Více než půl roku sbírala Zbloudilá myš od uživatelů internetové stránky, které dle jejich vlastního názoru nebyly dobře udělané a zjišťovala proč. Cílem bylo posoudit jednotlivé weby z pohledu proudu pozornosti a zjistit, jak myšlenkové pochody návštěvníků na webu fungují a jak dochází k jejich narušení.
Prozkoumáno bylo přes 200 webů.Ukázalo se, že uživateli zmiňované chyby jsou jen symptomy mnohem většího problému – nedostatku systematického plánování proudu pozornosti a reakcí návštěvníka.
Výsledkem je, že uživatel řeší zcela jiné věci než měl tvůrce webu v úmyslu, což dramaticky snižuje konverzi (% návštěvníků, kteři něco nakoupí nebo jinak splní cíl webu).Autoři Zbloudilé myši zveřejnili stručný souhrn nejčastějších důvodů narušení pozornosti a také zjištěné psychologické poznatky postupně zapracovávají do učebnice webové režie, jejímž cílem je zpopularizovat systematické používání empatie ve webdesignu.