Zájem koupit společnost Digital Broadcasting, která je provozovatelem celoplošného televizního multiplexu 4, projevily České Radiokomunikace, které vlastní nebo zajišťují provoz multiplexů 1, 2 a 3. Na setkání s novináři v Praze to minulý čtvrtek řekl majitel této firmy Radim Pařízek. Podle jeho slov přišla nabídka na odkup Digital Broadcasting minulý rok v době, kdy s Českými Radiokomunikacemi jednal o možnosti pronájmu některých jejich vysílačů. S žádostí ale nepochodil, tak se rozhodl vybudovat alternativní síť vysílačů.
DOKUMENT: Úplný přepis tiskové konference Radima Pařízka k rozvoji multiplexu 4 a Regionální sítě 7
„Zkoušel jsem to minulý rok, ještě za Kamila Levinského, a dostal jsem rezolutní odpověď, že ne. Navrhovali mi, že můžou multiplex 4 koupit tak, jak je, nebo ho celý umístit na jejich stožáry, ale pak z toho vypadla taková cena, že bychom nemohli televizím nabídnout tak zajímavé ceníky za šíření signálu,“ uvedl Pařízek. Vysílače Českých Radiokomunikací v minulosti využívala společnost Czech Digital Group pro svůj multiplex 3, finančně ale tento pronájem „neutáhla“ a nakonec byla Radiokomunikacemi pohlcena. Nyní je jejich dceřinou společností.
ROZHOVOR: Martin Gebauer: Českým Radiokomunikacím se už hlásí nespokojení klienti Radima Pařízka
„Kdybychom šli na stožáry Radiokomunikací, nesplnili bychom požadavek na to, že má vzniknout regionální vrstva, o které nyní debatuje Česká televize i další subjekty, takže to je jiný způsob, jiný přístup k tomu, jak poskytovat službu a produkty, které je možné lidem poskytnout,“ vysvětlil také Pařízek důvody, proč se nakonec rozhodl využít část vysílačů Telefóniky a ve většině případů vybudovat vlastní vysílače. Zájem o koupi multiplexu 4 podle Pařízka opakovaně projevil i Andrej Babiš, s nímž před časem, ještě v době spolupráce s Vladimírem Železným, vyjednával o investici do televize Pohoda.
DigiZone.cz připravuje rozhovor s Radimem Pařízkem a Martinem Roztočilem