Hlavní navigace

České poště nefungovaly weby, online služby byly nedostupné

David Slížek

Částečnou nedostupnost některých online služeb firma potvrdila na svém webu. Konkrétní příčiny zatím nejsou známé.

  • 15.6. 10:05 – aktualizace o upřesnění problémů od České pošty

„Vážení klienti, omlouváme se za dočasné omezení provozu některých poštovních služeb a webových aplikací souvisejících s přístupem do a ze sítě České pošty. Intenzivně pracujeme na obnovení standardního provozu. O obnovení provozu budeme neprodleně informovat.“

Stručné oznámení na webu České pošty vysvětluje, proč se někteří uživatelé během dnešního dne potýkají s nedostupností poštovních online služeb. Lupu na problémy upozornil jeden z nich:

Pro některé uživatele byl kromě webu Postsignum dočasně nedostupný i hlavní web pošty. V současné době už jsou online služby opět dostupné, potvrzuje na webu i samotná pošta. 

Jaké byly příčiny výpadku a které všechny služby jím byly ovlivněny, zatím není jasné. Výpadek trval dvě hodiny a ovlivnil řadu služeb. Datové schránky mezi nimi nebyly, potvrdila Lupě vedoucí odboru komunikace České pošty Eva Krejčí. Další podrobnosti o příčinách výpadku podle ní pošta zveřejní v pondělí.

WT100

AKTUALIZACE 15.6. 10:05 – Česká pošta nám zaslala krátké upřesnění rozsahu a příčin výpadku: 

„Výpadek se týkal všech online služeb přístupných z www.ceskaposta.cz, např. PodaniOnline, časových razítek či certifikačních autorit. Datových stránek se nedotkl. Příčinou bylo selhání HW u hraničních routerů pro připojení do internetu a nápravným opatřením je dokončení redundantního připojení do internetu v záložní lokalitě a zprovoznění geoclucteru.“

Našli jste v článku chybu?