- 15.6. 10:05 – aktualizace o upřesnění problémů od České pošty
„Vážení klienti, omlouváme se za dočasné omezení provozu některých poštovních služeb a webových aplikací souvisejících s přístupem do a ze sítě České pošty. Intenzivně pracujeme na obnovení standardního provozu. O obnovení provozu budeme neprodleně informovat.“
Stručné oznámení na webu České pošty vysvětluje, proč se někteří uživatelé během dnešního dne potýkají s nedostupností poštovních online služeb. Lupu na problémy upozornil jeden z nich:
Tak nějak se odnikud nemůžu dostat na http://t.co/iEIXM2fmuy a celkem to otravuje práci s jakýmkoli jejich certifikátem. :-/ #postsignum
— Vladimír Bílý (@VBooxxoo) 12. Červen 2015
Pro některé uživatele byl kromě webu Postsignum dočasně nedostupný i hlavní web pošty. V současné době už jsou online služby opět dostupné, potvrzuje na webu i samotná pošta.
Jaké byly příčiny výpadku a které všechny služby jím byly ovlivněny, zatím není jasné. Výpadek trval dvě hodiny a ovlivnil řadu služeb. Datové schránky mezi nimi nebyly, potvrdila Lupě vedoucí odboru komunikace České pošty Eva Krejčí. Další podrobnosti o příčinách výpadku podle ní pošta zveřejní v pondělí.
AKTUALIZACE 15.6. 10:05 – Česká pošta nám zaslala krátké upřesnění rozsahu a příčin výpadku:
„Výpadek se týkal všech online služeb přístupných z www.ceskaposta.cz, např. PodaniOnline, časových razítek či certifikačních autorit. Datových stránek se nedotkl. Příčinou bylo selhání HW u hraničních routerů pro připojení do internetu a nápravným opatřením je dokončení redundantního připojení do internetu v záložní lokalitě a zprovoznění geoclucteru.“