Česká televize zachránila z laboratoří Barrandov vyvolávací linku na zpracování klasického černobílého filmového materiálu, která umožní práci s klasickým filmem takzvanou mokrou metodou. Díky nově získané lince dokáže Filmová laboratoř České televize vyvolat černobílý pozitiv a negativ, do této chvíle se zde pracovalo pouze s barevným materiálem. Vyvolávací linka posouží nejen České televizi, ale i studentům FAMU. Veřejnoprávní médium má však ambici, že by ji mohly využít produkce z celé Evropy. Vyvolávací linku je možné použít například i pro oblast reklamy, kde je věrnost podání barev velmi důležitá.
Z ARCHIVU: Hoří, má panenko a Ostře sledované vlaky v Ultra HD ve videopůjčovně Topfun
Digitální technologie je využívána pro své neoddiskutovatelné ekonomické výhody, avšak na naši Filmovou laboratoř se stále obrací i zahraničních produkce, které stojí o zpracování klasického filmového materiálu,
uvedl šéf techniky České televize Ivo Ferkl. Filmová laboratoř České televize je již mnoho let tradičním výrobcem filmových produktů, zpracovatelem negativů, filmových kopií a zabezpečovacích pětatřiceti- a šestnáctimilimetrových materiálů. Vždy soupeřila s laboratořemi na Barrandově a častokrát vítězně. Ve vědomí českých i zahraničních kameramanů, režisérů a producentů měla a dodnes má zvučné jméno,
konstatoval prezident Asociace českých kameramanů a profesor na pražské FAMU Marek Jícha.
ČTĚTE TAKÉ: Evropské televize mají z remasteringu do HD byznys. Pro Čechy je to stále luxus
Česká televize může zájemcům nabídnout významnou evropskou laboratoř s plným servisem. Filmová surovina není mrtvá, stále se používá pro svoje nesporné výhody. (…) Praha je stále evropským filmařským velkoměstem, kde mohou filmaři využívat nejen rozměrná studia a krásné přírodní lokace, ale i tuto základní laboratorní službu,
dodal Jícha. Jako ideální příklad využití této technologie je například rekonstrukce materiálů nejen z Archivu a programových fondů České televize, ale například i z Národního filmového archivu. Komerční laboratoře na zpracování filmového materiálu pomalu mizí, ale v archivech po celém světě leží stovky, tisíce filmů, které musí být čištěny a opravovány,
zdůvodnil vedoucí Filmové laboratoře České televize Tomáš Hejduk.

Vyvolávací linka na zpracování klasického černobílého filmového materiálu, kterou získala Česká televize