.