Meziroční nárůst tři miliardy korun v investicích do televizní reklamy v České republice zaznamenala za letošních tři čtvrtě roku agentura Nielsen Admosphere. Zatímco loni za prvních deset měsíců putovalo do televizí podle ceníkových cen 24,8 miliardy korun, letos to bylo 27,8 miliardy. Televize si tak v reklamních výnosech meziročně polepšily o 12 procent, nejvíc ze všech mediatypů. Růst o necelá čtyři procenta zaznamenala v meziročním srovnání rozhlasová reklama, naopak pokles o jedno procento se týká outdoorové, tedy venkovní reklamy. Z mediatypů nejvíce klesala reklama tištěná – o téměř dvě procenta.
ČTĚTE TAKÉ: Výdaje do reklamy na českých televizích v červenci klesly oproti červnu skoro na polovinu
Ještě významnější meziroční růst v reklamních výnosech zaznamenaly české televize během měsíce října. Oproti loňskému roku si polepšily o 19,6 procenta, což představuje přibližně 700 milionů korun. Zatímco loni v říjnu inkasovaly v ceníkových cenách necelých 3,6 miliardy korun, letos to bylo skoro přes čtyři miliardy. Víc než osmiprocentní meziroční růst vykázala i rádia, která si v říjnu polepšila o téměř 51 milionů korun na letošních 674 milionů. Naopak meziroční propad v říjnu dopadl na outdoorovou reklamu, která v ceníkových cenách klesla o 3,1 procenta z loňských 477 milionů na letošních 462 milionů korun. Tištěná reklama poklesla v meziročním srovnání o dvě desetiny procenta.
* Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring