Hlavní navigace

České Radiokomunikace chtěly koupit multiplex 4, Radim Pařízek ho ale neprodal

3. 12. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Oba operátoři také ještě před loňským restartem multiplexu 4 jednali možnosti, že by tato síť využila páteřní vysílače Českých Radiokomunikací, pronájem by byl ale příliš drahý.

Zájem koupit společnost Digital Broadcasting, která je provozovatelem celoplošného televizního multiplexu 4, projevily České Radiokomunikace, které vlastní nebo zajišťují provoz multiplexů 1, 2 a 3. Na setkání s novináři v Praze to minulý čtvrtek řekl majitel této firmy Radim Pařízek. Podle jeho slov přišla nabídka na odkup Digital Broadcasting minulý rok v době, kdy s Českými Radiokomunikacemi jednal o možnosti pronájmu některých jejich vysílačů. S žádostí ale nepochodil, tak se rozhodl vybudovat alternativní síť vysílačů.

DOKUMENT: Úplný přepis tiskové konference Radima Pařízka k rozvoji multiplexu 4 a Regionální sítě 7

„Zkoušel jsem to minulý rok, ještě za Kamila Levinského, a dostal jsem rezolutní odpověď, že ne. Navrhovali mi, že můžou multiplex 4 koupit tak, jak je, nebo ho celý umístit na jejich stožáry, ale pak z toho vypadla taková cena, že bychom nemohli televizím nabídnout tak zajímavé ceníky za šíření signálu,“ uvedl Pařízek. Vysílače Českých Radiokomunikací v minulosti využívala společnost Czech Digital Group pro svůj multiplex 3, finančně ale tento pronájem „neutáhla“ a nakonec byla Radiokomunikacemi pohlcena. Nyní je jejich dceřinou společností.

ROZHOVOR: Martin Gebauer: Českým Radiokomunikacím se už hlásí nespokojení klienti Radima Pařízka

CS24 tip temata

„Kdybychom šli na stožáry Radiokomunikací, nesplnili bychom požadavek na to, že má vzniknout regionální vrstva, o které nyní debatuje Česká televize i další subjekty, takže to je jiný způsob, jiný přístup k tomu, jak poskytovat službu a produkty, které je možné lidem poskytnout,“ vysvětlil také Pařízek důvody, proč se nakonec rozhodl využít část vysílačů Telefóniky a ve většině případů vybudovat vlastní vysílače. Zájem o koupi multiplexu 4 podle Pařízka opakovaně projevil i Andrej Babiš, s nímž před časem, ještě v době spolupráce s Vladimírem Železným, vyjednával o investici do televize Pohoda.

DigiZone.cz připravuje rozhovor s Radimem Pařízkem a Martinem Roztočilem

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).