Český košík letos testoval 120 největších tuzemských obchodů. Z dat vyplynulo, že skoro tři čtvrtiny velkých e-shopů nepoužívají bezpečností certifikát HTTPS.
„Představte si, že nakupujete v kavárně a chcete dokončit nákup. V první řadě může provozovatel této veřejné sítě odposlechnout například přihlašovací údaje do e-shopu. V ohrožení jste také v případě, kdy se na veřejnou sít připojí “hacker”, který vás může přesměrovat na vlastní platební bránu. Rizik je řada,“ tvrdí Lukáš Hurych z Twista, které Český košík zaštiťuje.
Částečně zabezpečené košíky má 12,5 procenta internetových obchodů. Plné zabezpečení má pak pouhá šestina (15,8 procenta) největších e-shopů.
Zabezpečení e-shopů bylo tématem i na letošním E-business Fóru, které proběhlo tento týden. „Otestovali jsme kolem čtyř tisíc e-shopů a na každou webovou stránku jsme vydali přibližně patnáct bezpečnostních doporučení,“ shrnula výsledky projektu Skener webu Zuzana Duračinská z CZ.NIC.