Hlavní navigace

Názory k článku Český Amazon - černá ovce mezi elektronickými obchody

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 12. 6. 2000 10:26

    Adam Hauner (neregistrovaný)
    Objektivita testu se zda byt trochu postavena na vode, alespon z hlediska spoluprace MAFRA a Modrych stranek.

    Nazvu Cesky Amazon by se mel tykat paragraf 46 obchodniho zakoniku nebo ne?
  • 12. 6. 2000 10:33

    Petr Kratky (neregistrovaný)
    Odvolavat se na mnozstvi titulu je ciry alibismus! Jak to potom delaji hypermarkety, ktere taky maji v nabidce tisice polozek a musi prubezne evidovat stav skladu a vyvoj cen??? Ty si takove boty nemohou dobolit. Jak by se panu Farkasovi libilo, kdyby mu u pokladny hypermarketu sdelil, ze ty kalhoty, ktere si po hodinovem vybirani a zkouseni dal so kosiku maji ve skutecnosti o 50% vyssi cenu, nez jaka je na cenovce? Obchod se nakonec taky muze vymlouvat, ze na pulte mel jen demo kousek na ukazku, na kterem zustala stara cenovka, ze? Takovy pristup je vysmechem lidem, kteri v danem obchode nakupuji! Nastesti zvlaste v pripade internetovych obchodu lze jit velmi jednoduse jinam...
    A co se tyce testu v MF Dnes, mam s nimi sve vlastni zkusenosti. Do serioznosti a spolehlivosti maji daleko a rozhodne bych se na ne neodvolaval.
  • 12. 6. 2000 11:19

    Roman Vithous (neregistrovaný)
    Někteří lidé jsou podnikatelé, jiní podnikavci. Nedovedu si představit, že bych u jednou uzavřené smlouvy požadoval zvýšení ceny o desítky procent. Pokud jde o ojedinělý případ, nesu jej zkrátka ze svého (tzv. cena \"pro bone\"), pokud by takových případů bylo mnoho, asi bych se měl zamyslet nad svými schopnostmi podnikat v daném oboru. V tomto případě má jednoznačnou pravdu zákazník. I kdyby podle smlouvy byla cena jen \"orientační\" nárůst nad 10 - 15 % není přijatelný.
    K testu MF DNES lze říci jen jedno - takový byl ZJIŠTĚNÝ stav k datu provedení testu!!! Jak ale ví každý kdo někdy něco kontroloval, nebo byl kontrolován, testován či zkoušen, ZJIŠTĚNÝ stav může být na hony vzdálený stavu SKUTEČNÉMU. I kdyby to tak nebylo ZDÁ SE, ŽE SE ZMĚNILY PODMÍNKY!!! Český Amazon zkrátka \"lehce\" ztrácí na důvěryhodnosti.
  • 12. 6. 2000 11:23

    Roman Vithous (neregistrovaný)
    Pokud jde o název Český Amazon, jeví se mi to jako jednání silně nekalosoutěžní. Ale kde není žalobce, není soudce.
  • 12. 6. 2000 11:29

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Pomerne casto nakupuji knihy elektronicky, tady i z cizine a nekdy i za pomerne velke castky. DOmnivam se tedy, ze mohu trochu porovnavat. Pred tremi(?) lety, kdyz jsem si vybiral dodavatele v tuzemsku jsem mimo jine vyzkousel i tento obchod, ktery me na prvni pohled lakal velmi sirokou nabidkou titulu.

    Bohuzel, po podani objednavky se nejprve nedelo dlouho vubec nic a po nekolika upominkach jsem se nakonec dozvedel, ze zadny z objednanych dvou tituly jiz neni mozne dodat, protze jsou jiz dlouho vyprodany. Zhruba o rok pozdeji jsem udelal druhy pokus, z jednim titulem (jinym) a znovu byl titul vyprodan a nebyl dosazitelny. Mimochodem, tituly z nabidky nezmizely (mozna dnes uz ano, nedival jsem se). ZIskal jsem tedy dojem, ze siroka nabidka je pouze fikce - ze tento obchod proste ma v nabidce seznam vydanych knih (snad opsany ve statni knihovne, snad ziskany nekde jinde), ve skutecnosti je vsak spis stesti, kdyz se strefite do "dodatelneho" titulu (mozna je to lepsi u cerstve vydanych knizek).

    I v clanku popsany pripad jasne ukazuje, ze v nabidce jsou uvedeny i titulu, u kterych "obchod" teprve po objednani zacne zjistovat, zda vubec a pokud tak za jakych podminek bude schopen knihu dodat.

    Netvrdim, ze ostatni ceske e-obchody jsou bez vady, ale nikde jinde jsem nemel tak intenzivni dojem "korena, ktery naletel" (v tomto pripade na falesnou sirokou nabidku) nez tady. Povazuji tedy tzv. "Cesky amazon" za nejmene doporucitelny me znamy elektronicky obchod (snad jen pro presnost - pro me je elektronicky obchod jen ten, kde lze zaridit od pocitace "vsechno" - tedy vcetne platby bud prevodem nebo platebni kartou)

  • 12. 6. 2000 11:38

    PaJa (neregistrovaný)
    Nevimn jak vy v ostatnich virtualnich obchodech, ale ja si objednavam jiz pravidelne DVD tituly na adrese http://www.dvdshop.cz/ (EDICE) a jsem spokojen. Nejen super ceny, ale i dobre informuji zakaznika o aktualnim stavu objednavky a vzdy vse dostanu v poradku a v maximalne kratne dobe! :o)
    PS: Jsou i bile ovce!! A to je dulezite.
  • 12. 6. 2000 11:43

    Marvin (neregistrovaný)
    Otazka placeni je tema samo pro sebe - bohuzel ceske banky se k placeni kartou pres Internet nestavi zrovna s otevrenou naruci, takze neni ani tak vinou ceskeho "Amazonu", ze to u nej nejde.
    Zbyvaji jen proprietalni reseni (Ebanka, SET, ET Juice, ...?), ktera zase nema kazdy moznost vyuzivat.
    Kdepak, Cesko na E-Commerce jeste neni pripraveno.
  • 12. 6. 2000 11:46

    bubu (neregistrovaný)
    No ono jinde to taky neni nijak ruzove.
    Nedavno jsem si objednal na Vltave, prisel potvrzovaci mail s vetou :
    \"Nejpozdeji dne 13. 5. 2000 bude zbozi predano k doruceni...\"
    No a dodnes ticho po pesine.
    Asi je prodej za 512 Kc nezajima a zakaznik taky ne.
    Jinak i pri drivejsich nakupech na Vltave se obvykle dlouho nic nedelo a pak , kdyz uz zapomenete , ze jste si neco objednali mate na poste balik a nevite uz pomalu proc a zac. To je sakra takovy problem poslat e-mail ze to podali a ze cena dobirky je ta a ta ?
    To ze se mezi desitkami tisic titulu najde hodne tech, ktere nema dodavatel na sklade chapu. Opravdu nejsme v Americe. Je pravdou, ze by na to mel byt zakaznik upozornen a nekde by mela byt veta ze ne vse je skladem a 100% dostupne za uvedenou cenu.
    Pak je to v klidu mozne akceptovat.
  • 12. 6. 2000 11:55

    Libor Vanek (neregistrovaný)
    Jo, s Vltavou mam taky takovyhle zkusenosti... klidne me chodi objednavky az po 1 - 3 mesicich...
    Co se tyce toho, ze by tam mela byt poznamka o te cene a dostupnosti - tohle je neco, co odmitam u elektronickych obchodu akceptovat - ty by mely mit vse v databazi a vedet, kolik ceho je na sklade!
  • 12. 6. 2000 12:00

    GOsoft (neregistrovaný)
    Dovoliji si vas upozornit na www.apek.cz, ktery certifikuje a zdruzuje cleny elektronickych obchodu. Ma pomerne prisna pravidla a certifikat je nekolikrat overovan. Tedy je mene pravdepodobne, ze u certifikovaneho obchodu narazite na takovou botu.
  • 12. 6. 2000 12:07

    hanzlik (neregistrovaný)
    Na Vltave je to komedia. K vybranemu CDcku mi pri objednavky napisali ze bude do 7 dni... Potom to bolo 14 ze to nemaju na sklade. Potom mi odporucili aby som zrusil objednavku. Potom sa odmlcali a delaj ma neinformuju. Ale uvedene CDcko stale ponukaju - vraj ho maju na sklade. Cakam uz vyse 2 mesiace. Som zvedavy. Ale - inac pise pan Hlavenka o eCommerce celkom pekne. Bohuzial - podstata je niekde inde.
  • 12. 6. 2000 12:29

    Ludvík Farkaš (neregistrovaný)
    Dovolte mi prosím, ještě pár poznámek k předešlým názorům:

    Množství titulů pro nás určitě není omluvou a nechceme se zbavit odpovědnosti za to, že občas není nějaký titul z nabídky již k dostání, ale změna ceny je opravdu velmi vyjímečná záležitost. Spokojenost s nákupy nejlépe vyjadřuje k dnešnímu dni již 11 382 registrovaných zákazníků, věříme, že spokojených, kteří si objednávají zboží dnes už z 13 zemí světa.

    Dále by možná by p. Krátkého překvapilo, že hypermarkety v ČR typu Hypernova, Macro aj. mají v celkové nabídce JEN cca 1000-1200 prodejních položek, zatímco v Českém Amazonu jen ryze českých CD-ROM máme 600 (od cca 50-ti dodavatelů) a dále 15.000 audio, 17.000 knih, DVD, videokazety, 600 počítačových her, aj.
    Pevně věříme, že p. Hauner nařčení o "spolupráci" při testu s MF DNES nemyslel vážně, protože by se to zajisté nelíbilo redakci nejrozšířenějšího deníku v zemi a příp. by ho mohli obvinit z poškozování dobrého jména a objektivity titulu, na kterém si tato redakce velmi zakládá.

    Závěrem mi dovolte zdůraznit, že chyby se najdou asi u každého českého elektronického obchodu, ale rozhodně se u nás nesetkáte s konkurenčním "tichem po pěšině". Jak se pan Beran mohl přesvědčit, se zákazníkem jsme navázali osobní spojení, a mimo to má každý možnost na své osobní stránce (jejíž odkaz obdrží společně s potvrzením objednávky) sledovat stav zpracování své objednávky.

    Děkujeme za chvilku času, kterou jste věnovali přečtení našeho vyjádření.

    LF
  • 12. 6. 2000 12:29

    Ludvík Farkaš (neregistrovaný)
    Dovolte mi prosím, ještě pár poznámek k předešlým názorům:

    Množství titulů pro nás určitě není omluvou a nechceme se zbavit odpovědnosti za to, že občas není nějaký titul z nabídky již k dostání, ale změna ceny je opravdu velmi vyjímečná záležitost. Spokojenost s nákupy nejlépe vyjadřuje k dnešnímu dni již 11 382 registrovaných zákazníků, věříme, že spokojených, kteří si objednávají zboží dnes už z 13 zemí světa.

    Dále by možná by p. Krátkého překvapilo, že hypermarkety v ČR typu Hypernova, Macro aj. mají v celkové nabídce JEN cca 1000-1200 prodejních položek, zatímco v Českém Amazonu jen ryze českých CD-ROM máme 600 (od cca 50-ti dodavatelů) a dále 15.000 audio, 17.000 knih, DVD, videokazety, 600 počítačových her, aj.
    Pevně věříme, že p. Hauner nařčení o "spolupráci" při testu s MF DNES nemyslel vážně, protože by se to zajisté nelíbilo redakci nejrozšířenějšího deníku v zemi a příp. by ho mohli obvinit z poškozování dobrého jména a objektivity titulu, na kterém si tato redakce velmi zakládá.

    Závěrem mi dovolte zdůraznit, že chyby se najdou asi u každého českého elektronického obchodu, ale rozhodně se u nás nesetkáte s konkurenčním "tichem po pěšině". Jak se pan Beran mohl přesvědčit, se zákazníkem jsme navázali osobní spojení, a mimo to má každý možnost na své osobní stránce (jejíž odkaz obdrží společně s potvrzením objednávky) sledovat stav zpracování své objednávky.

    Děkujeme za chvilku času, kterou jste věnovali přečtení našeho vyjádření.

    LF
  • 12. 6. 2000 12:53

    bubu (neregistrovaný)
    Tak musim uznat, ze prece jen Vltave o zakaznika jde.
    Na zaklade kusych informaci v me kritice nevahali moji objednavku vyhledat a telefonicky mne kontaktovat
    ani ne za hodinu po napsani me kritiky.
    Na "vine" byla zrejme dopravni sluzba, ktera mne neinformovala o dodavce a Vltave se to vratilo jako nedorucene presto, ze jsem presvedcen ze v dobe predpokladane dodavky (dle Vltavy odeslano 9.5) jsem na uvedene adrese byl. Mozna se trefili do svaciny, ale v kazdem pripade mne mohli kontaktovat telefonicky.

    Nic to ovsem nemeni na tom, ze Vltava by mohla spolu s podanim zasilky odeslat i avizo prijemci.
    Ja to jiz tri roky takto provozuji (http://www.tvav.cz) a problemy s nedorucenymi zasilkami jsou temer nulove. Pritom jsme za ty tri roky vystridali ruzne dopravce.
  • 12. 6. 2000 12:57

    Kanec (neregistrovaný)
    Je správné, že se o těchto věcech píše a mluví.
    Slovům jako přes 60 000 titulů a všechny dostupné už se nedá věřit.Doporučuji těm, kteří mají možnost vyzkoušet zahraniční e_shopy,tak ať to udělají.Já jsem jej použil a byl jsem naprosto spokojen.A kupodivu i s cenou (asi kolem 65 liber+ 2 libry poštovné) a dodávka 7 CD trvala 14 dni od objednání.Nehledě na to, že mě to i přes to, že jsem ta CD objednal z Anglie vyšlo daleko levněji než u nás. Naši by se měli od nich učit.Ještě že je tu expandia a umožňuje nákup pomocí i_netu.
    Tak na závěr - mluvit,kritizovat,chválit !!!!
    A vybuduje se zde kvalitní e_komerce.
  • 12. 6. 2000 12:58

    Michal Kylián (neregistrovaný)
    Výše zmíněná zásilka z Vltavy odešla dne 9.5.2000. Bohužel nebyla doručena, protože přepravní služba nezastihla zákazníka na doručovací adrese. Takže zásilka byla po telefonické domluvě znovu odeslána.
    Děkujeme za připomínky, které jsme při rozhovoru získali a pokusíme se je zapracovat do našeho obchodu.
  • 12. 6. 2000 13:06

    Viktor Péder (neregistrovaný)
    Paja: ... a nepracujes pro ne nahodou? ;-) ... jinak si totoz tvoje chovani nedovedu vysvetlit ... vzdyt na dvdshop.cz ani nemaji nejaktualnejsi novinky jako treba Vetrelec 1 - 4, ktery uz davno vysel a da se koupit u SHOP.CULTURE.CZ na http://shop.culture.cz/dvd/ ... pro ty zase pracuju ja ;-) a musim rict, ze vsechny Vetrelce mame skladem a dodavame do 48hodin v pracovnich dnech to znamena, ze do dvou dnu je balicek na miste urceni ...
  • 12. 6. 2000 13:09

    bubu (neregistrovaný)
    Pro mne je tato organizace zcela neduveryhodna. Cca pred rokem, jsme se nekolikrat chteli stat cleny APEC a pridat sve zkusenosti z dvou let provozu elektronickeho obchodu. Vzhledem k tomu, ze ani po temer 2 mesicnim upominani jsme se nedockali zadne reakce
    nemuzeme povazovat APEC za duveryhodnou organizaci. Spis mi to pripada jako by si nekdo z certifikaci chtel udelat slusny kseft.
  • 12. 6. 2000 13:13

    Dana Kasparova (neregistrovaný)
    Ráda bych přispěla do diskuse také svými zkušenostmi s elektronickým obchodem Vltava:
    4.4. 2000 jsem objednala pro manžela v tomto obchodě knihu: AutoCAD R14 - Průvodce příkazy a funkcemi. Objednávka proběhla bez větších potíží, dokonce mi bylo sděleno, že nejpozději do 11.4.2000 bude zboží předáno k distribuci České poště.
    Po dlouhých 7-mi týdnech (!) - 23.5.2000 měl můj muž cestu do Brna a rozhodl se zjistit, popřípadě vyzvednout objednanou knihu přímo v nakladatelství Computer Press, které je provozovatelem zmíněného obchodu. Po 20 minutové diskuzi se slečnou v redakci, která o internetových objednávkách nemá možnost být informována, se konečně dopátral odpovědi, i když ne zrovna povzbuzující, že kniha je vyprodána a již nebude v prodeji. Zvláštní, že až po osobní urgenci byla tato informace ten den odpoledne ještě poslaná e-mailem :-)). Je vidět, že ani členství v jakémsi sdružení APEK není zárukou dobrých služeb pro zákazníky. Český Amazon jsem už vyzkoušela 2x a nikdy jsem neměla s dodáním knížek a videokazety žádný problém.

    Dana K.


  • 12. 6. 2000 13:43

    Petr Andrs (neregistrovaný)
    Vltava je fakt hruza. Nejen ze informace o jednotlivych titulech jsou az na par vyjimek v podstate nulove, takze musite kupovat najisto, predstava, ze si vyberete je naprosto naivni. Chtel jsem si koupit knizecku za cca 150 Kc, kdyz mi ale po vyplneni objednavky nabehla cena 200 Kc (+30 za "dobirkovne" a +20 balne). Tak sem to rychle zrusil. Pride mi to jako naprosta nehoraznost. Je to jako kdyby ste si sel koupit knihu do obchodu, kniha by mela cenovku 150 a pak vam u pokladny sdelili, ze musite este zplatiti manipulacni poplatek 50 Kc. Knihu sem si nakonec koupil v Grade u Kotvy a este dostal jako VS student 15% slevu.
  • 12. 6. 2000 14:25

    Jan Kotek (neregistrovaný)
    Ctu tady o potizich s Vltavou, CAmazonem apod.
    Vsechno to ukazuje na jeden typicky rys CZ eobchodu - to, ze byly "zbastleny" temer na kolene a vysledkem jsou nejake vebove stranky, ktere jsou naprosto odtrzeny od realneho sveta.
    Proboha, pokud neco nemam na sklade, tak o to alespon informuju zakaznika! No, ale na to potrebuju mit svuj eobchod propojeny se skladovym hospodarstvim apod. A prave tato "back-end" integrace je u CZ eobchodu veskera zadna. Pak se nikdo nemuze divit, ze objdenavka neni vyrizena, protoze dodavatel shani danou knihu po vsech certech.
  • 12. 6. 2000 14:26

    Tomas Krause (neregistrovaný)
    Pokud me pamet neklame, tak OPRAVDOVEMU Amazonu (a jinym obchodum) se take parkrat stalo, ze neco nabidl za $1 misto za $10 a co udelal? Samozrejme to dodal za $1. Takze ja bych tu misto planeho tlachani cekal vyjadreni v tom smyslu, ze doslo k chybe a v zajmu dobreho jmena byla objednavka uspokojena za puvodni cenu. Hotovo a dal neni co resit.
  • 12. 6. 2000 14:42

    Tomas Bobek (neregistrovaný)
    Pane Kotku mozna to nebude tak cerne, jak to vidite Vy -- napriklad nas ekonomicky system Money 2000 zvlada primou integraci s elektronickymi obchody typu inShop a Vltava2000. V praxi to tedy znamena, ze nasi uzivatele maji primou vazbu mezi skladovym hospodarstvim a svym shopem, jsou schopni automaticky a temer okamzite menit strukturu nabidky a ceny zbozi vc. toho zda zbozi je ci neni na sklade + dalsi prijemnosti jako je automaticke vytvareni objednavek prijatych z Internetu, ktere posleze staci jen pretahnout do faktury a dalsi a dalsi.

    Blyska se na lepsi casy -- u CIGLER SOFTWARE uz vice nez rok neplati, ze chybi back-end pro elektronicke obchodovani :) Vice informaci lze ziskat třeba na http://www.ciglersw.cz/produkty/money2000/imoney.asp

  • 12. 6. 2000 15:11

    Kanec (neregistrovaný)
    Tak to jste asi jediní co prodávají SW s těmito vlastnostmi.Jenže Money 2000 jsou pěkně drahé.
    A ještě jedna pozn. Proč teda stav skladu na web nedávají??
    Protože zádný sklad nemají a čekají na naší objednávku a dodávju řeší až po. A potom se dozví, že mou objednená kniha je už vyprodána,nebo v dotisku,nebo už vůbec není na trhu.
    To je pak slušné oblbování lidí.
  • 12. 6. 2000 15:24

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    To je opravdu mimo tema - ja to tam psal jen proto, aby bylo zrejme, ze "vybiram" z podstatne uzsiho poctu obchodu nez vetsina jinych lidi.

    Ale jinak, ctes nepozorne. Cesky Amazon platby kartou prijima (proto se vubec zaradil do seznamu obchodu, ktere jsem zkousel).

    A prestoze zatim e-obchodu (v mem chapani toho pojmu) neni v cechach prilis, presto jich je dost nato, abych v nich mohl nakupovat a dokonce je jich dost nato, abych si mezi nimi mohl vybrat (a pripadne nektery zavrhnout a nedoporucit) a nemusel se zaobirat proprietarnimi a neprilis rozsirenymi resenimi.

  • 12. 6. 2000 16:23

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Nemam sice s Vltavou jeste zadne zkusenosti (v dobe, kdy jsem si vybiral obchod snu nebrali platebni karty) - ted tam mam teprve prvni objednavku a uvidim. Pripoustim, ze informace o prodavanych titulech nejsou z nejpodrovnejsich - to je skutecne vada. Ale vetsi cast Vaseho prispecku zaslouzi, aby byli braneni.

    Je ciste vase svobodne rozhodnuti si dodavatele zvolit. Kazdy ma jiny sortiment, jiny pristup k zakaznikovy, jinou cenovou politiku.

    Neni nijak nezjistitelne, ze za dopravu se obvykle plati a za nektere zpusoby platby proste take. Chteji za dobirku 30Kc, je to jejich rozhodnuti - nakupte jinde, nebo neplatte dobirkou (za platbu kartou nemuze chtit nikdo nic). S postovnym asi nic nenadelate - zkuste nakoupit jinde.

    Pohorsen byst emohl byt, kdybyste si objednal knihu za 150 a aniz by kdokoliv cokoliv naznacil tak na poste byl balicek s dobirkou 200Kc. Ale takhle "nemate narok".

    Mimochodem, kazdy obchod je pro nekoho vyhodnejsi a pro nekoho mene. Pokud jste student a mate dost casu jit osobne do Kotvy, pak je pro vas proste osobni nakup lepsi nez elektronicky. Ja 15% slevy v Kotve nedostanu, platim kartou a tech 20Kc mi za usetrenou cestu stoji ...

  • 12. 6. 2000 17:23

    Marvin (neregistrovaný)
    No jo, ale vite, jak je drahy postovny? Za balicek to 5kg je to 28,-, pak za dobirku (na casku 200,- az 1000,-) je podle typu slozenky bud 14,- nebo 22,- a pausal za dobirku 10,-. To znamena, ze celkem az 60,-. Samozrejme pri hromadnem posilani a pouziti predtistenych slozenek je to min, ale furt je to celkem slusna palka. A u levnejsiho zbozi se to musi pripocitat protoze marze by na postovne ani nemusela vydelat.
    PS Nejsem ani zamestnancem Vltavy, ani Amazonu.
  • 12. 6. 2000 18:07

    Daniela Štvrtňová (neregistrovaný)
    Ráda bych reagovala na názor pana Vaňka, který píše, že mu objednávky chodily po 1-3 měsících. Je pravdou, že jedna objednávka byla zaslána na části a se spožděním, za toto se dodatečně omlouvám, ale zbylé dvě objednávky byly zaslány včas, dokonce ještě před uplynutím daného termínu.
  • 12. 6. 2000 18:35

    Daniela Štvrtňová (neregistrovaný)
    Víme, že informace o titulech nejsou takové, jaké by měly být. Omluvou může být snad jen fakt, že je velice obtížné získat více informací přímo od vydavatele či dodavatele daného titulu. Nicméně na tomto problému usilovně pracujeme. Zpracováváme nyní nové kategorie a nové informace k jednotlivým titulům, oborům apod.
    Omlouváme se všem, kteří mají s hledáním na Vltavě problémy.
    Co se týče připomínky k placení dobírkovného a poštovného. Dobírkovné platit nebudete v případě, že zaplatíte jiným způsobem, který je na Vltavě zřetelně uveden. Poštovné je samozřejmostí každé zásilkové služby a pokud si vyberete více titulů, tak zjistíte, že je rozdíl mezi zásilkou z Vltavy a nákupem v kamenném obchodě. Již objednávka za 200,- Kč Vám pokryje částku na poštovné - nikoliv balné, jak jste uvedl. V žádném případě Vám balné neúčtujeme.
  • 12. 6. 2000 18:37

    Martin Konir (neregistrovaný)
    Ohledne testu MF Dnes bych chtel taky zapochybovat. Uz kdyz jsem si ten test precetl v novinach tak me dost zarazil. Neobjevil jsem tam Vltavu. Podle mne je to jeden z nejznamejsich obchodu na internetu a v testu neni o nem ani zminka. Odkaz ze Seznamu na nej je.
    Martin Konir
  • 12. 6. 2000 20:47

    Ivan Marčák (neregistrovaný)
    Zvlastni je, ze s Vltavou mam stejnej problem.
    Moje prvni objednavka dorazila za mesic, i kdyz predbezna informace o expedici byla 14 dnu.
    Rekl sem si, smula, nebudu delat zadny predbezny zaver a objednal si dalsi dva tituly (kazdej samostatne):
    prvni 4.5. a druhy 9.5.
    U obou je informace o predbezne expedici do 14 dnu, coz je 18.5. a 23.5.
    Dnes je 12.6. a stale nevim co se deje. Kdyby mne nezastihli doma, tak bych cekal alespon vzkaz na mobilu (mam tam schranku),
    nebo alespon informaci v emailu.
    Zaver z techto 3 na sobe nezavislych testu je jednoznacny - informace o predbezne expedici jsou urcite vycucane z prstu, a at si objednate cokoliv, vzdy je jejich informace o predbezne expedici 14 dnu, ale skutecne trvani je vzdy minimalne 2x delsi (to jeste stale doufam, ze dalsi dve zasilky dorazi).

    Protoze ja sam sem programoval eshop, ktery prodaval ceske sklo v US, tak vim, co to obnasi (dodavatele+sklad+ditribuce..grrr), dovolil bych si poradit Vltave. V US uz dlouho vi, ze zakaznik zkousne cokoliv, ale musi se mu to podat v hezkem obalu. Proto je #1 v podnikani ne naprogramovani systemu, dokonce casto ani ne ve vyberu dodavatele (spolehlivej partner se casem metodou pokus-omyl najde, i kdyz v cz to je samozrejme tezsi orisek), ale paradoxne v tupe lidske sile - je potreba zamestnat hoodne lidi klidne i blbejsich (=lacinych) do supportu. Totiz pokud mi nekdo hezky v emailu vysvetli, proc to nemuzu dostat nacas, sem ochoten klidne pockat, vsichni jsme prece lidi. Nejvetsi maler je nechat zakaznika cekat bez informaci.

    Mala poznamka k uvodnimu clanku:
    Kdysi sem delal malej srovnavaci test US eshopu (amazon,dvdempire,dvdexpres).
    Nasel sem v ceniku titul, o kterem sem vedel, ze se uz nevyrabi,
    ale vsichni ho nabizeli:-)
    To, ze se uz nevyrabi, zjistili az po moji objednavce (samozrejme,
    ze potvrzene zpetne emailem a dokonce s vlastnim Invoice number).
    Amazon a dvdexpress reagovali behem dvou dnu - sorry,sorry...nevyrabi se,nelze dodat,... pokud byste ale zustal stale nasim zakaznikem, radi bychom vam nabidli za specialni slevu tyto tituly (sleva jen pro mne - zadna spec.akce pro vsechny). I kdyz sem si zadnej z nich nevybral, tak prece jen z toho nemam spatnej pocit a hned jsem zkontrolovat web a muj testovaci titul uz v nabidce nebyl (dvdexpres), nebo oznacen: nelze dodat (amazon).
    Dvdempire jsem si nechal na konec (taky proto, ze je mojim oblibencem:-) - ten totiz taky poslal sorry dopis, ale navyse moji objednavku presunul do specialniho supervizor modu (je tam dotedka), kde je informace: "nevyrabi se, dotisk se zatim podle vlatnika prav delat nebude - posledni informace z xx.yy." kde xx.yy. je datum ktere se meni kazde 2 mesice. Nevim jestli to je podvod, nebo jestli skutecne kazde 2 mesice volaji vlastnikovy prav a ptaji se. Pokud, ale by ho takhle otravovali kazde 2 mesice, mel bych z toho dobrej pocit, ktery urcite vyvazi ty minimalni problemy se stornovanim "zavazne" objednavanky.

    Jo amazon ma pry taky neco podobneho - kdyz titul neni na dvd,nebo vyprodan, muzete hlasovat a pokud tech hlasu bude rozumne mnozstvi, tak to sdeli prodejcum at si rozmysli, jestli skutecne nechteji titul vydat...

    Proste jednoducha rada - investujte do supportu (studenti jsou celkem lacini) at odpovidaj na emaily a at vymejslej rozumne vymluvy:-)
    Je to urcite lacinejsi nez zavadet novy interni informacni system, ktery bude vsechny problemy typu dodavatel<->mezisklad<->nabidka na webu<->odberatel automaticky resit...
  • 12. 6. 2000 21:22

    Ivan Marčák (neregistrovaný)
    No ono to zas neni tak jednoduche.
    Muze udelat kvalitni eshop integrovat si ho do ucetnictvi a nevim jeste kam, ale maler nastava v integraci se skladem dodavatelu.
    A zde je kamen urazu, protoze vetsina eshopu ma sirokou nabidku = hodne dodavatelu = hodne ruznych formatu dat. Muj eshop na prodej skla do US mel jen 5 dodavatelu, ale tech archaickych databazi (PC-FAND,DBASE III), grafickych dat ve formatu katalogu t.j. bez indexu odpovidajicich databazim, nebo rucne malovana typova schemata... Neuveritelne veci...
    Principialni problem eshopu v cz skutecne neni v tom, mit silenej system pro web prodej, ale v dodavatelich, kteri jednak kaslou na lhuty pro male objemy (typicka web objednavka), maj podivne a neaktualni skladove databaze a vubec nekompatibilni ucetnictvi. Nevim jak moc je format Money2k export/import friendly, takze tohle se vas nemusi tykat, ale dalsim obrovskym problemem je, ze pred casem se tady vyrojilo programatorskych mikrofirmicek jak much, a mame tady 100 ruznych verzi ucetnictvi od firem, ktere bud neexistuji,nebo nemaji zajem propojit svoje vystupy s nekym jinym, anebo uz nepodporuji stare verze svych vlastnich softu...
    Vetsinou to pak znamena, ze si musite sam prostudovat ucetnictvi sveho dodavatele a udelat si exporty, ktere potrebujete.
    Proti tomu vsemu je problem s vyvojem dobreho weboveho rozhrani k vasemu skladu/ucetnictvi minimalnim problemem. Mam pocit, ze vetsina eshopu v cz zacinala ebusiness s tim, ze naprogramovano ma prave jen to web rozhrani, a propojeni (automaticke!!!) s dodavatelskyma databazema nekdy dodela...
  • 12. 6. 2000 23:44

    Martin Beran (neregistrovaný)
    Děkuji všem diskutujicim za názory. Před zveřejněním jsem měl trochu obavy, zda se čtenáři, zvyklí na podobné "podrazy" z každodenního života nebudou nad podobným chováním ve světě elektonickém pozastavovat. Těší mne, že k tomu nedošlo a že Český člověk dovede stále levárnu odlišit. Též mě těší příklady "odjinud ze světa", kde s eprovozovatel Webu snažil podobné fax pass "vyžehlit" poněkud důstojněji.

    A nyní ještě k reakci pana Faraše z dnešního poledne:

    >Dále by možná by p. Krátkého překvapilo, že hypermarkety v ČR
    >typu Hypernova, Macro aj. mají v celkové nabídce JEN cca 1000-
    >1200 prodejních položek, zatímco v Českém Amazonu jen ryze
    >českých CD-ROM máme 600 (od cca 50-ti dodavatelů) a dále 15.000
    >audio, 17.000 knih, DVD, videokazety, 600 počítačových her, aj.

    Pane Farkaši, to snad nemyslíte vážně? Jděte se někdy podívat do hypermarketu! Hypermarkety jako Tesco nebo Hypernova prodavaji přibližně 100.000 komerčních druhu!!! Vaše měřítka jsou někde jinde. Vámi citovaných 1.000 "položek" je tak asi jeden regal. 1.000 položek odpovídá vetsi prodejne smiseneho zbozi nebo hard-diskontum (Nemecke Aldi, jeste snad tak Norma). To rikam jako clovek, ktery ma z rizeni maloobchodu statni zkousku.

    >Závěrem mi dovolte zdůraznit, že chyby se najdou asi u každého
    >českého elektronického obchodu, ale rozhodně se u nás nesetkáte s
    >konkurenčním "tichem po pěšině". Jak se pan Beran mohl
    >přesvědčit, se zákazníkem jsme navázali osobní spojení, a mimo to
    >má každý možnost na své osobní stránce (jejíž odkaz obdrží
    >společně s potvrzením objednávky) sledovat stav zpracování své
    >objednávky.

    Nechtěl jsem to rozmazávat, ale budiž - Ano, mohu sledovat stav sve objednavky! A vite co mam napsano u te své objednavky, kterou jste ráčili nedodat? "Děkujeme Vám za vaši objednávku, byla přijata.". JEŠTĚ DNES VEČER! Zoufalý amaterismus!!!

    Pokud neumíte udržet v databazi stavy objednavek a ceny "pouhych" 17.000 polozek, tak se vykašlete na elektronický obchod. Ten je o něčem jiném.
  • 12. 6. 2000 23:48

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Dovolím si zareagovat na APEK, protože na téma Vltavy asi nejsem nezaujatý :-). Trošku mě mrzí, jak rychle je možné vynést soud bez znalosti věci; přesně to, co často vyčítáte novinářům, děláte sami. Pár skutečností k APEKu:
    - APEK (www.apek.cz) je NEZISKOVÁ organizace. Vlastní ji její členové - elektronické obchody, které si ji zřídily PRO VLASTNÍ kontrolu a seberegulaci. Tj. samy elektronické obchody (resp. jejich vlastníci) financují APEK za to, že je certifikuje a říká jim, co dělá špatně a dobře
    - APEK má dnes asi 60 členů; každý člen má jeden hlas, těchto 60 členů rozhoduje, co bude organizace dělat a jak se budou utrácet jejich členské příspěvky
    - pokud jsem mohl nahlédnout do žádostí o řádné členství v APEK (nikoli APEC, jak píšete), jsem žádnou vaši žádost či přihlášku nenalezl. APEK má také poštovní adresu, a opět, pokud se fatálně nemýlím, jste na ni žádnou žádost či přihlášku neposlali. Je to tedy poněkud zkratkovitý soud, pokud na základě toho, že APEK neobdržel žádnou vaši žádost či přihlášku, píšete, že jej "nepovažujete za důvěryhodnou organizaci" a hned pro jistotu docházíte k názoru, že si někdo "z certifikací chce udělat slušný kšeft". Viz dále.
    - certifikace jsou ZDARMA v rámci řádného členství v APEKu. APEK pouze honoruje externí konzultanty, kteří "proklepávají" elektronické obchody v ČR, zda vyhovují pravidlům certifikace.

    APEK je SAMOREGULAČNÍ těleso pro e-komerci u nás; od svého začátku neustále hledá spolupracovníky, kteří by mu v jeho činnosti pomáhali - uvíte tedy velmi i vaši pomoc. Ač jsem jeden z původních iniciátorů APEKu, či jeho "duchovní otec", má naše firma dnes pouze jednu šedesátinu pravomocí v APEKu, přesně tolik co kdokoli jiný z členů organizace.

    Přitom tyto informace jsou snadno k nalezení na webu APEKu; mrzí mě, že autor příspěvku si je ani nenamáhal nalistovat, než vznesl obvinění k důvěryhodnosti a "kšeftování" APEKu. Druhou možnost, že to věděl a udělal záměrně, si raději ani nepřipouštím...
  • 13. 6. 2000 1:14

    bubu (neregistrovaný)
    >pokud jsem mohl nahlédnout do žádostí o řádné členství v APEK (nikoli APEC, jak píšete),

    Omlouvam se za zkomoleni

    >jsem žádnou vaši žádost či přihlášku nenalezl

    Protoze nehodlam sirit soukromou korespondenci posilam kopii mailu obdrzenou letos v lednu od APEK na muj dotaz ohledne prihlasky na adresu pana Hlavenky. Vyplyva z neho, ze to s provozem APEKU nebylo az tak ruzove a zcela vyvraci tiche obvineni pana Hlavenky, ze jsem si snad celou anabazi s prihlaskou do APEK vymyslel.

    >APEK má také poštovní adresu, a opět, pokud se fatálně nemýlím, jste na ni žádnou žádost či přihlášku neposlali.

    Pokud organizace tohoto druhu nedokaze zajistit zakladni komunikaci s okolim nezda se mi duveryhodna nekoho posuzovat. Jak by asi dopadl obchod pri certifikaci, pokud by se ohanel tim, ze \"ma taky postovni adresu, kdyz to elektronicky nefunguje\"

    >- certifikace jsou ZDARMA v rámci řádného členství v APEKu.

    Zdarma ? : http://www.apek.cz/cenik.html Radne clenstvi stoji 24000 Kc rocne.

    Abych to nejak uzavrel. V dobe snahy vstoupit do APEK jsem se blahove domnival, ze tento projekt bude ku prospechu el. obchodu u nas. Nasledna zkusenost s pokusem o clenstvi mne odradila a v momentalni podobe mne APEK nepresvedcil o tom, ze je opravnen nekoho soudit. Asi bude nejlepsi to ponechat zakaznikum.

    Muj nazor je podobny nazoru pana Ivana Marcaka v teto diskuzi, ze nejdulezitejsi je pristup k zakaznikovi a teprve pak to ostatni.

  • 13. 6. 2000 1:19

    bubu (neregistrovaný)
    Jeste jednou s odradkovanim (sorry) >pokud jsem mohl nahlédnout do žádostí o řádné členství v APEK (nikoli APEC, jak píšete)


    Omlouvam se za zkomoleni


    >jsem žádnou vaši žádost či přihlášku nenalezl


    Protoze nehodlam sirit soukromou korespondenci posilam kopii mailu obdrzenou letos v lednu od APEK na muj dotaz ohledne prihlasky na adresu pana Hlavenky. Vyplyva z neho, ze to s provozem APEKU nebylo az tak ruzove a zcela vyvraci tiche obvineni pana Hlavenky, ze jsem si snad celou anabazi s prihlaskou do APEK vymyslel.


    >APEK má také poštovní adresu, a opět, pokud se fatálně nemýlím, jste na ni žádnou žádost či přihlášku neposlali.


    Pokud organizace tohoto druhu nedokaze zajistit zakladni komunikaci s okolim nezda se mi duveryhodna nekoho posuzovat. Jak by asi dopadl obchod pri certifikaci, pokud by se ohanel tim, ze \"ma taky postovni adresu, kdyz to elektronicky nefunguje\"


    >- certifikace jsou ZDARMA v rámci řádného členství v APEKu.


    Zdarma ? : http://www.apek.cz/cenik.html Radne clenstvi stoji 24000 Kc rocne.


    Abych to nejak uzavrel. V dobe snahy vstoupit do APEK jsem se blahove domnival, ze tento projekt bude ku prospechu el. obchodu u nas. Nasledna zkusenost s pokusem o clenstvi mne odradila a v momentalni podobe mne APEK nepresvedcil o tom, ze je opravnen nekoho soudit. Asi bude nejlepsi to ponechat zakaznikum.

    Muj nazor je podobny nazoru pana Ivana Marcaka v teto diskuzi, ze nejdulezitejsi je pristup k zakaznikovi a teprve pak to ostatni.
  • 13. 6. 2000 8:47

    Jan Mracek (neregistrovaný)
    Chtel bych reagovat na vychvalovani Money2000, nedavno jsem ho mel moznost u nekolika firem instalovat a zatim ho i spravuji. Musim uznat ze z ekonomickeho hlediska je to dobre narzeny system, ale po technicke strance? Na to ze se tvari jako plne multiuzivatelsky soft se siti poradne nespolupracuje. Jako spravci mi chybi volny pristup k datum pres externi SQL konzoli, nebo aspon importni filtry. Takze jetli muzu doporucit, pokud chcete provozovat ucetrnictvi na JEDNOM pocitaci a nedate ho do site tak jo, ale pokud to chcete sesitovat tak ruce pryc!!! PS: a jeste jedna vec neustale otravovani pro instalaci kazde dalsi masiny nainstalovat HW klic...
  • 13. 6. 2000 9:08

    GOsoft (neregistrovaný)
    Jeste si dovolim trochu dodat k Vltave. 7.6. jsem si objednal a ihned zaplatil nejake knihy a prisel mi obvykly potvrzovaci e-mail, ze balik bude dan Ceske poste 14.6. Vcera mi vse objednane k me plne spokojenosti prislo. Jen mne mate, kdyz si vyhledam Stav objednavky, tak je tam uvedeno, ze knihy zatim nebyly expedovany...
  • 13. 6. 2000 9:26

    Radek Donát (neregistrovaný)
    Domnívám se, že bez újmy na obecnosti a na rostoucím počtu serverů, poskytuje elektronický obchod u nás přinejlepším důvod k pousmání, častěji ale vyžaduje zachovat si nedůvěru do poslední chvíle (tedy neplatit předem, ale např. na dobírku), a pevné nervy.
    Z první kategorie mám příhodu z www.shop.cz, kde jsem nalezl jakési zboží za cenu 0 (slovy nula) Kč, jako takové je za 0 Kč řádně objednal (na dobírku, tedy celkem 0+50 Kč), akceptace objednávky mi přišla obratem potvrzená, a den nato pak přišly pouze dva maily. Jeden velmi strohý, že zboží není na skladě, že mou objednávku ruší, a abych si jej objednal znovu. Druhý byl o poznání vstřícnější, avšak zůstalo u omluvy (tedy de facto žádná změna).
    V druhém případě, jednalo se o jeden z obchodů ze skupiny www.vltava2000.cz, chyba spočívala v tom, že zatímco v nabídce, objednávce i došlé akceptaci bylo uvedeno 22% DPH, v daňovém dokladu přiloženém ke zboží (též dobírkou) bylo DPH 5%, koncová cena stejná, tedy pro plátce DPH rozdíl v ceně 17%, navíc nikde neavizovaný! Protestoval jsem, ale vše zůstalo zase jen u slov.

    Obávám se, že obava ze ztrátu důvěry, neřkuli, z právních důsledků neplnění akceptovaných objednávek, je takřka nulová. Za jedinou výhodu elektronických obchodů u nás, považuji poskytované slevy (i když zdaleka ne všude, a zdaleka ne všude jde o slevy z doporučených cen), pokud si ovšem zboží můžete převzít osobně a zaplatit ho na místě. Bohužel.
  • 13. 6. 2000 9:31

    Tomas Bobek (neregistrovaný)
    Pane Marcaku myslim, ze Vase narky dovedu pochopit. Ovsem to, o cem mluvite, je uz reseni typu business to business a takoveho reseni se bohuzel nedockate od 99 firem ze sta. Garazove mikrofirmicky u nas prozatim resi "zasadni" problemy typu "Dovedeme jeste prejit na Windows a nebo snad uplne skocime?", v tom lepsim pripade pak "Kdy k tomu nasemu ucetnictvi pridratujeme i sklady, obchodni moduly a dalsi?". B2B cekejte od zavedenych spolecnosti. Navstivte nas na Invexu...
  • 13. 6. 2000 9:44

    Tomas Bobek (neregistrovaný)
    Vite, trochu mne zamrzelo to sluvko "vychvalovani" -- mam za to, ze jsem prezentoval vlastnosti naseho produktu, primo souvisejici s diskutovanym problemem, mozna snad s jistou davkou hrdosti. K Vasim pranim -- soucasna verze Money2000 skutecne nejede pod SQL, takze externi SQL konzoli Vam do tydne nenabidnu :) nicmene pokud resite nejaky problem s vykonem v sitich, obratte se prosim na nase strediska technicke podpory, radi Vam pomuzeme. Zkuste prosim nasledujici link, kde najdete vsechny kontakty na nase hot-line, celostatni sit certifikovanych stredisek technicke podpory, FAQ, skoleni, aktualizace software a dalsi. http://support.ciglersw.cz
  • 13. 6. 2000 10:33

    Michal Schwarz (neregistrovaný)
    Tak, tak. Nedavno jsem si u _skutecneho_ :) Amazonu objednaval dve knizky. Amazon spocital postovne, a potvrdil objednavku. Za tyden mi prisel balicek s _jednou_ knizkou, a s vlozenym dopisem. V nem stalo, ze se omlouvaji, ze tu druhou knihu vcas nesehnali, takze mi radeji posilaji zasilku po castech, abych si ji mohl uzit :). S dodatkem, ze cena _samozrejme_ zustava puvodni, takze za postovne u druhe zasilky uz platit nebudu. Tomu rikam slusny pristup.
  • 13. 6. 2000 12:18

    hanzlik (neregistrovaný)
    Vltava sa mi velmi slusne ozvala. Ako som si dnes overil - uvedene CD uz neponukaju. Objednavku mi zrusili. Tak som si na skusku objednal Monekey business. Uvidime.
  • 13. 6. 2000 12:24

    I. Hanzlik (neregistrovaný)
    El. obchody su v prvom rade biznis. Nemusime im dakovat ze existuju - oni velmi dobre vedia preco to robia. Netreba ich brat ako nositelov pokroku. Ak to neurobia oni - urobi to niekto ini. Su to rovnaki obchodnici ako kazdy majitel kolonialu a hraju a zisk a o prezitie. My sme len zakaznici. Protihraci v tejto hre. Taraz je taka vesela doba. Zakaznici sa spravaju ako spoluhraci a obchodnici z toho maju (urcite) radost.
  • 13. 6. 2000 12:41

    Adam Hauner (neregistrovaný)
    Jelikož jsem se asi nepřesně vyjádřil či mne pan Farkaš špatně pochopil: Objektivita testu v MF DNES se zdá být postavená tak trochu na vodě. Společnost MAFRA totiž spolupracuje/spolupracovala s Agenturou Modré stránky v oblasti elektronického obchodu (viz TZ) a to prave na kritizovanem elektronickem obchode.

    Krom toho se pan Farkaš nevyjádřil k používání názvu Amazon.

  • 13. 6. 2000 14:58

    Marek Fabry (neregistrovaný)
    Presne to stejne udelala Vltava s moji posledni objednavkou (zhruba pred 1-2 mesici). Mel jsem objednane dve knihy, asi po 14 dnech prisla prvni s tim, ze jde o castecnou objednavku a asi za 3 dny prisla ta druha. Nemusim snad ani psat, ze doruceni druhe zasilky jsem neplatil..
  • 13. 6. 2000 16:59

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Martine, na jednu stranu mas urcite pravdu, podobna chyba je jiste amaterismus. Na druhou stranu, zkuste se, prosim, na tento problem podivat trochu z odstupu a mene osobne. Je to vlastne jen par desitek tydnu co tady zadne el. obchodu neexistovaly. Dodnes je vetsina el. obchodu vlastne jen elektronickym objednavkovym katalogem. Nektere zkusenosti sice je mozne prevzit ze zahranici, vetsinu si vsak musi kazdy ziskat sam a to chce cas a, ze strany klientu, take trochu trpelivosti.

    Podivate-li se na dalsi prispevky zjistite, ze Vltava uz botu parkrat udelala take, www.shop.cz take (a to bych mohl vypravet i dalsi). Proste kam s epodivate, tam najdete nekoho, kdo si bude stezovat - v cechach, zda se, neni elektronicke obchodovani na dostatecne vysi. Zatim. DOufejme. Kazdy si to ted tak trochu bastli na koleni, kazdy se tak trochu potyka s dodavateli, statem ci bankami, kazdy tak trochu "keca" a laviruje. Ale budme take trochu radi, ze vubec nejaky je. Jen "nejaky" se totiz muze postupne vylepsovat. Pokud by si vsichni rekli, ze bud' americky dokonale, nebo nic, pak by tu, obavam se, zadny el. obchod nebyl.

    Je velice snadne vzit se do role - ja jsem klient, ja jsem pan. Je asi rozumne obcas pichnout do vosiho hnizda podobnym zpusobem, jako to ucinil tento clanek. Presto je ale potreba zachovat trochu nadhledu, tolerance a velkorysosti. Je v poradku - popsat zkusenosti a nedoporucit ostatnim aby sluzeb tohoto obchodu pouzivali, to je snad jeste v poradku, pokud neni clanek zkresleny a pokud si vsichni uvedomuji, ze prestoze nazor vysel verejne v elektronickem mediu, presto je to nazor jedince a musi tedy sam prozkoumat, zda s nim souhlasi nebo nesouhlasi. Ale doporucovat nekomu, at' se vykasle na to co dela protoze to nedela dost dobre je hruby projev neucty k cizi praci, kterou si muze dovolit pronest jen perfekcionista, kteremu se nikdy nestalo, ze pres vsechnu snahu odevzdal praci kvality pochybne. Trochu tolerance k lidem snazicim se o neco novem a neprilis zabehnutem oboru by neskodilo ...

  • 13. 6. 2000 20:05

    Ivan Marčák (neregistrovaný)
    To co sem popsal je NUTNOST pro kazdej online (pravej online) eshop, ktery neni sam sobe dodavatelem !
    Schvalne sem popsal, ze me zkusenosti se tykaji komodity skla, coz je dobre exportovatelne zbozi, a dodavatele jsou zavedene firmy s velkym obratem a zahranicni zkusenosti.
    Neni to teda problem drobnych firmicek, jak mi vytykate.
    A ruku na srdce, tady v cz bych si jako dodavatele pro eshop v US, urcite nevybral nakeho drobneho partnera...
    Opet opakuju - kdyz se potkate s vysse jmenovanymi problemy u velkych firem, pochopite proc tady ebussiness stale jeste nefunguje.
    A samozrejme to nevyresi pouziti Vaseho software na strane eshopu. O tom je ma replika - vas program proste neni uncle proper, kerej vse resi (cisti) dokonale:-)
    Ovsem pokud vas program zvlada problemy "friendly import/exportu" (napriklad pres CORBU z poradne unixacke databaze) a meziskladu (pro eshop s alespon trosku vetsim obratem nutnost), tak bude urcite jen dobre, kdyz ho mi dodavatele budou pouzivat.
  • 14. 6. 2000 15:41

    Jan Mracek (neregistrovaný)
    Zdravim,
    jen jeden priklad kdyz uz se mluvi o vltave, prave jsem se byl podivat jak je na tom moje objednavka

    Č. obje. Datum Platba Doručení Zaplaceno Expedice do Vyřízeno
    400105798 30. 5. 2000 dobírka pošta - 13. 6. 2000 NE

    a mame 14. ...
  • 14. 6. 2000 22:36

    vpetr@bigfoot.com (neregistrovaný)
    "Jak by se panu Farkasovi libilo, kdyby mu u pokladny hypermarketu sdelil, ze ty kalhoty, ktere si po hodinovem vybirani a zkouseni dal so kosiku maji ve skutecnosti o 50% vyssi cenu, nez jaka je na cenovce?"

    I tohle se mily pane deje (Makro - tam toho maji asi take okolo 20.000 polozek, sice bne o 50%, ale asi o 20% - vsude jsou jen (take) lide), bohuzel kdyz nakupujete kupu zbozi, tak to u pokladny tezko odkontrolujete a na chybu tezko v tom frmolu prijdete..
  • 14. 6. 2000 22:47

    vp (neregistrovaný)
    ad1) nedodatelnost knihy po objednavce - zjistuje mnohdy i Vltava (a mozna vyjimecne i Amazon.com - to nemam neovereno, tak se jim predem omlouvam), nekteri suvereni zakaznici se domnivaji, ze mit 20.000 pod palcem je prece hracka ("tak proc to nabizite kdyz to nemate") - nicmene realita je jina, az tu bude trh, budou i kvalitni (narocne na fixni i jine naklady) sluzby :))

    ad2) platby - pokud vim, tak v CR neexistuje banka schopna zinkasovat kreditni karty zakazniku mimo CR - nebo ano? To je skvela Ekomerce (na co pak CC jsou? Je to jen rito 6-3% pro kartove spolecnosti).
  • 14. 6. 2000 22:51

    vp (neregistrovaný)
    "Je to urcite lacinejsi nez zavadet novy interni informacni system, ktery bude vsechny problemy typu dodavatel<->mezisklad<->nabidka na webu<->odberatel automaticky resit..", "je potreba zamestnat hoodne lidi klidne i blbejsich (=lacinych) do supportu. Totiz pokud mi nekdo hezky v emailu vysvetli, proc to"

    Neni to trochu kratkozrake reseni, ktere po najeti na vetsi objem jiz bude neudrzitelne? :))



  • 14. 6. 2000 22:57

    vp (neregistrovaný)
    Na vltave to funguje(ovalo) takto:

    pokud objednate platbou predem, tak se vase objednavka prenese (rozumej zacne zpracovavat) do jejich Navisionu (uz maji NF?) az pote, co jim dojde uhrada (tedy do doby uhrady se s obj. nic nedeje, nikdo pro Vas knizky neobjedna). Co se deje v pripade, ze pak zjisti, ze to nemohou dodat si domyslite... Proto, pokud to chcete neco rychle, zasadne dobirka...

    Komunikace je skoro mrtva, nemaji dost lidi, kteri tomu rozumi (kniham a obchodu) a umeji i komunikovat. Lide nejsou, zejmena ti, co neco umeji a navic jsou zodpovedni..

    Kdyz zamestnate toho ceskeho levneho cloveka (studenta) dle vyse uvedene rady o supportu, tak zahy zjistite, ze Vas jeden takovyto vymluvny mail (pri ceske produktivite prace) stejne vyjde na asi 150,-Kc, takze...
  • 14. 6. 2000 23:04

    vp (neregistrovaný)
    "Nemam sice s Vltavou jeste zadne zkusenosti (v dobe, kdy jsem si vybiral obchod snu nebrali platebni karty) - ted tam mam teprve prvni objednavku a"

    Vy budete posilat cislo kreditni karty faxem? :))

    "- nakupte jinde, nebo neplatte dobirkou (za platbu kartou nemuze chtit nikdo nic). "

    Mohl chtit treba prirazku? Dovedu si predstavit slevu za platbu dobirkou 5% oproti platbe kartou. Avsak pravdou je, ze v pripade bussinessu s knihami je to bezvyznamne..
  • 14. 6. 2000 23:13

    vp (neregistrovaný)
    Neco o tom vim, tak jen strucne: zapomnel pripocist dalsi naklady:
    - prevod na ucet stoji prijemce 3,20- stran Ceske posty (ktera dale neposila korektni variabilni symboly a je nutna uprava na strane IS a pak vymamit z Ceske posty synchronizacni soubory = trcochu hodne drahe reseni)
    - castka strzena za prevod banky (dalsi 2 az 3,-Kc)
    - baleni a dovoz na postu
    - predtistene slozenky (a nebo AV) stoji priblizne 40 haleru (posta Vam je kupodivu nemusi dat zdarma, mluvime o A nebo AV)

    Co se tyka slevy za podani - podivejte se na ty slevy, takoveho objemu Vltava zdaleka nedosahne :))

    A. Při jednorázovém podání přesahujícím částku v Kč sleva ve výši
    1 milion 2.0 %
    3 miliony 2.5 %
    10 milionů 3.0 %

    B. Sleva z objemu celoročního podání přesahujícím částku v Kč sleva ve výši
    1 milion 3.0 %
    10 milionů 4.0 %
    25 milionů 4.5 %
    50 milionů 5.0 %
    100 milionů 6.0 %
  • 14. 6. 2000 23:42

    vp (neregistrovaný)
    \"..mel jen 5 dodavatelu, ale tech archaickych databazi (PC-FAND,DBASE III), grafickych dat ve formatu ..\"

    archaickych, ale funkcnich, pokud maji logickou strukturu.., to tahat data z Excelu nebo jeste lepe Wordu..

    Problemem je, ze o nejakem EDI (byt odlehcemen) v CR slysel malokdo (standardni odlehceny EDI server [see www.e-box.cz] stoji 1/2 milionu - to je vcetne slevy - a vyvoj vlastniho reseni nebude levnejsi), kazdy to lepi na kolene a ve firmach jsou radi, kdyz pouzivaji Windows 3.1 nebo 95.

    Obcas me jima pocit, ze ty pocitace v Cechach vyuzivame tak na 10% (podobne jako udajne jiste casti lidskeho tela).
  • 14. 6. 2000 23:48

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Jak to, že neexistuje? Já naopak neznám případ, že by se rozlišovalo, odkud zákazník je.
  • 14. 6. 2000 23:52

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Zákazníci platící kartou nesmějí být znevýhodněni před těmi, co platí třeba v hotovosti, to je podmínka kartových společností. A docela pochopitelná.
  • 15. 6. 2000 2:13

    Milan Kunes (neregistrovaný)
    Ale ja mam naprosto shodnou zkusenost s Vltavou taky, nekolik pokusu neco objednat, jedno jestli z produkce CPressu ci z jinych nakladatelstvi dopadlo velice zalostne. Doslo -li vubec nekdy neco, tak po neuveritelne dlouhe dobe. Obvykle nedosla ani omluva ze pozadovane zbozi nemaji, ac jej nabizi. Kdybyste snad nekdo vedel o internetovem tuzemskem knihkupectvi, ktere opravdu funguje, dejte mi prosim vedet.
  • 15. 6. 2000 12:35

    Ivan Marcak (neregistrovaný)
    prave ze ne.
    problemy s rozbehem obchodu se tim vyresi a to tak, ze zakaznik bude spokojenej.
    pokud se bude zvedat objem, tak tento system sam dojde nasyceni - po firme bude behat silene mnozstvi lidi od supportu, kteri se budou pidit po nejake zasilce a tim donuti vsechny ostatni k vedeni poradne evidence. A hlavne donuti managera vazne uvazovat o komplexnim automatizovanem systemu dodavatele....odberatel.
  • 15. 6. 2000 12:50

    Ivan Marcak (neregistrovaný)
    jojo EDI je zajimavej, jenze malokdo to tady v cz poradne umi.
    setkal sem se s clovekem, co dela konzultace a implementace (za tech 1/2 melounu) a ani on mne nepresvedcil, ze do EDI vidi hloubkove (skutecne za tech 1/2 melounu).
    nastesti velky zahranicni dodavatele zacinaj pozadovat komunikaci pres EDI a taky pobocky zahranicnich firem si tady s tim hrajou.

    Obcas me jima pocit, ze ty pocitace v Cechach vyuzivame tak na 10% (podobne jako udajne jiste casti lidskeho tela).

    Ja myslel, ze co se tyce sexualni aktivity jsme nak v prvni desitce nebo ne :-)))
  • 17. 6. 2000 1:36

    LaM (neregistrovaný)
    To jistě nesmějí, ale nakolik je nemožné "zvýhodnit" ostatní jinak platící zákazníky (ne u všech způsobů úhrady, ale jen u jednoho typu), možná by to nebylo znevýhodnění
  • 18. 10. 2001 22:29

    Zakaznik (neregistrovaný)
    V roce 2001 se obdobne chova i www.vltava.cz, ktera na rozdil od vyse psaneho, zaujala hned od zacatku pozici mrtveho brouka a to vsech odpovednych. Smlouva, ale skoda mluvit. Donuti vas do smlouvy vyplnit heslo pro zakoupene eBook, pak dodaji s jinym heslem nez jsem si objednal. Napsal jsem dodaji, ale dodani eBook o kterem inzeruje dodani cca 2 dny v mem pripade trvalo pres tri tydny. To ze jsem se zmenou hesla nesouhlasil, nezajem, ne email ani neodpovedeli.
  • 27. 3. 2007 4:03

    Michal (neregistrovaný)
    Ja ziji v USA uz hezkejch par let a musim toto jen potvrdit.
    Bydlim v ne moc velkym meste a ne vse je tady dostat. Je fakt, ze jsem spise na "nezavisle veci", nic moc komercniho. Proto castokrat nakupuji po internetu (casto pave i Amazon.com). A uspech e-shopu zde v USA, to muzu shrnout jen do jedne vety. Rychle vyrizeni objednavky a postovne je 95% uspechu. Propana, ceske firmy uvedomte si to!!!