Hlavní navigace

Česká televize zařadila nové identy, pro Déčko je vytvořily děti do 12 let

11. 9. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

„K jednotlivým nápadům jsme přistupovali velmi citlivě, tak abychom dětem koncept nezměnily, jen je jemně navedly na animaci,“ sdělila výtvarnice ČT :D Niké Papadopulosová.

Čtrnáct dětí z animačního kroužku Roztoč ve věku od 6 do 12 let dostalo pod vedením lektorky Anny Krtičkové možnost vytvořit pro tematický kanál Déčko sadu krátkých identů, které se budou objevovat v jeho vysílání. Veřejnoprávní médium je nasadilo do vysílání od včerejšího dne. Identy se tu neobjevily bez účelu, ale k příležitosti prvních narozenin, které stanice oslavila na konci srpna. Z nápadů nejprve vznikaly drobné mini příběhy, ze kterých grafické oddělení Déčka vytvořilo přesnější storyboardy, podle kterých děti příběhy animovaly.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Petr Dvořák získá odměnu 2,3 milionu, radní ocenili zejména spuštění Déčka

K jednotlivým nápadům jsme přistupovali velmi citlivě, tak abychom dětem koncept nezměnily, jen je jemně navedly na animaci, která bude „jejich“ a zároveň bude obrazově působivá a vhodná do televize, uvedla ke vzniku dětských identů hlavní výtvarnice dětského kanálu ČT :D Niké Papadopulosová a dodala:. Děti animovaly různými technikami. Využily ploškové animace, klasické kreslené, ale i animaci s použitím materiálů např. modelíny, hraček, sirek, potravin apod. Hotové animace, fragmenty a pozadí od dětí zpracovávala grafička a animátorka Pavla Dudová, která jednotlivé komponenty složila, částečně dotvořila, barevně upravila, dočistila a na konec přidala logo ČT :D.

ČTĚTE TAKÉ: Česká televize získala za ovečky na Déčku „grafického Oscara“, uspěl i Film+

Déčko je mezi dětmi oblíbené právě proto, že podporuje jejich kreativitu a zapojuje je aktivně do tvoření. Samy si vybraly název a logo programu, samy pojmenovaly Duháčka a nyní se i samy zapojují do jeho výtvarného pojetí. Do soutěže Duháčkův rok nám každý měsíc posílají přes tisíc krásných obrázků a k pohádce „Jak Duháček k barevným pírkům přišel“ dodaly nápady a výtvarné zpracování. Funguje to tedy oběma směry: Déčko dětem, ale i děti Déčku, což je ideální, konstatoval ředitel dětského kanálu České televize Petr Koliha. Každý ident je krátký sedm až deset vteřin.

BRAND24

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).