Hlavní navigace

Česká televize zakoupila v Cannes čtvrtou řadu Sherlocka od BBC

12. 4. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Česká televize
Tři nové seriály z produkce BBC, včetně práv na vysílání čtvrté řady Sherlocka, která se začala natáčet minulé pondělí, získala Česká televize na veletrhu MIPTV ve francouzském Cannes.

Zahraniční vysílatele na oplátku zaujaly seriál Labyrint, film Správnej dres nebo vánoční pohádky a nové večerníčky. Z Cannes vezeme dva nové seriály, novou řadu Sherlocka, sérii historických a přírodopisných dokumentů, koncerty a samozřejmě filmy. A protože je letošek rokem významných sportovních událostí, podařilo se nám získat Tour de France, pořad nabízející vhled do zákulisí fotbalových stánků hostících letošní Euro, dokumenty k historii olympijských her nebo unikátní portrét tenistky Martiny Navrátilové, uvedl ředitel programu České televize Milan Fridrich.

BRAND24

Ve vysílání České televize se tak objeví například australsko-britská mysteriózní série Kettering Incident, odkazující svým stylem k seriálu Stíny nad jezerem. V druhém z nově nakoupených seriálů, Happy Valley, který vznikl pod vedením uznávaného seriálového režiséra Eurose Lyna, se diváci vydají do západního Yorkshiru, kde Sarah Lancashire řeší případ únosu, který se vymkne kontrole a je příčinou série násilných činů v malém venkovském městě. Česká televize zakoupila také práva na vysílání nového pokračování Sherlocka, které se začalo natáčet letos v dubnu.

Příznivce kultury potěší záznam londýnských koncertů zpěvačky Adele a zpěváka Robbieho Williamse, portrét Agnethy ze skupiny ABBA, skrývající se po ukončení kariéry jak před médii, tak i před veřejným životem, nebo nový dokument o legendární skupině Queen. Česká televize se veletrhu zúčastnila i jako aktivní producent. Americká kabelová televize Eurochannel, která aktuálně vysílá seriál České televize Ach, ty vraždy!, projevila zájem o seriál Labyrint. Ten koupila pro své diváky i polská veřejnoprávní televize, zrekapituloval výkonný ředitel obchodu ČT Hynek Chudárek. Dlouhodobě máme nesmírně silnou pozici i na poli dětské a rodinné tvorby, která je celosvětově vnímána jako kvalitní, kreativní i bezpečná. Velký zájem ze strany zahraničních televizí tento trend potvrdil i letos. Čínští distributoři tradičně nakupovali večerníčky, Gorilí povídání a cyklus Méďové na cestách, zájem o dětskou seriálovou tvorbu měla brazilská televize. Hrané vánoční pohádky, Svatojánský věneček i Korunního prince uvidí v Bulharsku, rodinné vánoční filmy, včetně Správnýho dresu, pak diváci slovinské veřejnoprávní televize, vyjmenovává některé z úspěšných prodejů.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).