Českému webdesignu chybí empatie

29. 3. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Více než půl roku sbírala Zbloudilá myš od uživatelů internetové stránky, které dle jejich vlastního názoru nebyly dobře udělané a zjišťovala proč. Cílem bylo posoudit jednotlivé weby z pohledu proudu pozornosti a zjistit, jak myšlenkové pochody návštěvníků na webu fungují a jak dochází k jejich narušení.

Více než půl roku sbírala Zbloudilá myš od uživatelů internetové stránky, které dle jejich vlastního názoru nebyly dobře udělané a zjišťovala proč. Cílem bylo posoudit jednotlivé weby z pohledu proudu pozornosti a zjistit, jak myšlenkové pochody návštěvníků na webu fungují a jak dochází k jejich narušení.

Prozkoumáno bylo přes 200 webů.Ukázalo se, že uživateli zmiňované chyby jsou jen symptomy mnohem většího problému – nedostatku systematického plánování proudu pozornosti a reakcí návštěvníka.

Výsledkem je, že uživatel řeší zcela jiné věci než měl tvůrce webu v úmyslu, což dramaticky snižuje konverzi (% návštěvníků, kteři něco nakoupí nebo jinak splní cíl webu).Autoři Zbloudilé myši zveřejnili stručný souhrn nejčastějších důvodů narušení pozornosti a také zjištěné psychologické poznatky postupně zapracovávají do učebnice webové režie, jejímž cílem je zpopularizovat systematické používání empatie ve webdesignu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).