Hlavní navigace

České Cyber Moday: Tento týden utratíme v e-shopech 1,8 miliardy Kč

David Slížek

Američané mají největší nákupní den roku Black Friday čerstvě za sebou a už se na ně valí další slevový den: Cyber Monday. Marketingová akce, která má zákazníky přesvědčit, aby nakupovali online, v USA (a následně v dalších západoevropských zemích) probíhá od roku 2005. Loni v rámci „kyberpondělí“ zákazníci v USA podle statistik comScore utratili 1,25 miliardy USD.

Američané mají největší nákupní den roku Black Friday čerstvě za sebou a už se na ně valí další slevový den: Cyber Monday. Marketingová akce, která má zákazníky přesvědčit, aby nakupovali online, v USA (a následně v dalších západoevropských zemích) probíhá od roku 2005. Loni v rámci „kyberpondělí“ zákazníci v USA podle statistik comScore utratili 1,25 miliardy USD.

A letos obchodníci očekávají velké nárůsty prodejů i v českých e-shopech. „Na pondělí 26. listopadu očekáváme významný skok, kdy se počet objednávek dostává až přes trojnásobek celoročního průměru,“ odhadl v tiskové zprávě výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška.

EBF17 Mayer

„V letošním roce očekáváme, že Češi na Vánoce utratí na internetu přibližně 16 miliard korun. Největší objemy nákupů odstartuje právě Cyber Monday a v celém týdnu dosáhnou až 1,8 miliardy korun,“ dodal. 

Pomoci k tomu má i akce Den dopravy zdarma, která má přilákat zákazníky k nakupování. Zapojené české e-shopy v ní od 27.12. 12:00 do 28.12. 12:00 nabídnou dopravu zboží bez poplatků.

Našli jste v článku chybu?