Hlavní navigace

České Cyber Moday: Tento týden utratíme v e-shopech 1,8 miliardy Kč

26. 11. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Američané mají největší nákupní den roku Black Friday čerstvě za sebou a už se na ně valí další slevový den: Cyber Monday. Marketingová akce, která má zákazníky přesvědčit, aby nakupovali online, v USA (a následně v dalších západoevropských zemích) probíhá od roku 2005. Loni v rámci „kyberpondělí“ zákazníci v USA podle statistik comScore utratili 1,25 miliardy USD.

Američané mají největší nákupní den roku Black Friday čerstvě za sebou a už se na ně valí další slevový den: Cyber Monday. Marketingová akce, která má zákazníky přesvědčit, aby nakupovali online, v USA (a následně v dalších západoevropských zemích) probíhá od roku 2005. Loni v rámci „kyberpondělí“ zákazníci v USA podle statistik comScore utratili 1,25 miliardy USD.

A letos obchodníci očekávají velké nárůsty prodejů i v českých e-shopech. „Na pondělí 26. listopadu očekáváme významný skok, kdy se počet objednávek dostává až přes trojnásobek celoročního průměru,“ odhadl v tiskové zprávě výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška.

Křisťálová Lupa 24 hlasovani

„V letošním roce očekáváme, že Češi na Vánoce utratí na internetu přibližně 16 miliard korun. Největší objemy nákupů odstartuje právě Cyber Monday a v celém týdnu dosáhnou až 1,8 miliardy korun,“ dodal. 

Pomoci k tomu má i akce Den dopravy zdarma, která má přilákat zákazníky k nakupování. Zapojené české e-shopy v ní od 27.12. 12:00 do 28.12. 12:00 nabídnou dopravu zboží bez poplatků.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).